آخرین خبرها:
شناسه خبر: 27471

تسهیلات ۵۰ هزار میلیاردی برای توسعه کشاورزی مکانیزه

معاون توسعه مدیریت جهاد کشاورزی از اختصاص ۵۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات بانکی برای خرید ادوات و ماشین آلات کشاورزی خبر داد.

تسهیلات ۵۰ هزار میلیاردی برای توسعه کشاورزی مکانیزه

معاون توسعه مدیریت جهاد کشاورزی از اختصاص ۵۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات بانکی برای خرید ادوات و ماشین آلات کشاورزی خبر داد.

به گزارش اخبار سبز کشاورزی به نقل از بازار ، هوشنگ محمدی در جریان بازدید از یازدهمین نمایشگاه ادوات، ماشین آلات و تجهیزات کشاورزی در گفتگو با خبرنگاران در اهواز افزود:از این میزان تاکنون ۲۰هزار میلیارد ریال جذب شده و بقیه آن تا پایان امسال جذب خواهد شد.

وی گفت: مکانیزه کردن بخش کشاورزی و افزایش درآمد کشاورزان در گرو تامین ماشین آلات و ادوات پیشرفته و به روز دنیا است.

محمدی ادامه داد: کشوری در دنیا به اقتدار پایدار می‌رسد که به امنیت نظامی، غذایی و فناوری دست یابد و خوشبختانه ظرفیت‌های کشور برای تبدیل شدن به یک قدرت بزرگ جهانی در حوزه کشاورزی وجود دارد.

وی برپایی نمایشگاه ادوات، ماشین آلات و تجهیزات کشاورزی در اهواز را فرصتی برای آشنایی بیشتر بهره‌برداران بخش کشاورزی و کارشناسان و متخصصان این بخش بیان کرد و افزود: خوزستان قطب نخست کشاورزی کشور است و ضرورت دارد کشاورزی این استان بیش از پیش مکانیزه شود.

پیگیری حل مشکلات مکانیزاسیون کشاورزی پیگیری حل مشکلات مکانیزاسیون کشاورزی

کشت قراردادی یک میلیون هکتار از گندمزارهای کشور

معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر جهاد کشاورزی گفت: در سال زراعی جاری یک میلیون هکتار از گندمزارهای کشور به صورت قراردادی زیرکشت قرار گرفته است.

محمدی توسعه کشت قراردادی را راهبرد اصلی وزارت جهادکشاورزی در دولت سیزدهم بیان کرد و افزود: استقبال کشاورزان گندمکار از کشت قراردادی مطلوب بوده است.

وی با بیان اینکه برای امنیت غذایی، الگوی کشت که قانون و برنامه است باید اجرا شود گفت:اجرای طرح الگوی کشت مختص هر استان اقدامی جسورانه بوده که توسط محققان در سازمان تحقیقات، آموزش و ترویح کشاورزی طراحی شده است.

محمدی با بیان اینکه این الگو نیازمند الزاماتی است که کشاورزان باید همراهی کنند، ادامه داد: ساختار جهاد کشاورزی نیز نیازمند تغییر است.

وی توسعه کشت گلخانه‌ای را با توجه کم آبی در کشور و بهره وری بیشتر را از دیگر اولویت‌های بخش کشاورزی در دولت سیزدهم بیان کرد و گفت:مساحت فعلی گلخانه‌های کشور ۲۵ هزار هکتار است و طبق برنامه تا پایان فعالیت دولت سیزدهم این رقم به بیش از ۱۵۰ هزار هکتار خواهد رسید.

وی افزود: وزارت جهاد کشاورزی با ۶۴ هزار کارمند، محقق و مدیر و ۴.۵ میلیون تولیدکننده در بخش کشاورزی نقش ممتازی در امنیت پایدار کشور ایفا می‌کند.

یازدهمین نمایشگاه ادوات، ماشین‌آلات و تجهیزات کشاورزی سه‌شنبه شب در محل نمایشگاه بین‌المللی اهواز گشایش یافت.

در این نمایشگاه ۷۴ شرکت سازنده تجهیزات و ادوات کشاورزی از ۱۵ استان آذربایجان شرقی و غربی، گلستان، اصفهان، فارس، خوزستان، همدان، مرکزی، تهران، کردستان، قزوین، لرستان، کرمان، مازندران و البرز آخرین فناوری‌های تولید تجهیزات کشاورزی روز دنیا را عرضه کرده‌اند.

نمایشگاه تخصصی ادوات، تجهیزات و ماشین آلات کشاورزی از ۱۳ تا ۱۶ دی به مدت چهار روز از ساعت ۱۵ تا ۲۱ برای بازدید عموم مردم، صاحبان صنایع و متخصصان و کشاورزان خوزستان دایر است.

دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای