آخرین خبرها:
شناسه خبر: 30122

میدان میوه و تره بار راه ابریشم در شهرستان پاکدشت افتتاح شد

فار نخست میدان میوه و تره بار راه ابریشم در شهر فرون‌آباد شهرستان پاکدشت امروز روز چهارشنبه با حضور مسئولان استانی و محلی افتتاح شد. به گزارش اخبار سبز

میدان میوه و تره بار راه ابریشم در شهرستان پاکدشت افتتاح شد
فار نخست میدان میوه و تره بار راه ابریشم در شهر فرون‌آباد شهرستان پاکدشت امروز روز چهارشنبه با حضور مسئولان استانی و محلی افتتاح شد.
به گزارش اخبار سبز کشاورزی ؛ مدیرعامل شرکت آرتا پارس، مجری طرح میدان میوه و تره بار راه ابریشم در حاشیه این مراسم گفت: میدان بزرگ میوه و تره بار راه ابریشم در زمینی به مساحت ۲۲ هکتار احداث شده که فار نخست ان در زمینی به مساحت ۱۲ هکتار به بهره برداری رسید.
بیشتر بخوانید: مدرن‌ترین میدان میوه و تره‌بار خاورمیانه در خاوران تهران
عرفان سیاه منصوری افزود: این میدان عرضه محصولات میوه و تره بار از ۳۰۰ غرفه برخوردار است که در فاز نخست، بیش از ۱۵۰ غرفه با اشتغالزایی مستقیم سه هزار نفر امروز به بهره برداری رسید.

8 هزار میلیارد ریال هزینه اجرای فاز نخست میدان میوه و تره‌بار راه ابریشم

وی هزینه اجرای فاز نخست میدان میوه و تره بار راه ابریشم را هشت هزار میلیاردریال اعلام کرد.
این مسئول اضافه کرد: واقع شدن این مرکز عرضه میوه و تره بار در حاشیه محور ترانزیتی شرق کشور موسوم به امام رضا (ع) و دسترسی آسان به استان‌های شرقی کشور، ویژگی خاصی به این مرکز بخشیده و قطعا موجب رونق فعالیت های کشاورزی و عرصه مستقیم محصولات به سراسر کشور خواهد شد.
سیاه منصوری اظهار داشت: تمام زیرساخت‌های مورد نیاز واحدهای مختلف در این میدان فراهم شده و فعالیت‌های اقتصادی با توجه به نزدیکی به پایتخت از رونق چشمگیری برخوردار خواهد شد.

احداث میدان میوه و تره‌بار مجهز راه ابریشم برای ساماندهی محصولات کشاورزی

میدان میوه و تره بار پیشرفته و مجهز راه ابریشم به منظور ساماندهی محصولات کشاورزی احداث شده که از یک سو برای مصرف کننده و از سویی دیگر برای تولید کننده قیمتی عادلانه ای را ارائه خواهد کرد.
این میدان عرضه میوه و تره بارکه در مسیر جاده ترانزیتی شرق کشور واقع شده، نیازهای استان‌های سمنان، خراسان رضوی و خراسان جنوبی و شهرستان های پاکدشت، شریف آباد، ورامین، قرچک، پیشوا و شهرستان ری و مناطق ۱۵-۲۰-۱۱-۱۲-۱۳-۱۴ و ۱۶ شهر تهران که جمعیتی حدود ۱۰ میلیون نفر را در خود جای داده را تأمین می کند.
این مرکز علاوه بر غرفه‌های عرضه میوه و تره بار، از امکاناتی نظیر سورتینگ و سیستم درجه بندی کیفیت میوه و تره بار ، سردخانه نگهداری میوه و تره بار و تنظیم بازار در شرایط خاص ، مراکز بسته بندی میوه و تره بار، محل اسکان شرکت‌های بازرگانی جهت تسهیل در امر صادرات میوه و تره بار ، تأسیسات و تعمیرگاه، رستوران، دفتر اداری، سالن آمفی تئاتر و دفاتر اتحادیه میوه و تره بار گیت های ورودی، حراست و باسکول برخوردار است.
مساحت هر حجره در این میدان میوه و تره بار ۱۶۰ متر مربع است که دارای ۱۰۰ متر بنا و ۶۰ متر بار انداز است و در طبقه دوم که مساحتی حدود ۴۰ مترمربع دارد، دفتر مدیریت و اتاق کارگری، سرویس بهداشتی و آشپزخانه احداث شده است.
میدان میوه و تره بار راه ابریشم در محور امام رضا(ع) شهر فرون آباد سوم، انتهای بلوار مدافعان حرم واقع شده است.
دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای