خبر فوری
شناسه خبر: 43708

لغو مصوبه 4 برابر شدن هزینه انبارداری سارمان بنادر

امسال و برای دومین بار سازمان بنادر و کشتیرانی با اعلام مصوبه 32784 مورخ 25/ 7/ 1402 هزینه انبارداری کالاهای وارداتی را چندین برابر گران کرد

لغو مصوبه 4 برابر شدن هزینه انبارداری سارمان بنادر
امسال و برای دومین بار سازمان بنادر و کشتیرانی با اعلام مصوبه 32784 مورخ 25/ 7/ 1402 هزینه انبارداری کالاهای وارداتی را چندین برابر گران کرد که این حرکت ضرر و زیان فراوانی را برای تجار و بازرگانان فراهم می‌کرد و امنیت غذایی را به خطر می‌انداخت.
به گزارش خبرنگار اخبار سبز کشاورزی ، بنا به اخبار رسیده از منابع موثق، این مصوبه با حکم دادگاه در حال حاضر متوقف شده است.
هر چند مصوبه یاد شده در ظاهر با هدف جلوگیری از رسوب کالا در بنادر و انبارهای آن صادر شده بود، اما رسوب کالا عمدتا به دلیل تاخیر در تخصیص ارز و نبود اسناد لازم برای ترخیص و خروج کالا از انبارهای سازمان بنادر صورت می‌گیرد و هیچ بازرگانی تمایل ندارد کالای خود را که روی آن سرمایه‌گذاری کرده است در گمرکات نگهداری کند و صرفا هزینه انبارداری بدهد.
خبرنگاران مزرعه سبز پیگیر سیر مراحل قانونی متوقف شدن مصوبه یاد شده هستند و به محض کسب اطلاعات و مستندات، آن را به اطلاع بازرگانان، وارد کنندگان و مدیران شرکت‌ها خواهند رساند.

هزینه انبار داری در سازمان بنادر

هزینه انبار داری در سازمان بنادر
دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای