آخرین خبرها:
شناسه خبر: 30171

حاملگی ایران تایید شد

حاملگی ایران تایید شد/رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: ما برای پیروز تمام امکانات سازمان محیط زیست کشور را در تراز عالی به خدمت گرفتیم

حاملگی ایران تایید شد

پیروز از لحاظ بنیه‌ای ضعیف بود

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: ما برای پیروز تمام امکانات سازمان محیط زیست کشور را در تراز عالی به خدمت گرفتیم.
به گزارش اخبار سبز کشاورزی به نقل از همشهری آنلاین ؛ علی سلاجقه رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران در رابطه با مرگ پیروز گفت: فرآیند تولد پیروز کاملا آزمایشی و در دنیا بی‌سابقه بود.
وی افزود: پیروز، چون شیر مادر مصرف نکرده بود، از لحاظ بنیه‌ای ضعیف بود و در این ۱۰ ماه در شرایط قرنطینه‌ای قرار داشت و مشکلاتی از قبیل مشکلات گوارشی و یبوست و این اواخر مشکلات کلیوی داشت و این حیوان حتی در اسکلت و استخوان‌بندی هم مشکل داشت.

تکثیر در اسارت یک بحث آزمایشگاهی است

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست ضمن اشاره به اینکه تکثیر در اسارت یک بحث آزمایشگاهی است، ادامه داد: دنیا هم تجربه کمی در این رابطه دارد و عده‌ای از متخصصان و دوستداران حیات وحش معتقدند که تکثیر در اسارت به ویژه برای گونه یوز انجام نمی‌شود.
سلاجقه با بیان اینکه شرایط پسند یوز در طبیعت بسیار دشوار است و حتی در شرایط طبیعی بسیار سخت انتخاب می‌کند و به سختی به مرحله حاملگی می‌رسد، اظهار کرد: درصد تلف شدن توله یوزها در شرایط طبیعی درصد بالایی است.
رئیس سازمان حفاظت ادامه داد: ما در رابطه با پیروز از تمام ظرفیت‌های دامپزشکی داخل و خارج کشور استفاده کردیم و دیالیزی که اتفاق افتاد از نوع دیالیز سفاق بود که باید شکم حیوان را باز می‌کردند و راه دیگری وجود نداشت و دیالیزی که از نوع تخلیه خون بود باید از خون مادر حیوان استفاده می‌شد که با توجه به حاملگی مادر حیوان این اقدام نمی‌تواست صورت گیرد و در نهایت جراحی انجام شد و حیوان تلف شد.
سلاجقه ضمن اشاره به اینکه ما برای پیروز تمام امکانات سازمان محیط زیست کشور را در تراز عالی به خدمت گرفتیم، گفت: ۷ یوز ماده به صورت طبیعی در کشور دیده شده که هر کدام از آن‌ها ۲ توله یوز همراهشان بوده است و بعد از مدت‌ها هم یک یوز نر در استان اصفهان دیده شده و وضعیت یوزها در ۲ سال اخیر بهبود پیدا کرده است.
وی در رابطه با حاملگی ایران اظهار کرد: خوشبختانه این اتفاق رخ داده است.
دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای