خبر فوری
شناسه خبر: 45726

نانواها نان را با قیمت‌های خودخواسته عرضه می‌کنند

تنور داغ بی‌ثباتی قیمت نان در نانوایی‌ها

در شرایطی که قراربود براساس وعده مدیران دولتی وضعیت عرضه نان با توزیع دستگاه‌های کارتخوان ویژه در نانوایی‌ها با کیفیت، قیمت مناسب وعادلانه شود، اما شواهد موجود از تنور داغ بی ثباتی قیمت‌ها در نانوایی‌ها حکایت دارد.

تنور داغ بی‌ثباتی قیمت نان در نانوایی‌ها

به گزارش اخبار سبز کشاورزی به نقل از اطلاعات آنلاین، این روز‌ها وضعیت توزیع نان در بسیاری از نانوایی‌های تهران و شهر‌های گوناگون وضعیت بغرنجی به خود گرفته است. اگرچه اخبار متناوبی درباره کم کاری برخی از نانوایی ها و همچنین تشکیل صف های طولانی برای دریافت نان منتشر شده است.

اما به تازگی برخی نانواها نان را با قیمت های خودخواسته عرضه می کنند؛ یعنی هر نانوا آنطور که بخواهد قیمت نان را محاسبه و مردم هم از سرناچاری با هر قیمت و کیفیت قوت غالب خود را خریداری می‌کنند!

این درحالی است که قرار بر این بود که با توزیع دستگاه‌های کارت خوان ویژه در نانوایی‌ها علاوه بر مراقبت از میزان سهمیه آرد تخصیصی به نانوایی ها و میزان پخت نان، نرخ ثابت نان نیز برای رعایت عدالت در نقاط گوناگون شهر اجرایی شود و البته نان با کیفیتی نیز در اختیار مصرف کنندگان قرار گیرد، اما مشاهدات میدانی و تماس های تلفنی کاربران فضای مجازی نشان می دهد که این طرح اجرایی نمی شود.

از ارائه نان ساده در برخی نانوایی‌ها خودداری می‌شود

جالب اینجاست که براساس مشاهدات میدانی درحال حاضر قیمت یک نان ساده در دستگاه‌های کارتخوان ۳ هزار تومان در نظر گرفته شده است، اما درعمل بسیاری از نانوایی‌ها این نان را به قیمت درج شده نمی‌فروشند و برای فروش نان ساده به مشتری از گزینه نان یک رو کنجد که قیمت آن ۵ هزار تومان دردستگاه درج شده استفاده می‌کنند، در حقیقت پول نان یک رو کنجد را می‌گیرند، اما نان ساده به مردم می‌دهند و حتی در مواردی از ارائه نان ساده در برخی نانوایی‌ها خودداری می‌شود!

نرخ کیسه نایلون

از سوی دیگر نرخ کیسه نایلون در حال حاضر در دستگاه‌های کارتخوان نانوایی‌ها هزار تومان درج شده است، اما نانوا‌ها برای کیسه نایلون مبلغ 2-3 هزار تومان از مشتری دریافت می‌کنند و این موضوع در مواردی باعث بحث و مشاجره بین مردم و نانوا‌ها می‌شود.

به هر روی وضعیت این روز‌های عرضه نان در کشور و به ویژه در کلانشهر‌ها نشان می‌دهد که شاهد بی ثباتی و نبود نظارت‌های دقیق میدانی دراین حوزه هستیم، موضوعی مهم که یکی از وعده‌های دولت برای ساماندهی عرضه قوت غالب مردم بود، اما به نظر می‌رسد هنوز اندرخم یک نان مانده ایم!

 

دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای