آخرین خبرها:
شناسه خبر: 30049

نقش مهم رسانه ملی در مشارکت برای کاشت یک میلیارد درخت

رییس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور نقش رسانه ملی در مردمی کردن جهاد تبیین و بالا بردن مشارکت عمومی در نهضت کاشت یک میلیارد درخت را پراهمیت دانست.

نقش مهم رسانه ملی در مشارکت برای کاشت یک میلیارد درخت
رییس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور نقش رسانه ملی در مردمی کردن جهاد تبیین و بالا بردن مشارکت عمومی در نهضت کاشت یک میلیارد درخت را پراهمیت دانست.
به گزارش اخبار سبز کشاورزی به نقل از روابط عمومی سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور ، عباسعلی نوبخت روز دوشنبه ۸ اسفند ماه در نشست با قائم‌مقام صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران به شرایط اقلیمی کشور پرداخت و گفت: ایران دارای اکوسیستم شکننده است و این سبب شده که با مشکلات و چالش‌های زیست‌محیطی زیادی مواجه باشیم.
وی افزود: صنایع و کارخانجات سهم زیادی در تولید کربن دارند و در آینده این تولید کربن برای زندگی ما مشکلات فراوانی ایجاد خواهد کرد.
رییس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور در عین حال به اهمیت جنگل‌های شمال اشاره کرد و گفت: هر هکتار جنگل شمال در سال ۱۵۰۰ متر مکعب آب در خود ذخیره می‌کند و به تدریج آن را در قسمت شمالی و جنوبی البرز آزاد می‌سازد.

راهکار برون‌رفت از مشکلات زیست‌محیطی ایجاد پوشش گیاهی و درختکاری است

این مقام مسئول با بیان این که امروز بخش قابل توجهی از مساحت ۶ میلیون هکتاری جنگل‌های زاگرس بر اثر رفتارهای نادرست انسانی و شرایط اقلیمی نامناسب دچار بیماری‌های ذغالی شده و بسیاری از دشت‌های کشور در استان‌های همدان، لرستان، فارس و در منطقه دشتیاری استان سیستان و بلوچستان دچار فرونشست شده است، تصریح کرد: امروز راهکار برون‌رفت از مشکلات زیست‌محیطی ایجاد پوشش گیاهی و درختکاری است و ما چاره‌ای جز درختکاری و ایجاد فضای سبز در کشور نداریم و این کار تنها با مشارکت همه مردم به سرانجام خواهد رسید.
وی خاطرنشان کرد: برای مقابله با چالش‌های زیست‌محیطی بهترین راهکار کاشت درخت است و درخت بهترین عنصر حیاتی برای جذب دی‌اکسید‌کربن و تولید اکسیژن است.

۱۳۵ میلیون هکتار مساحت منابع طبیعی کشور است

نوبخت بر توجه بیشتر بخش صنعت برای مشارکت در کاشت درخت تاکید کرد و گفت: ۱۳۵ میلیون هکتار مساحت منابع طبیعی کشور است و برای ۱۱۰ میلیون هکتار آن استعلام و درخواست معدن وجود دارد و صنایع اکنون باید بیشترین احساسس مسوولیت را برای کاشت درخت داشته باشند چون سهم بالایی را در تولید کربن و گازهای گلخانه‌ای دارند.
وی ابراز خشنودی کرد که موضوع درختکاری و اهمیت آن برای کشور به عنوان یکی از اولویت‌های صدا و سیما است و این رسانه فراگیر و فرهنگی می‌تواند به عنوان یک عنصر مهم و مطالبه‌گر برای امر مهم درختکاری باشد.

آمادگی صدا و سیما برای در اختیار نهادن ظرفیت‌های اطلاع‌رسانی

قائم مقام صدا و سیما نیز در این نشست بر تعامل دوسویه منابع طبیعی و صدا و سیما تاکید کرد و از طریق ویدئوکنفرانس از مدیران صدا و سیمای استان‌ها خواست تا در اجرای نهضت درختکاری، فرهنگ‌سازی کاشت درخت و اطلاع‌رسانی مناسب در این خصوص همکاری‌های مشترک و لازم را با مدیران منابع طبیعی استان‌ها داشته باشند.
وحید جلیلی افزود: برای هم افزایی بیشتر نیازمند تولید محتوا و ارائه برنامه از جانب منابع طبیعی هستیم تا براساس اهداف مشخص فرایند همکاری مشترک انجام شود.
جلیلی همچنین تاکید کرد که صدا و سیما آمادگی لازم برای در اختیار نهادن ظرفیت‌های اطلاع‌رسالی برای انجام تولید و کاشت یک میلیارد درخت در کشور را دارد.
دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای