آخرین خبرها:
شناسه خبر: 17160

هیچ مرغی روی دست تولیدکننده نمی‌ماند

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام با بیان این‌که هیچ مرغی روی دست تولیدکننده نمی‌ماند، گفت: شرکت پشتیبانی امور دام در سال 1400 مسئول تأمین ذخایر راهبردی نهاده‌ها

هیچ مرغی روی دست تولیدکننده نمی‌ماند
مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام با بیان این‌که هیچ مرغی روی دست تولیدکننده نمی‌ماند، گفت: شرکت پشتیبانی امور دام در سال 1400 مسئول تأمین ذخایر راهبردی نهاده‌ها بود و وظیفه داشتیم 3/2 میلیون تن نهاده وارد و تأمین کنیم که این عدد در سال قبل به 5/9میلیون تن رسید و در کنار آن خرید مازاد مرغ، تخم‌مرغ و… هم در دستور کار بود.
محسن سلامی در گفت‌وگو با اخبار سبز کشاورزی اظهار داشت: باید برای مردم تبیین کنیم که آنچه در شبکه‌های معاند در مورد تأمین بودن کشورهای دیگر از باب مواد غذایی و… نشان داده می‌شود، همه ماجرا نیست و در شرایط سخت فعلی کشورهای بسیاری برای تأمین امنیت غذایی خود دچار مشکل هستند.
سلامی ادامه داد: تا پیش از اسفند 1400 کشور اوکراین سورس تأمین ذرت، جو و دانه‌های روغنی بود، اما اکنون و پس از بروز درگیری بین روسیه و اوکراین، خلأ 40 تا 50میلیون تنی در تأمین اقلام مذکور در سطح جهان به وجود آمده و این شوک درخواست غلات را به کشورهای دیگر منتقل کرد.

افزایش 30درصدی قیمت جهانی ذرت

وی تصریح کرد: سال گذشته قیمت هر تن ذرت 320یورو بود، ولی امسال هر تن ذرت را 440یورو هم نمی‌هند و این یعنی در آینده مشکلات بسیاری در حوزه تأمین نهاده‌های دامی خواهیم داشت و شجاعت دولت در حذف ارز چهار هزار و 200تومانی به سبب اطلاع از شرایط سخت فعلی بوده است.
مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام اظهار داشت: سختی‌ای که روی دوش تولیدکننده قرار داد، روی دوش ما نیز هست و ما علاوه بر جواب تولیدکننده، باید جواب دستگاه‌های نظارتی را نیز بدهیم.
سلامی افزود: تاکنون حدود 3/5 میلیون تن نهاده خریداری شده و 20کشتی نهاده نیز با حجم یک میلیون تن در حال واردشدن به کشور و تخلیه بار هستند، علی‌رغم موارد یاد شده، کشورها می‌گویند نهاده ندارند و کار تأمین مایحتاج کشور نیز کمی دشوار شده است.
مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام بیان کرد: طی چند روز گذشته حدود 500هزار تن نهاده آزاد شده و اکنون روزی 20هزار تن نهاده از بندر امام به مقصد استان‌های مختلف بارگیری می‌شود که این میزان بارگیری در روزهای آینده به 40هزار تن خواهد رسید.

جنگ غذا در جریان است

سلامی با بیان این‌که در شرایط فعلی جنگ غذا در جریان است، اظهار داشت: اگر خدایی نکرده برای تولید در کشور اتفاقی بیفتد، خیانت محسوب می‌‌شود و همه خانواده‌ها را درگیر می‌کند.
وی افزود: در شرایط فعلی روزانه یک هزار تن مرغ مازاد را از بازار جمع‌آوری می‌کنیم و هیچ مرغی روی دست تولیدکننده نمی‌ماند.
دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای