خبر فوری
شناسه خبر: 40128

اسب تروای طالبان

از هر کوچه و خیابانی که عبور می‌کنیم در اتوبوس‌ها، روی صندلی‌ها، در هر مغازه خواربار یا میوه‌فروشی، قالی‌فروشی، نانوایی، کارگاه‌های ساختمانی

اسب تروای طالبان
از هر کوچه و خیابانی که عبور می‌کنیم در اتوبوس‌ها، روی صندلی‌ها، در هر مغازه خواربار یا میوه‌فروشی، قالی‌فروشی، نانوایی، کارگاه‌های ساختمانی و خلاصه در هر جا و هر مکان، یک یا چند شهروند افغان حضور دارند و این مناظر البته در شهرهای بزرگ که امکان یافتن شغل بیشتر است، چشم‌گیرتر است.
اخبار سبز کشاورزی ؛ مهدی رجول دزفولی | مسئولان کشور که حساب بی‌خانمانی‌های محله منهتن نیویورک و گرسنگان پاریس و مهاجران آفریقایی به ایتالیا را در دفترچه‌های یادداشت‌های روزانه‌شان دارند، نمی‌دانند چه تعداد مهاجر افغانستانی، پاکستانی، بنگلادشی و غیره در کشور وجود دارد.
چندی پیش روزنامه جمهوری اسلامی نوشت «طبق آمار‌های میدانی، جمعیت افغان‌ها در ایران اکنون به ۸ میلیون نفر رسیده و هر روز حدود ۱۰ هزار نفر به صورت غیرقانونی و قانونی وارد مرز‌های ایران می‌شوند»، مهاجرانی که از آب، برق، گاز، نان، هزینه‌های ترافیکی و سایر مواهب موجود استفاده می‌کنند، بدون آن‌که عامل تولید ثروت، دانش، فرهنگ یا صنعتی باشند.
به گفته یک جوان افغان، هر فردی که وارد ایران می‌شود قبل از ورود به ایران، محل زندگی، شغل و کار او آماده است. این یعنی مهاجرت سازمان داده شده‌ای که جلوی چشم وزارتخانه‌ها و ارگان‌هایی که موظف به حفظ شئونات و ساختارهای کشور و امنیت جامعه هستند، رخ می‌دهد.
در مترو شاهد تصویر برخی از سران طالبان بر روی تی‌شرت‌های جوانان افغانی هستیم که می‌تواند بسیار هشداردهنده باشد.
روزانه هزاران افغان (البته با کمک عوامل ایرانی) به‌طور غیرقانونی وارد کشور شده و در سراسر این سرزمین پراکنده می‌شوند؛ اگرچه مراجع امنیتی فعلا درپی رعشه‌های تار موی زنان و دختران ایرانی هستند؛ اما بدانند که روزی نه چندان دور گرفتار اسب تروای حکومت طالبان خواهند شد، آنانی که شیعیان را رافضی و مهدورالدم می‌دانند.
دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای