آخرین خبرها:
شناسه خبر: 33373

ایجاد پارک های فناوری در حوزه شیلات

رئیس سازمان شیلات ایران گفت: سواحل مکران گنج پنهانی است که ضرورت ایجاد پارک های فناوری دانش بنیان شیلاتی برای توسعه را ایجاب می کند.

ایجاد پارک های فناوری در حوزه شیلات
رئیس سازمان شیلات ایران گفت: سواحل مکران گنج پنهانی است که ضرورت ایجاد پارک های فناوری دانش بنیان شیلاتی برای توسعه را ایجاب می کند.
اخبار سبز کشاورزی ؛ سید حسین حسینی معاون وزیر و رئیس سازمان شیلات ایران در جلسه تبیین موضوع توسعه سواحل مکران که با حضور معاونان و مدیران سازمان و رئوفی معاون هماهنگی قوای سه گانه دبیر خانه توسعه مکران برگزار شد، گفت: برای توسعه سواحل مکران ۸ پروژه شیلاتی و تعدادی پروژه کشاورزی، دامداری، احداث گلخانه و …معرفی شده است که به زودی تفاهم نامه‌ای بین سرپرست وزارت جهاد کشاورزی و دبیر توسعه سواحل مکران به امضا می‌رسد.
او افزود: توسعه کشت میگو، گیاهان آبزی و ارتقا کیفیت کشتی‌های پشتیبان در سواحل مکران مدنظر است.
حسینی پیشنهاد کرد: پروژه‌هایی که به هر دلیل ناتمام مانده است، باید پس از طرح مساله، اجرایی شود و پارک‌های فناوری دانش بنیان در حوزه شیلات در سواحل مکران ایجاد شود.
رئیس سازمان شیلات گفت: در بخش‌های پرورش میگو، پرورش ماهی در قفس، روش‌های صید و صیادی موجود و مطلوب و در حوزه بنادر لازم است که بسته‌های اجرایی تهیه و به دبیرخانه توسعه سواحل مکران ارائه شود.
او بر اولویت بندی سایت‌های حوزه شیلات که به نتیجه خواهد رسید تاکید کرد و ادامه داد: موضوعات فراسازمانی مانند ربیع که با همت قرارگاه خاتم قرار است اجرایی شود باید با جدیت بیشتر دنبال شود.
معاون وزیر و رئیس سازمان شیلات ایران به اشتغال درون زا به ویژه شیلات برای توسعه منطقه تاکید کرد.

جذب کارآفرین در سواحل مکران با اختصاص تسهیلات سرعت می‌گیرد

معاون هماهنگی قوای سه گانه دبیر خانه توسعه مکران نیز عنوان جلسه را تبیین موضوع پروژه‌های شیلات در سواحل مکران عنوان کرد و گفت: برای سرمایه پذیر شدن منطقه باید برنامه ریزی شود تا توسعه اتفاق بیفتد.
رئوفی افزود: با اختصاص تسهیلات مناسب، جذب کار آفرین میسر خواهد بود.
او تاکید کرد: باید در پروژه‌های بخش شیلات، موضوعات تخصصی احصا شود و ظرفیت‌های بندری و موج شکن‌های موجود تحت بررسی قرار گیرد.
گفتنی است، در این جلسه مقرر شد ظرفیت‌های میگو تا هفته آینده احصا و دسته بندی شود و اگر مشکلاتی وجود دارد مورد بررسی قرار گیرد و در هفته‌های بعدی نیز برای سایر پروژه‌های اولویت دار شیلات طرح موضوع شود.

مهدی گل‌باف- خبرنگار

دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای