آخرین خبرها:
شناسه خبر: 19447

سنددار شدن اراضی کشاورزی در 2 سال آینده

رئیس سازمان امور اراضی کشور از ساماندهی صدور اسناد کشاورزی به عنوان برنامه کاری ویژه این سازمان یاد کرد و گفت:‌ وزیر جهاد کشاورزی به این سازمان ابلاغ کرده است

سنددار شدن اراضی کشاورزی در 2 سال آینده
رئیس سازمان امور اراضی کشور از ساماندهی صدور اسناد کشاورزی به عنوان برنامه کاری ویژه این سازمان یاد کرد و گفت:‌وزیر جهاد کشاورزی به این سازمان ابلاغ کرده است که این مأموریت در مدت دو سال در کل کشور انجام شود.
به گزارش اخبار سبز کشاورزی به نقل از روابط عمومی سازمان امور اراضی ، صفدر نیازی در حاشیه نشست بررسی مسائل حوزه امور اراضی فارس افزود: مبارزه با تغییر کاربری‌های غیرمجاز و برخورد با متخلفان بر اساس قوانینی که وجود دارد دنبال می‌شود.
وی ادامه داد:‌برای رفع تداخلات قوانین موازی بر روی اراضی کشور به طور مشخص برنامه‌ریزی شده و اعتبارات این طرح به صورت ملی تأمین می‌شود.
رئیس سازمان امور اراضی کشور گفت: تعداد پلاک‌های رفع تداخلات برای هر شهرستان مشخص می‌شود و به هر میزان که نیاز استان باشد اعتبار تخصیص پیدا می‌کند.
این مقام مسئول با بیان اینکه موضوع بررسی روند رفع تداخلات اراضی یکی از اهداف سفر وی به استان فارس بوده است، اظهار کرد: بررسی صدور سند اراضی کشاورزی نیز یکی دیگر از اهداف تعیین شده در این مأموریت است که با حضور کارکنان ثبت اسناد و اداره کل منابع طبیعی بررسی لازم انجام تا موانع رفع شود.
وی با اشاره به اینکه بخش اعظمی از تولیدات بخش کشاورزی استان پهناور و بزرگ فارس را در بر دارد، افزود: در حوزه حفظ کاربری کشاورزی بحث های مفصلی بود، اجرای احکام معوقه ای که در این استان است که دستگاه نظارتی هم تأکید دارند که این قوانین و احکام باید اجرا شود که تأمین اعتبار آن و هماهنگی‌هایی که نیاز است صورت بگیرد در این سفر پیگیری می‌شود.
نیازی با بیان اینکه سازمان امور اراضی مجری قریب به ۱۰۰ قانون در کشور است، ابراز کرد: ما دو وظیفه بزرگ در کشور داریم، وظیفه اول حفظ اراضی کشاورزی از تغییر کاربری‌های غیرمجاز است و صدور مجوزهای تغییر کاربری برای سرمایه‌گذاری‌های کشور در حوزه تولیدات و صنایع و هر تغییر کاربری که نیاز باشد.
دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای