خبر فوری
شناسه خبر: 37040

نیکبخت و پیشبرد اهداف کشاورزی

هنر استفاده از تخصص و عملگرایی فارغ از جناح اخبار سبز کشاورزی؛ معدود وزرای موفق حوزه کشاورزی در زمان صدارت خود و برای چیدمان مدیران ارشد سه موضوع عمده را

نیکبخت و پیشبرد اهداف کشاورزی

هنر استفاده از تخصص و عملگرایی فارغ از جناح

اخبار سبز کشاورزی ؛ معدود وزرای موفق حوزه کشاورزی در زمان صدارت خود و برای چیدمان مدیران ارشد سه موضوع عمده را مدنظر داشتند:
الف: تخصص توأم با عمل و تجربه در عرصه (ستاد و صف) همراه با نتیجه‌گیرایی
ب: رشد پلکانی از مراکز خدمات و کارشناسی تا مدیر کشاورزی شهر، مدیریت شهرستان، ریاست سازمان استان و کشوری با رزومه کاری مشخص بدون توصیه و لابی؛
ج: اقبال و پذیرش در بین نیروهای بدنه وزارتخانه.
بیشتر بخوانید: شرط موفقیت نیکبخت
وزیران پیشرو در صورتی که در بین مدیران به فردی با این شاخصه‌های می‌رسیدند، (پس از تایید نهادهای نظارتی) نه فارغ از اینکه فرد در جناح چپ یا راست پایداری، موتلفه، مشارکت یا اصولگرا، دانشجویان خط امام، اصلاح‌طلب جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی یا کارگزارانی، یا خانه کشاورز است یا… به وی مسئولیت داده و تا زمانی‌که قدرت و توان مدیر منتخب در خدمت اهداف ملی کشاورزی صرف می‌شد، از وی حمایت می‌کرد.

نمونه‌هایی از معاونین اصولگرا و… در زمان مهندس حجتی

مهندس خداکرم جلالی نمونه کامل یک مدیر معتدل و اصولگرا بود که به‌دلیل توانایی، تخصص و مقبولیت در بدنه از طرف مهندس حجتی دعوت به کار شد.
دکتر محمدرضا درگاهی، از مدیران ارشد اصولگرا و متخصص متعهد جزو نیروهایی بود که در زمان مهندس حجتی از رئیس سازمان شهرستان تا معاون امور پارلمانی ارتقاء یافت و در حقیقت سلامتی خود را صرف اهداف ملی کرد؛ اما خوش درخشید.
مهندس صفایی، معاون وزیر رئیس سازمان مرکزی تعاون روستایی در زمره اصولگراهای دو آتشه بود که مهندس حجتی وی را انتخاب و با وی همکاری نزدیکی داشت.
بیشتر بخوانید: آرامش نیکبخت نیاز وزارت جهاد کشاورزی
مهندس عباس کشاورز، کارشناس ارشد و نیروی پرکار و توانمند بخش کشاورزی از اعضای خانه کشاورز و نزدیک به مدیران کارگزارانی بخش کشاورزی نیز در معاونت زراعت، قدرت تام و اختیارات کامل داشت و از سوی حجتی پشتیبانی می‌شد و ده‌ها دست از این مدیران که گرچه در نظام حزبی و جناحی مهندس حجتی نبودند، اما به‌دلیل فراجناحی بودن وی و اولویت دادن به ارزش کار و عمل در عرصه به‌جای حزب و جناح به‌راحتی در بخش پذیرفته شده بود.
به نظر می‌رسد خوشبختانه نیکبخت هنر بهره‌گیری از مدیران فراجناحی و موفق بخش کشاورزی را دارد و شایسته است مدیرانی که انتخاب می‌شوند با تمام وجود و تعصب کاری به پیشبرد اهداف بخش کمک کنند.
شایسته‌تر اینکه دکتر نیکبخت و همراهان وی به سرعت تیم قوی و خوش‌فکری را تدارک ببیند تا مشورت، تفکر و ایده‌ها را ساماندهی کنند؛ زیرا وزیر اینک چون ابراهیم در آتش است تا مدیریت بحران بر آواربرداری از بخش را به نتیجه برساند وزیر نمی‌تواند همزمان در همه عرصه‌ها فکر، عمل و اقدام نماید.
بیشتر بخوانید: وزیری که می‌تواند سال‌ها صندلی خویش را حفظ کند
در حالی که بخش کشاورزی نیاز به آرامش، هم‌افزایی و تعامل بین همه بخش‌ها دارد باید به هوش باشد که 2 ماه دیگر کشت پاییزه و میلیون‌ها هکتار اراضی کشاورزی نیاز به بذر، ضدعفونی، کود، تجهیزات سیستم های آبیاری و در ادامه سم و… دارد؛ در حالی که ارز کافی برای آن (به‌ویژه در بخش کودهای پایه) تخصیص داده نشده، در حالی که معجزه اقتصادی در افزایش تولید گندم مرهون تغذیه خوب خاک و سمپاشی به موقع علیه آفات و بیماری‌ها و علف های هرز در یکی دو سال گذشته بود.
وزیر نیک می‌داند بیش از صد میلیون قطعه جوجه در هر ماه و صدها میلیون واحد دامی هر روزه نیاز به مصرف صداها هزار تن خوراک دام و طیور، انواع مکمل، دارو و واکسن دارند که یا ارز نیست یا مجوز نیست یا دل و دماغ تولید وجود ندارد و همه تولیدکنندگان و کارآفرینان چشم انتظار بانک مرکزی و دولت نشسته‌اند که تصمیم بگیرد که واردات میلیون‌ها تن نهاده خوراک دام و طیور برای پرورش و تولید پروتئین مورد نیاز است.
دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای