آخرین خبرها:
شناسه خبر: 16310

دیپلماسی غذایی وزارت جهاد کشاورزی

سیدجواد ساداتی‌نژاد، وزیر جهاد کشاورزی، گفت: یکی از موضوعاتی که در وزارتخانه جهاد کشاورزی دنبال می‌کنیم بحث دیپلماسی غذایی است

دیپلماسی غذایی وزارت جهاد کشاورزی

مزرعه سبز : سیدجواد ساداتی‌ن ژاد، وزیر جهاد کشاورزی ، گفت: یکی از موضوعاتی که در وزارتخانه جهاد کشاورزی دنبال می‌کنیم بحث دیپلماسی غذایی است که با حمایت و همکاری وزارت خارجه و سازمان توسعه تجارت آن را پیش می‌بریم.

ساداتی‌نژاد با اشاره به اینکه در زمینه صادرات برخی محصولات با مشکلاتی مواجهیم که با کشورهای مبدأ در حال رفع آن هستیم، گفت: به عنوان مثال ارتباطات خوبی با هندی‌ها برای صادرات کیوی و دیگر محصولات داریم و موضوع صادرات فلفل دلمه‌ای و دیگر محصولات را با روسیه حل شده و رایزنی‌ها و هماهنگی‌ها در این زمینه ادامه دارد.

صادرات محصولات لبنی به روسیه

وی ادامه داد: همچنین در بحث صادرات محصولات لبنی به روسیه پیشرفت‌های خوبی حاصل شده و موضوع گفت‌وگوهای ما با طرف روسی است.

ساداتی‌نژاد افزود: درمورد روسیه مشکل بازگشایی مرزهای صادراتی را در دستورکار داشتیم که این مشکل رفع شده و مرزهای روسیه به روی محصولات ما باز است.

وی افزود: با دیگر کشورها نیز در حال رایزنی هستیم تا بتوانیم صادرات مناسبی به این کشورها داشته باشیم و به خصوص در شرایط فعلی و اتفاقات به وجود آمده تلاش‌هایمان را گسترده‌تر کرده‌ایم. در حال حاضر یکی از کشورهایی که توجه ویژه‌ای به آن داریم، روسیه است.

حسین کاظمی ـ روزنامه نگار و کارشناس کشاورزی

دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای