آخرین خبرها:
شناسه خبر: 24103

ثبت رکورد جدید در تولید میگو

استان بوشهر به عنوان قطب تولید میگوی پرورشی کشور محسوب می‌شود و امسال میزان تولید این آبزی در استان با رشد چشمگیری روبرو بوده و یک رکورد جدید ثبت شده است.

ثبت رکورد جدید در تولید میگو
استان بوشهر به عنوان قطب تولید میگوی پرورشی کشور محسوب می‌شود و امسال میزان تولید این آبزی در استان با رشد چشمگیری روبرو بوده و یک رکورد جدید ثبت شده است.
به گزارش اخبار سبز کشاورزی به نقل از مهر ؛ استان بوشهر با برخورداری از سواحل طولانی با خلیج فارس دارای ظرفیت‌های بسیار خوبی برای تولید و پرورش انواع آبزیان است که یکی از مهمترین تولیدات این استان میگو است.
هر چند در گذشته صید و صیادی به عنوان یکی از مهمترین راه‌های تأمین آبزیان محسوب می‌شد ولی در سال‌های اخیر اقدامات خوبی صورت گرفته تا صید جای خود را به پرورش بدهد.
پرورش آبزیان باعث می‌شود تا ضمن تأمین نیازهای مردم به این مواد غذایی، ذخایر دریایی نیز کمتر از گذشته در معرض تهدید قرار بگیرند؛ تهدیدهایی که در صورت ادامه روند فعلی می‌تواند موجب انقراض نسل برخی آبزیان شود.
در استان بوشهر اراضی ساحلی مستعدی برای پرورش انواع آبزیان وجود دارد که در سال‌های گذشته بخشی از این اراضی برای پرورش میگو اختصاص یافته و مورد استقبال سرمایه‌گذاران نیز قرار گرفته است.
با توجه به سودآوری بالایی که پرورش میگو دارد، جوانان این استان مشتاق سرمایه‌گذاری در این طرح‌ها هستند تا اشتغالی از این طریق ایجاد شود و هم اینکه زمینه تأمین درآمد فراهم شود.

ثبت رکورد جدید در تولید میگو

با واگذاری اراضی ساحلی در استان بوشهر برای پرورش میگو، تولید این آبزی در استان بوشهر با رکورد جدیدی روبرو بوده و میزان تولید امسال حداقل ۲۵ درصد افزایش یافته است.
مدیرکل شیلات استان بوشهر اظهار داشت: به منظور توسعه و گسترش پرورش میگو در استان بوشهر اقدامات خوبی صورت گرفته و شاهد افزایش سرمایه‌گذاری در این حوزه هستیم.
علی بازدار با اشاره به آغاز برداشت میگو از استخرهای استان بوشهر از اواخر شهریورماه بیان کرد: پرورش میگو از اردیبهشت شروع شده و تا آبان‌ماه ادامه می‌یابد.
وی تاکید کرد: در سال جاری ۲.۷ میلیارد قطعه بچه میگو در استخرهای پرورشی استان ذخیره شد که تاکنون بیش از ۳۵ هزار تن میگو پرورشی از استخرهای پرورشی استان برداشت شده است.

افزایش ۲۵ درصدی تولید

مدیرکل شیلات استان بوشهر با بیان اینکه عملیات برداشت میگو پرورشی ادامه دارد تصریح کرد: سال گذشته ۲۸ هزار تن میگو در استان برداشت شده بود که امسال تاکنون ۳۵ هزار تن برداشت شده و نسبت به سال قبل هفت هزار تن بیشتر است.
وی از برداشت ۹۰ درصد میگوی پرورشی از استخرهای استان بوشهر خبر داد و افزود: پیش‌بینی تولید میگو در سال جاری ۳۳ هزار تن بود که تاکنون بیش از ۳۵ هزار تن تولید شده است و این میزان نیز افزایش می‌یابد.
بازدار با اشاره به پرورش میگو در ۱۲ سایت استان بوشهر خاطرنشان کرد: امسال عملیات پرورش میگو در شش هزار و ۴۰۰ هکتار اراضی ساحلی استان بوشهر انجام شد.

اراضی پرورش میگو افزایش می‌یابد

استاندار بوشهر اظهار داشت: توسعه آبزی پروری در استان بوشهر با جدیت ادامه دارد و حمایت ویژه‌ای از طرح‌های پرورش میگو و پرورش ماهی در قفس صورت می‌گیرد.
احمد محمدی‌زاده بیان کرد: تلاش شده تا در واگذاری اراضی پرورشی، جوانان بومی و تحصیل‌کردگان این حوزه در اولویت قرار بگیرند و جامعه محلی به صورت ویژه‌تری دیده شود.
انتظار می‌رود زمینه اشتغال جوانان بومی در طرح‌های آبزی‌پروری استان بوشهر فراهم شود و نظارت ویژه‌ای بر اشتغال نیروهای بومی استان در این طرح‌ها صورت گیرد.
دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای