هلدینگ راد پیشرو در هدفمندسازی صادرات کشور
همه چیز درباره خدمات هلدینگ راد؛ راهکارهای جامع کسبوکار به روایت امیر راد، مدیرعامل
خدمات هلدینگ راد: هلدینگ راد که مجموعهای متشکل از چند شرکت است، به طور تخصصی در زمینههای گوناگون فعالیت میکند

بسیاری از فعالان اقتصادی، تولیدکنندگان و حتی بازرگانان، در برهههای مختلف فعالیت خود نیازمند کسب مهارتهای بیشتر، آگاهیهای تجاری و حقوقی و آشنایی با قواعد و رویههای جدید دنیای تجارت جهانی هستند.
به گزارش اخبار سبز کشاورزی؛ از این بابت، موسسهها و مجموعههایی وجود دارند که کار رصد آخرین آییننامهها، قواعد و رویههای داخلی و بینالمللی و آموزش آن به علاقهمندان را، در کنار سایر خدماتی که به بنگاههای تولیدی و بازرگانی ارائه میکنند، انجام میدهند.
برخی بر این باورند که وقتی بنگاه یا شرکتی به فعالیتهای تجاری و بازرگانی میپردازد، با همه یا دستکم عمده ضوابط و مقررات اینگونه فعالیتها آشناست و نیازی به مباحث آموزشی و فراگیری آن ندارند؛ در صورتی که در واقع اینطور نیست و گاهی سرعت تحولات تجاری در جهان چنان است که حتی تجار و بازرگانان کهنهکار نیز نیازمند بازآموزی و بهروزرسانی هستند. اینجاست که اهمیت خدمات تخصصی کسبوکار بیش از پیش نمایان میشود.
هلدینگ راد؛ مجموعهای کامل برای ارائه خدمات کسبوکار
هلدینگ راد که مجموعهای متشکل از چند شرکت است، به طور تخصصی در زمینههای گوناگون خدمات آموزشی، اطلاعرسانی، حقوقی، برندسازی و تبلیغات فعالیت میکند و با ارائه خدمات قابل قبولی در این زمینهها، در اختیار مخاطبان بسیاری که دارد، قرار میگیرد.
در باره این خدمات متنوع، فعالیتهای در دست اجرا و برنامههای آینده هلدینگ راد، پایگاه خبری اخبار سبز کشاورزی گفتگویی با مهندس امیر راد، مدیرعامل این مجموعه، داشته است.
گستره خدمات هلدینگ راد؛ از ثبت تا مشاوره تخصصی
مدیرعامل هلدینگ راد در ابتدا به معرفی جامع خدمات این مجموعه میپردازد و توضیح میدهد: هلدینگ راد در زمینههای مختلفی که برای شرکتها و فعالان اقتصادی کاربرد دارد فعالیت میکند و طیف وسیعی از خدمات کسبوکار را ارائه میدهد.
وی این زمینهها را اینچنین برمیشمارد: ثبت شرکت، ثبت برند، برندسازی، اخذ مجوزهای مختلف، ثبت برندهای بینالمللی، ثبت شرکتهای بینالمللی. مهندس راد با بیان اینکه مجموعه این هلدینگ دارای یک موسسه حقوقی نیز هست، اضافه میکند که در این موسسه حقوقی، خدمات حقوقی تفکیک شده و درباره پروندهها و موضوعهای مختلف ملکی، کیفری، حقوقی و در حوزههای مختلف، در دپارتمانهای مشخص ارائه میشود.
وی اضافه میکند که هلدینگ راد برای دسترسی بهتر متقاضیان به این خدمات، دارای چهار شعبه در سرتاسر تهران و یکی در اتاق بازرگانی و صنایع و معادن همدان است. افزون بر این موسسههای ثبتی و حقوقی، هلدینگ راد دارای یک آژانس مسافرتی است که خدمات برگزاری تورهای مسافرتی تجاری برگزار میکند و همچنین کلاسها و کارگاههای آموزشی برای علاقهمندان در زمینههای فعالیتهای کسبوکار برگزار میشود که به فارغالتحصیلان آنها مدرک دانشگاه تهران اعطا میگردد. این مجموعه با ارائه این خدمات جامع، به دنبال پوشش نیازهای مختلف فعالان اقتصادی است.
۱۵ سال تجربه؛ تکامل خدمات هلدینگ راد
هلدینگ راد به منظور تحقق شعار جهش تولید و جذب هرچه بیشتر سرمایهگذار خارجی، تلاش کرده تا متخصصان را گرد هم آورد و همافزایی مناسبی صورت دهد تا به بهترین نحو ممکن، سازوکارها و قواعد فعالیت در عرصه تجارت بینالملل را به فعالان اقتصادی و بازرگانان ایرانی آموزش دهد.
مهندس امیر راد با بیان این مطلب، به سابقه ۱۵ ساله فعالیتهای این هلدینگ اشاره و اضافه میکند: در ۱۰ سال اول فعالیت این هلدینگ، فقط به ثبت برند و برندسازی میپرداختیم؛ اما به تدریج دامنه فعالیتمان گسترش یافت و خدمات متنوعی به آن اضافه شد. وی میگوید: در این ۱۰ سال، ۱۵ هزار برند ثبت کردیم که ۷۰ درصد برندهای بزرگ کشور از همین ۱۵ هزار برندی است که ما در این دوره ثبت و از مالکیت معنویشان دفاع و پشتیبانی کردیم.
وی میافزاید: پس از این دوره، به تدریج موسسات و خدمات گوناگون به هلدینگ اضافه شد. اکنون مجموعه کاملی از فعالیتهای مورد نیاز شرکتها و تجار ایرانی را ارائه مینماییم؛ این نشاندهنده رشد و تکمیل خدمات هلدینگ راد طی سالهاست.
سوپر اپلیکیشن کاراد؛ دسترسی آسان به خدمات هلدینگ راد
این کارآفرین سپس به رونمایی از یک برنامه کاربردی برای ارائه خدمات و سرویسهایی که این هلدینگ ارائه مینماید، اشاره میکند و میگوید: اخیراً برنامه کاربردی کاراد را راهاندازی و رونمایی کردیم که یک سوپر اپلیکیشن است و تمام خدماتی که هلدینگ راد انجام میدهد را ارائه میکند.
وی توضیح میدهد: برنامههای نظیر امور مالی، حسابداری، امور مالیاتی و تبلیغات که در هلدینگ ارائه میشود، در این برنامه وارد شده و کاربران با رجوع به آن، از داخل یا خارج از کشور میتوانند از آن استفاده کنند. این اپلیکیشن، دسترسی به خدمات هلدینگ راد را بیش از پیش تسهیل کرده است.
هلدینگ راد در عرصه بینالملل؛ گسترش خدمات برای بازارهای جهانی
از این فعال اقتصادی و کارآفرین پرسیده میشود که آیا هلدینگ راد با کشورها و نهادهای بینالمللی یا شهروندان خارجی ارتباط دارد و آیا به اتباع خارجی هم خدماتی ارائه میکند؟
وی در پاسخ، به همکاری این هلدینگ با اتاق مشترک بازرگانی ایران و پاکستان اشاره و اضافه میکند: افزون بر این، ما با سازمانهای ECO و ACD همکاری داریم، تفاهمنامه امضا نمودهایم و برنامههایی را در خارج از کشور برگزار کردهایم. این فعالیتها بخشی از خدمات هلدینگ راد برای تسهیل ارتباطات بینالمللی است.
وی برگزاری سه برنامه در کشور عمان را از جمله این برنامهها برشمرد و در این باره میگوید: این برنامهها که همگی در زمینههای مد و لباس بوده، از طریق موسسه چند منظوره فرهنگی متعلق به هلدینگ برگزار شده و تمام شرکتکنندگان این رویداد از میان برندها و تولیدکنندگان ایرانی انتخاب شده بودند.
مهندس راد هدف از برگزاری این نمایشگاهها را حذف واسطه میان تولیدکنندگان و مصرفکنندگان کالای ایرانی برمیشمارد و میگوید: به این ترتیب، ما تولیدکننده را به طور مستقیم به مصرفکنندگان وصل میکنیم. این نیز نمونهای از خدمات حمایتی هلدینگ راد برای تولیدکنندگان داخلی است.
توسعه صادرات؛ یکی از اصلیترین خدمات هلدینگ راد و حضور در ایران اکسپو ۲۰۲۵
از امیر راد میپرسم آیا برگزاری این نمایشگاهها برای تولیدکنندگان بازار نیز ایجاد کرده؟ او در پاسخ میگوید: اصلاً هدف از برگزاری اینگونه رویدادها ایجاد بازار است و ما بدون ایجاد بازار، اصلاً در هیچ نمایشگاهی شرکت نمیکنیم. وی ادامه میدهد: برای تجار و بازرگانان نشستهای آموزشی برگزار میکنیم تا آنان بتوانند به صورت رودررو نشستهای تجاری برگزار نمایند. همچنین وکیل و مترجم در اختیارشان میگذاریم تا نشستهای تجاری آنان موفقتر برگزار شود. اینها همه از خدمات هلدینگ راد برای توانمندسازی تجار است.
مدیرعامل هلدینگ راد سپس به فرایند انتخاب حضور در یک مقصد صادراتی میپردازد و در این باره توضیح میدهد: ابتدا کشور مقصد صادراتی مورد مطالعه قرار میگیرد و پس از تکمیل مطالعه، مجموعه هلدینگ و بازرگانان وارد فعالیتهای تجاری در آن کشور میشوند. وی اضافه میکند که در هیچ کشوری این هلدینگ بدون مطالعه و شناخت وارد نمیشود.
مهندس راد اضافه میکند: هدفمان از حضور در این نمایشگاهها فقط برندسازی نیست؛ بلکه فروش هم هست. ما مرکز مشاورهای را تشکیل دادهایم که در آن مشخص میشود چه کشوری برای کدام فعالیت صادراتی یا بازرگانی مناسب است. این مرکز مشاوره نیز از خدمات کلیدی هلدینگ راد محسوب میشود.
مهندس امیر راد هدفگذاری امسال این هلدینگ را گسترش فعالیتهای بازرگانی اعلام و در این باره اظهار میکند: میخواهیم در سال ۱۴۰۴ بخش بازرگانی را بسیار فعال کرده و پشتیبانی بزرگ و گسترده انجام دهیم. از این بابت، امسال تصمیم گرفتیم که در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۵ شرکت کنیم.
وی ادامه میدهد: ما خلأ آگاهی را نزد تجار و بازرگانان ایرانی احساس و در این نمایشگاه شرکت کردیم تا به تجار آموزش دهیم چگونه میتوانند وارد حوزه تجارت بینالمللی شوند و کالاهای ایرانی را صادر کنند. مهندس راد میگوید: هلدینگ ما برای توسعه صادرات وارد این نمایشگاه شده؛ اگر این هدف و توسعه صادرات وجود نداشت، اصلاً در این نمایشگاه حاضر نمیشدیم.
مدیرعامل هلدینگ راد توضیح میدهد که برای اجرای این منظور و دستیابی به این هدف آموزشی، این مجموعه پنلها و کارگاههای روزانه آموزشی در محل غرفه برپا کردیم که از آن استقبال خوبی به عمل آمد. این پنلها نمونهای از خدمات آموزشی هلدینگ راد است.
او میگوید: در برپایی این پنلها از اساتیدی همچون جابر انصاری، فروتن و فروزانفر استفاده شده است. این کارآفرین میزان استقبال از این پنلهای آموزشی و همچنین تعداد نشستها و ملاقاتها را بسیار خوب توصیف میکند و میگوید: در این نمایشگاه، روزانه حداقل ۷۰ نشست و ملاقات انجام دادهایم که همه آنها با فعالان اقتصادی، بازرگانان و تجار بوده است.
وی تاکید میکند: این مراجعه پرحجم باعث شده تا من حتی فرصت خروج از غرفه و دیدار از نمایشگاه را نداشته باشم.
مهندس راد در پایان، از حضور در این نمایشگاه و برپایی غرفه برای هلدینگ راد ابراز رضایت میکند و میگوید: این نخستین بار است که به عنوان غرفهدار در ایران اکسپو شرکت میکنم و از این حضور رضایت دارم. البته در گذشته هم در این نمایشگاه حضور پیدا کردهام، ولی فقط به عنوان بازدیدکننده؛ اما امسال خودمان اقدام به برپایی غرفه کردیم تا خدمات خود را بهتر معرفی کنیم.
بخشهای جدید و خدمات آتی هلدینگ راد
مهندس راد اضافه میکند که در ادامه فعالیتهای این شرکت، یک شرکت IT برای انجام کارهای کاربردی کامپیوتری نظیر طراحی سایت و SEO و بازطراحی سایت راهاندازی کردهایم. همچنین، یک شرکت تبلیغاتی را به مجموعه هلدینگ راد اضافه کردهایم که در حوزه تولید محتوا، ساخت تیزرهای تبلیغاتی و تبلیغات محیطی فعالیت میکند. این شرکتهای جدید، مجموعه خدمات هلدینگ راد را تکمیل میکنند.
مدیرعامل هلدینگ راد اضافه میکند که دو پایگاه خبری که یکی در زمینه مد و فشن و دیگری در حوزه ساختوساز و ملک اطلاعرسانی میکند، در این هلدینگ وجود دارد؛ اینها نیز از خدمات اطلاعرسانی هلدینگ راد هستند.
ماموریت اصلی هلدینگ راد: ارائه خدمات برای استعدادیابی و معرفی برندهای ایرانی به جهان
او میگوید: در برگزاری تورهای تجاری، هدف آن است که بازرگانان و تجار ایرانی را با کشورهای گوناگون و ظرفیتهای اقتصادی و بازرگانی آن آشنا کنیم؛ این نیز از خدمات تخصصی هلدینگ راد است. هدف از انجام و ارائه همه این خدمات، استعدادیابی و معرفی همه ظرفیتها و استعدادهای برندهای کشورمان است.
مهندس راد با بیان این جمله، بر تلاش برای معرفی برندهای ایرانی به جامعه بینالملل تاکید میکند و ادامه میدهد: این هلدینگ با مجموعه اندیشکده کسبوکارهای خانوادگی دانشگاه تهران تفاهمنامهای را امضا کرده و این اندیشکده ضمن برگزاری کلاسها و کارگاههای آموزشی برای علاقهمندان در زمینه فعالیتهای کسبوکار، به فارغالتحصیلان مدرک دانشگاه تهران اعطا میکند. این همکاری با دانشگاه نیز در راستای خدمات آموزشی و توانمندسازی هلدینگ راد قرار میگیرد. در نهایت، تمام خدمات هلدینگ راد در راستای یک هدف بزرگتر، یعنی رشد و معرفی کسبوکارهای ایرانی به دنیا، قرار دارد.