خبر فوری
شناسه خبر: 44106

نقش کمیسیون کشاورزی در ارتباط با قوانین کشاورزی، آب و محیط زیست

چرا ترکیب آینده کمیسیون کشاورزی مهم است؟

بخش اول مجلس شورای اسلامی یک وظیفه کلیدی دارد و آن قانون‌گذاری و یک وظیفه پشتیبانی از قانون دارد که به شکل بودجه و نظارت ظهور پیدا می‌کند.

چرا ترکیب آینده کمیسیون کشاورزی مهم است؟

اخبار سبز کشاورزی؛ محمد قربانی. استاد دانشگاه فردوسی مشهد| نقش کمیسیون کشاورزی در مجموعه کمیسیون‌ها به لحاظ وزنی برای قوانین عمومی همسان بقیه کمیسیون‌ها است اما وزن آن در ارتباط با قوانین کشاورزی، آب و محیط زیست تعیین‌کننده است.

زمانی می‌توان علاوه بر قانون‌گذاری، بستری را برای تغییر قوانین موجود و یا حتی پاک‌سازی (حذف) قوانین ناسازگار با اقتضائات زمانی کشاورزی، آب و محیط زیست (شرایط، نیازهامسئله‌ها و بحران‌های کنونی) اقدام کرد که کمیسیون تخصصی کشاورزی پیش‌قدم و پیش‌گام باشد و با تدوین طرح‌های قوی و اثربخش مبتنی بر کار کارشناسی قوی و تخصصی به طور قدرتمندانه و البته مبتنی بر چارچوب‌های توجیهی لازم، آن را وارد دستور کار مجلس کنند تا به شکل قانون در آید.

 ترکیب آینده کمیسیون کشاورزی

این مهم نیازمند آن است که ترکیب آینده کمیسیون کشاورزی یک ترکیب کارآمد، کاربلد، متخصص با دانش لازم، آگاه به قوانین و چالش‌های کلیدی بخش کشاورزی، دغدغه‌مند و حساس به آینده کشاورزی و امنیت غذایی و مشورت‌پذیر باشد.

به همین دلیل در انتخابات ۱۱ اسفند باید با حساسیت بالا، گزینش داشت و با رای بالا چنین افرادی را راهی مجلس کرد تا امید داشت با هدایت درست در کمیسیون کشاورزی لانه‌گزینی داشته باشند.

امید این‌که فعالان کشاورزی در ایجاد شور لازم برای انتخاب متخصصین کشاورزی کارآمد مشارکت قوی داشته باشند تا مجلس قوی با کمیسیون کشاورزی قوی شکل گیرد.

 

دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای