آخرین خبرها:
شناسه خبر: 24621

لزوم راه‌اندازی زنجیره کیوی در مازندران

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران از لزوم راه اندازی زنجیره کیوی در استان خبر داد. به گزارش اخبار سبز کشاورزی به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ حسن عنایتی

لزوم راه‌اندازی زنجیره کیوی در مازندران
رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران از لزوم راه اندازی زنجیره کیوی در استان خبر داد.
به گزارش اخبار سبز کشاورزی به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان ؛ حسن عنایتی کلیجی رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران در نشست مشترک فعالان تولید و صنایع کیوی در تنکابن از لزوم راه اندازی زنجیره کیوی در استان خبر داد و گفت: زنجیره تولید و فرآوری کیوی در استان وجود ندارد و همین موضوع باید مورد توجه قرار گیرد و از تولید تا صادرات و بازار را پوشش دهد.
او با بیان اینکه همه اجزا و ارکان کشاورزی استان از تولید تا تصمیم گیری و صادرات باید در کنار هم باشند، گفت: کیوی یک محصول لوکس است و مشتریان و بازار خاص خود را دارد، بازار داخلی کشش و ظرفیت جذب کیوی تولیدی استان را ندارد.

محصول تولیدی باید شناسنامه‌دار باشد

عنایتی افزود: دستورالعمل‌های دنیا برای صادرات تغییر کرده است و باید هماهنگ با این دستورالعمل‌ها باشیم و محصول تولیدی باید شناسنامه‌دار باشد و باغدار باید شناسنامه فنی محصول را ارایه کند.
او گفت: مشوق‌های لازم برای ترغیب و تشویق باغداران برای ثبت شناسنامه باغ بعمل آید تا زمینه توسعه صادرات محصولات با کیفیت ایرانی فراهم شود.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران افزود: درخواست اعطای تسهیلات سرمایه در گردش کردیم تا باغداران، تولیدکنندگان، سردخانه و سورتینگ‌داران کیوی از این تسهیلات بهره‌مند شوند.
دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای