آخرین خبرها:
شناسه خبر: 24680

سود گیاهان دارویی خراسان در جیب هندی‌ها

نصرآبادی، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی گفت: ۹۸ درصد گیاه دارویی آنغوزه استان به‌صورت خام به دیگر کشورها به خصوص هندوستان صادر می‌شود.

سود گیاهان دارویی خراسان در جیب هندی‌ها

9۸درصد آنغوزه خام فروشی می شود

نصرآبادی، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی گفت: ۹۸ درصد آنغوزه استان به‌صورت خام به دیگر کشورها به خصوص هندوستان صادر می‌شود که در صورت فرآوری، تجارتی سودآور است.
به گزارش اخبار سبز کشاورزی به نقل از بازار ؛ علیرضا نصرآبادی با اشاره به ظرفیت خراسان جنوبی در کشت گیاهان دارویی بیان کرد: هشت میلیون هکتار از مراتع و مراتع کوهستانی شهرستان‌های طبس، بشرویه، فردوس، قاینات و نهبندان مستعد کشت و توسعه گیاهان دارویی هستند.
وی ادامه داد: ۱۶۰ نوع گونه گیاهان دارویی در سطح عرصه‌های طبیعی استان داریم که از این تعداد آنغوزه شیرین و آویشن، ریواس، سماق، بادامشک از گیاهان مزیت‌دار هستند.
نصرآبادی با بیان اینکه دو گونه آنغوزه شیرین و آویشن طرح اقتصادی دارند، افزود: ۹۸ درصد آنغوزه استان به‌صورت خام به دیگر کشورها به خصوص هندوستان صادر می‌شود.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی گیاهان دارویی را ثروتی عظیم برای استان دانست و گفت: این استان با داشتن ۲۶ هزار و ۵۰۰ هکتار مرتع گیاهان دارویی بیشترین سطح زیرکشت کشور را دارد.
وی ادامه داد: در راستای احیا و توسعه رویشگاه‌های گیاهان دارویی با مشارکت بهره‌برداران و مجریان طرح‌های مختلفی را در دست اجرا داریم. ‌
نصرآبادی با بیان اینکه پرورش و تولید گیاهان دارویی تجارت سودآوری است، افزود: منابع طبیعی وظیفه تولید و تامین گیاهان دارویی در عرصه‌های طبیعی را برعهده دارد ولی فرآوری، بازاریابی و فروش برعهده دیگر سازمان‌ها است.
دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای