خبر فوری
شناسه خبر: 46112

وزارتخانه بر مدار مدیریت قیمت و فراوانی تولید+ ویدئو

خرداد 1402 انبارهای و سیلوهای مرغداری‌ها و دامداری‌ها خالی از نهاده‌های خوراک دام و طیور بود. و در مجموع...

وزارتخانه بر مدار مدیریت قیمت و فراوانی تولید+ ویدئو

به گزارش اخبار سبز کشاورزی؛ تجمعات اعتراضی مرغداران، گاوداران، گوسفنداران و... در مقابل وزارت جهاد کشاورزی و بعضا مجلس حکایت از نبود، کمبود یا گرانی قیمت نهاده‌های خوراک دام و طیور و سیستم بوروکراسی پیچیده سامانه‌ها و از طرفی رانت‌های و اختلاس‌ها و سوء‌استفاده‌هایی داشت که دود آن به چشم دولت، تولیدکننده و مصرف‌کننده می‌رفت.

 اعتراضات طبقه متوسط رو به پایین که از گوشت قرمز به سمت گوشت و تخم‌مرغ شیفت کرده بود، اما اینک تاب تحمل قیمت پیش‌بینی شده مرغ کیلویی 200 هزار تومانی و تخم‌مرغ شانه‌ای 300 هزار تومانی و گوشت قرمز هر کیلو یک میلیون تومانی را نداشتند؛ در رسانه ملی و روزنامه‌ها شدت می‌گرفت، به‌ویژه اینکه با رو شدن دست جریان انحرافی فساد و اختلاس و رانت توسط رسانه‌ها از خرید میوه شب عید گرفته تا زعفران و خرما و سایر محصولات سازمان مرکزی تعاون روستایی و اتحادیه‌ها و تا چای دبش، دولت مجبور به عزل وزیر وقت جهاد کشاورزی گرفت و یکی از مدیران بدنه را که در دولت‌های اصولگرا، اصلاح طلب بدون حاشیه کار کرده بود با رای مجلس بر سر کار آورد.

لبیک بدنه وزارتخانه

در ایامی که چندین همت از پول گندمکاران پرداخت نشده بود و صنعت دام و طیور لنگ می‌زد و انبارها خالی از آذوقه بود پذیرفتن چنین مسئولیتی خطرآفرین بود؛ اما بدنه وزارتخانه لبیک گفت و کارمند و کارشناس و مدیر و معاون و حتی برخی از وزرای قبلی به کمک امنیت غذایی آمدند تا وزیر در فراوانی تولید و مدیریت قیمت موفق شود.

چراکه داستان دنباله‌دار مرغ و تخم‌مرغ به داستان وزیر پَر کَن تبدیل شده بود، امروز اما به شهادت وزارت صنعت و معدن بازار مرغ و تخم مرغ ایده آل است و علاوه‌بر رفع نیاز داخل طی دو ماهه امسال حدود 7هزار تن مرغ و مقدار معتنابهی تخم مرغ صادر شده و انبارهای خوراک دام و طیور تا پایان شهریورماه انباشت از مواد و برنامه‌ریزی واردات و تامین خوراک برای 6 ماهه دوم در حال اقدام است.

همت جمعی

وزارت جهاد کشارزی با همت همان مدیران سابق و اسبق  و ادوار و فعلی اینک بر بنیانی استوار شده که طبقه متوسط رو به پایین امکان تهیه و استفاده از مواد پروتئینی گوشت و تخم مرغ را دارد و تابلوهای مرغ کیلویی 78 هزار تومان و تخم مرغ شانه‌ای 100 هزار تومان گواه این موضوع است و کشور به تثبت و تولید پایدار رسیده است و نرخ رشد ارزش افزدوه در بخش کشاورزی به شهادت آمار رسمی کشور سمت مثبت شدن حرکت کرده است، این حرکت پایداری مدیریت در کشور را می‌طلبد، زیرا شایسته سالاری و استفاده از مدیران کاردان و توانا و مورد قبول بدنه و دوری از باند بازی، موجب شده تا دیگر اخبار 20/ 8 تلویزیون، صف اعتراضی برای نبود یا کمبود مواد غذایی مورد استفاده عامه پیدا نکند و شاهد تجمع اعتراضی دامداران و مرغداران نباشیم.

تامین غذا برای  90 میلیون نفر

وزارتخانه اینک با 70 و اندی هزار پرسنل خود به واقع برای 90 میلیون نفر نان و غذا تامین می‌کند، تولیدکننده را حمایت و تشویق می‌نماید و گام‌های آرام اما مطمئن و فراوانی همراه با یکنواختی تولید و البته صادرات را برمی‌دارد ، زیرا خطوط تولید صادرات محور، مشارکت شرکت‌های دانش‌بنیان در ارتقای کیفیت افزایش بهره‌وری و اشتغال پایدار و بازاریابی و بازاررسانی شکل گرفته است.

هر فرد که ریاست جمهوری را عهده‌دار شود حداکثرسازی تولید، یکنواختی تولید در فصول مختلف، تولید صادرات محور، مدیریت قیمت تولید با احتساب رضایت برای تولیدکننده و مصرف‌کننده طی یکسال گذشته شکل گرفته و ریل‌گذاری 3 الی 5 ساله رو به جلو صورت گرفته است. در این این صورت هم بازار تنظیم می‌شود و هر تولید در مدار تنظیم و سرعت یکنواخت و افزایش کیفیت قرار می‌گیرد.

توسعه صنعت کشاورزی از مسیر افزایش تولید و ساماندهی صادرات

کارشناسان معتقدند توسعه صنعت کشاورزی و حمایت از تولید و تولیدکننده و مصرف‌کننده از مسیر افزایش تولید و ساماندهی صادرات و ارزآوری می‌گذرد اینک جامعه 90 میلیونی رصدکننده، قضاوت کننده و ارزش‌گذار عملکرد وزارتخانه در سطح بازار، (عرصه و تقاضاست) و نمره قبولی جامعه باعث شده تا مخبر در هر دو جایگاه معاون اول و سرپرست ریاست مجلس وزارت جهاد کشاورزی را گل سرسبد وزارتخانه بداند و بگوید وزیر کشاورزی شبانه‌روزی کار می‌کند.

دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای