خبر فوری
شناسه خبر: 46062

معاون وزیر جهاد کشاورزی خبر داد

افزایش سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در صنایع شیلات

معاون وزیر جهاد کشاورزی و رییس سازمان شیلات ایران گفت: سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در زمینه صنایع شیلاتی و پرورش آبزیان از ۱۲۰ هزار میلیارد ریال سال ۱۴۰۱، امسال برای ۲۵۰ هزار میلیارد ریال هدف‌گذاری شده است.

افزایش سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در صنایع شیلات

به اخبار سبز کشاورزی به نقل از ایرنا؛ سیدحسین حسینی روز چهارشنبه در نشست با مسوولان استان بوشهر اظهار کرد: استان بوشهر در عرصه پرورش میگو و ماهی از ظرفیت‌های مهمی برخوردار است که در این راستا اقدامات مهم و موثری انجام شده است.

بوشهر قطب تولید میگو

وی افزود: استان بوشهر در عرصه پرورش میگو در کشور پیشتاز و به‌ عنوان قطب تولید این آبزی معرفی شده است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: تولید آبزیان در سال قبل ۱.۴ میلیون تن بود که امسال در راستای تحقق شعار جهش تولید با مشارکت بخش خصوصی اقدامات و برنامه‌های لازم تدوین و عملیاتی شده است.

حسینی با اشاره به سیاست توسعه صادرات آبزیان یادآور شد: پارسال صادرات ۶۵۰ میلیون دلاری آبزیان ثبت شد که نسبت به سال ما قبل آن افزایش یافته است.

وی ادامه داد: برای صادرات ۳۰۰ هزار تن به ارزش ۷۰۰ میلیون دلار از تمامی ظرفیت ها با مشارکت مردم و برای تحقق شعار سال تلاش خواهد شد.

وی افزود: همچنین برای تولید ۱.۵ میلیون تن تولید و صید آبزیان در سال جاری برنامه ریزی شده است.

رئیس سازمان شیلات ایران تصریح کرد: رهاسازی ۵۰۰ میلیون قطعه انواع بچه ماهی و میگو در سواحل استان‌های شمالی و جنوبی و تولید ۴۰۰ میلیون قطعه ماهیان زینتی نیز در سال جاری در دستور کار است.

دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای