آخرین خبرها:
شناسه خبر: 24367

داستان تلخ سیب های شیرین آذربایجان غربی

به‌رغم وعده مسئولان و تشکیل جلسات متعدد امسال نیز حاصل کشاورزان آذربایجان غربی کنار جاده های استان انباشته شده است.

داستان تلخ سیب های شیرین آذربایجان غربی
به‌رغم وعده مسئولان و تشکیل جلسات متعدد امسال نیز حاصل کشاورزان آذربایجان غربی کنار جاده های استان انباشته شده است.
به گزارش اخبار سبز کشاورزی به نقل از ایلنا ، جلسات تکراری مسئولان امسال نیز نتوانست همانند سالهای گذشته وضعیت سیب درختی در آذربایجان غربی را سامان دهد و همچنان شاهد انباشته شدن سیب درختی در کنار جاده های استان هستیم.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با بیان اینکه امسال حدود یک میلیون و ۱۰۰ هزار تن سیب از باغات استان برداشت شده گفت:تاکنون حدود ۳۰۰ هزار تن به صورت سیب صنعتی توسط کارخانجات کنسانتره خریداری شده است.
بیشتر بخوانید: دلالان همچنان برنده بازار پرسود سیب آذربایجان

ذخیره‌سازی ۶۰۰ هزار تن سیب در سردخانه ها

اکبر کرامتی از ذخیره‌سازی ۶۰۰ هزار تن سیب در سردخانه های استان با هدف بسترسازی برای صادرات این محصول خبر داد و گفت: ۱۵ هزار تن سیب درختی استان نیز به کشورهای خارجی از جمله روسیه، ازبکستان، لیبی، مصر، هندوستان و افغانستان و… صادر شده است.
کرامتی تاکید کرد: سال گذشته ۹ شهرستان استان در بحث سیب صنعتی درگیر بودند که با ورود به موقع دولت و سازمان تعاون روستایی در بحث خرید تضمینی توانستیم ۴۲ هزار و ۵۰۰ تن سیب صنعتی از باغداران خریداری و تحویل واحدهای فرآوری و کارخانجات بدهیم.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اضافه کرد: ظرفیت بسته بندی محصولات کشاورزی در استان در ابتدای سال ۱۴۰۰ در حدود ۲۲ هزار تن بود که در حال حاضر به ۱۷۰ هزار تن در شش ماه افزایش پیدا کرده است و بر اساس نیازسنجی انجام گرفته برای متقاضیان نیز حدود ۲۵۰ هزار تن موافقت اولیه و جواز تاسیس صادر شده است.
وی یادآور شد: بر اساس برنامه ریزی های انجام گرفته، امسال از محل خط اعتباری مکانیزاسیون کشاورزی، تسهیلات بانکی جهت خرید کامیون های یخچال دار به منظور رونق صادرات محصولات کشاورزی تخصیص می یابد.
دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای