آخرین خبرها:
شناسه خبر: 43909

اشتغال 20 هزار نفری در صنعت تولید سموم

آمادگی تولیدکنندگان سموم برای تامین تمام نیاز کشاورزان

دهمین نمایشگاه جامع کشاورزی صبح امروز با شعار «تولید ایرانی، رونق کشاورزی، سرافرازی ملی» در محل سالن خلیج فارس نمایشگاه بین‌المللی تهران افتتاح شد.

آمادگی تولیدکنندگان سموم برای تامین تمام نیاز کشاورزان

به گزارش اخبار سبز کشاورزی ؛ مسعود گیل‌آبادی، رئیس انجمن تولیدکنندگان سموم کشاورزی، در آیین افتتاح این نمایشگاه خطاب به علیرضا مهاجر، معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی و مریم جلیلی، سرپرست سازمان حفظ نباتات، تاکید کرد: تولید آفت‌کش‌ها در ایران با اتخاذ سیاست‌های عجیب مقامات در حال افول و احتمالا نابودی است.

مسعود گیل‌آبادی: تولیدکنندگان سموم کشاورزی آمادگی دارند که تمام نیازهای کشاورزان ایرانی به سم و کود را تامین کنند به نحوی که هیچ نگرانی در این باره وجود نداشته باشد،

وی پرداخت ارز یارانه‌ای به سموم آماده مصرف وارداتی و علاوه‌بر آن اختلاف صفر میان تعرفه سموم وارداتی و سموم تولیدی را از جمله سیاست‌های عجیب دانست و با بیان این که در هیچ جای دنیا تعرفه وضع شده برای تولیدکنندگان و واردات کالاهای آماده مصرف یکسان نیست، توضیح داد: تولیدکنندگان سموم کشاورزی آمادگی دارند که تمام نیازهای کشاورزان ایرانی را به نحوی که هیچ نگرانی در این باره وجود نداشته باشد، تامین کنند

گیل‌آبادی سپس به بهانه‌هایی که برای توجیه کمک به واردات مطرح می‌شود اشاره کرد و گفت: انحصار قیمت و کیفیت از مهم‌ترین بهانه‌ها در این باره است که وقتی تولیدکنندگان زیادی سموم کشاورزی به بازار عرضه می‌کنند، انحصار معنی نخواهد داشت.

او همچنین اضافه کرد: برای قیمت، سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و برای کیفیت، سازمان حفظ نباتات متولی امر هستند و به همین دلیل انحصار قیمت یا کیفیت بهانه‌های خوبی برای حمایت از واردات نیست.

اشتغال 20 هزار نفری در صنعت تولید سموم

وی سپس به موضوع اشتغال 20 هزار نفری در صنعت تولید سموم اشاره کرد و گفت: با این حجم کارگر در این صنعت، به‌صرفه است که دولت از تولیدکنندگان و صنعت تولید سم کشاورزی حمایت کند.

لزوم تسهیل صادرات کود

سخنران دیگر افتتاحیه مهندس فرهادی، رئیس انجمن تولیدکنندگان کود، بود که در سخنان کوتاهی خواستار تسهیل صادرات کود و مجاز شمردن آن شد و گفت: هم‌اکنون تولید کودهای یارانه‌ای و پایه به خوبی در حال اجراست، ولی در مورد کودهای غیریارانه ای که 10 برابر میزان مصرف داخلی، تولید وجود دارد و باید صادرات کود مجاز شمرده شود، وگرنه تولیدکنندگان کود با مشکلات جدی مواجه می‌شوند.

فرهادی همچنین از ضعف حمایت‌های دولتی انتقاد کرد و گفت: در تابستان تولیدکنندگان با قطع برق مواجه می‌شوند و در زمستان تولیدکنندگان با قطع گاز، در این صورت چگونه می‌توان حمایت دولت از تولید را تایید کرد.

دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای