آخرین خبرها:
شناسه خبر: 24792

ایران همه شاخص‌های سرمایه‌گذاری خارجی را دارد

رئیس اتاق ایران و عراق گفت: کشورهایی که بدهی کمتری دارند، برای توسعه تجارت و تعاملات بازرگانی مورد نظر کشورهای دیگر قرار می‌گیرند.

ایران همه شاخص‌های سرمایه‌گذاری خارجی را دارد
رئیس اتاق ایران و عراق گفت: کشورهایی که بدهی کمتری دارند، برای توسعه تجارت و تعاملات بازرگانی مورد نظر کشورهای دیگر قرار می‌گیرند.
به گزارش اخبار سبز کشاورزی به نقل از ایبنا ، یحیی آل‌اسحاق؛ رئیس اتاق بازرگانی ایران و عراق پدرباره گزارش اخیر صندوق بین المللی پول مبنی بر میزان کم بدهی خارجی ایران گفت: پایین بودن بدهی خارجی ایران ازاین جهت حائز اهمیت است که اگر بدهی بالایی داشته باشیم قطع به یقین، بهره‌ها، سودها و اعتبارات بین المللی ایران نزد کشورهای مختلفی که با ما رابطه و تعامل اقتصادی دارند خدشه دار می‌شود به همین دلیل کشورهایی که بدهی کمتری دارند برای توسعه تجارت و تعاملات بازرگانی مورد نظر کشورهای مختلف قرار می‌گیرند.

تحریم‌ها روی اقتصاد ایران اثر گذاشته است

وی افزود: تمام کشورهای منطقه و دوردست‌ها به این نکته واقف هستند تحریم‌ها روی اقتصاد ایران اثر گذاشته است چرا که جنس اقتصاد و موقعیت جغرافیایی ایران پهناور به گونه‌ای است که این سرزمین و کشور را به عنوان یکی از بهترین کشورهای دنیا برای سرمایه گذاری تبدیل کرده است چرا که دارنده همه شاخص‌های سرمایه گذاری خارجی است.
آل اسحاق توضیح داد: متاسفانه آمریکا با شناخت از ظرفیت‌های اقتصاد ایران با تحمیل تحریم‌ها امکانات اقتصادی و تجاری ایران را تا حدودی منجمد کرده که البته مقداری از این انجماد مربوط به خارج از کشور و مقداری هم مربوط به عوامل داخل کشور است.
رئیس اتاق بازرگانی ایران و عراق گفت: موضوع مهم این است که هنوز هم بخش‌های مهمی از اقتصاد ایران باز نشده و ظرفیت‌ها و مزیت‌های آن شناخته و یا مورد استفاده درست قرار نگرفته است. اگر فعالان اقتصادی گارد خود را در برابر امکانات بالای اقتصاد ایران باز کنند قطعا شاهد جهش و رشد چشمگیر در توسعه تجارت خارجی و رشد اقتصادی و سرمایه‌گذاری در ایران خواهیم بود.

تصمیم گیران و مسئولان، فضای اقتصادی را از مسائل سیاسی دور کنند

وی درباره عدم سیاسی کردن فضای اقتصادی کشور گفت: برای توسعه تجارت خارجی و باز شدن مسیر برای سرمایه‌گذاری خارجی در کشور لازم است فضای اقتصادی کشور زیر چتر مسائل سیاسی برده نشود، بلکه شاخص‌های اقتصادی تقویت شود بنابراین انتظار می‌رود تصمیم گیران و مسئولان، فضای اقتصادی را از مسائل سیاسی دور کنند؛ از انتصاب مدیران اقتصادی گرفته تا سیاست‌های اقتصادی؛ که اگر این موضوع محقق شود قطعا بسیاری از مشکلات رفع می‌شود و اقتصاد پویایی درپیش روی خواهیم داشت.
دیدگاه تان را بنویسید

  • کوچک سرایی پاسخ به نظر

    این رفتارها و سخنان عجیب که گویای روش «امید درمانی»، «حرف درمانی» است؛ مشخص کننده شرایط غیرعادی اقتصاد کشور است.
    این یک قانون است که «سرمایه» اصولا «ترسو» است.
    بنابراین «سرمایه» در مکانی که در‌ آن ریسک بالا باشد؛ جایگاهی ندارد.

چندرسانه‌ای