آخرین خبرها:
شناسه خبر: 21533

قیمت گندم در هفته جاری اعلام می‌شود

وزیر جهاد کشاورزی درباره تعیین قیمت تضمینی محصولات استراتژیک و گندم گفت: در هفته جاری قیمت خرید تضمینی محصولات استراتژیک اعلام می شود.

قیمت گندم در هفته جاری اعلام می‌شود

اعلام قیمت خرید تضمینی محصولات استراتژیک در هفته جاری

وزیر جهاد کشاورزی درباره تعیین قیمت تضمینی محصولات استراتژیک و گندم گفت: در هفته جاری قیمت خرید تضمینی محصولات استراتژیک اعلام می شود.
به گزارش اخبار سبز کشاورزی به نقل از مهر، سید جواد ساداتی نژاد در مراسم افتتاحیه بیست و یکمین نمایشگاه بین المللی دام و طیور درباره تعیین قیمت تضمینی محصولات استراتژیک و گندم گفت: در هفته جاری قیمت خرید تضمینی محصولات استراتژیک از جمله گندم و برنج اعلام می‌شود.
وی از اظهار نظر درباره اینکه قیمت خرید تضمینی گندم چه رقمی خواهد بود، خودداری کرد.
ساداتی نژاد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه صنعت دام و طیور نقش بسزایی در حوزه تامین امنیت غذایی دارد، افزود: به ویژه بعد از اجرای طرح مردمی سازی یارانه‌ها فشار زیادی بر این بخش وارد شده و تولیدکنندگان غیرتمندانه در این مسیر ایستادگی کردند.
وی با اشاره به اینکه به زودی از این دوران گذر خواهیم کرد و تولید نشاط خود را بازیابی می‌کند، گفت: آخرین دستاوردها در نمایشگاه دام و طیور به نمایش گذاشته می‌شود.
وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: صنعت دام و طیور باید در حوزه بهره‌وری رشد کند و در این راستا بحث افزایش کیفیت خوراک دام مطرح است.
وی با اشاره به اینکه باید خوراک با قیمت و کیفیت مناسب جایگزین خوراک فعلی شود، گفت: قبلاً هم تولیدکنندگان به ویژه دامداران از کیفیت خوراک گلایه داشتند.
وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه بیش از ٨٠٠ کارخانه خوراک دام در کشور داریم، افزود: ظرفیت تولید این کارخانجات بیش از ۲۵ میلیون تن است که در راستای ارتقای کیفیت، در حال رتبه بندی کارخانجات تولید خوراک دام و طیور هستیم.

از حضور شرکت‌های دانش بنیان استقبال می‌کنیم

ساداتی نژاد با بیان اینکه در وزارت جهاد کشاورزی از حضور شرکت‌های دانش بنیان استقبال می‌کنیم، گفت: در حوزه خوراک و دارو و واکسن دام و طیور، ظرفیت گسترده‌ای برای استفاده از دانش بنیان‌ها وجود دارد.
وزیر جهاد کشاورزی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تاکید رییس جمهور بر خودکفایی در محصولات استراتژیک، گفت: ما در حوزه برخی از کالاها می‌توانیم به خودکفایی کامل برسیم و در برخی دیگر نیز تا آستانه خودکفایی پیش خواهیم رفت.

باید کشت سبزی و صیفی را به گلخانه‌ها منتقل کنیم

ساداتی نژاد با بیان اینکه در این راستا باید کشت سبزی و صیفی را به گلخانه‌ها منتقل کنیم، افزود: در فاز اول این طرح به ١٠٠ هزار هکتار گلخانه نیاز داریم اما سطح گلخانه‌های کشور در حال حاضر ٢٣ هزار هکتار است بنابراین به احداث حدود ٨٠ هزار هکتار گلخانه نیاز داریم.
وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: در حال برنامه‌ریزی برای ایجاد شهرک‌های گلخانه‌ای هستیم تا فضا برای کشت محصولات استراتژیک باز شود همچنین در بحث علوفه، تولید را از فضای باز به مراتع خواهیم برد.
دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای