ششمین نمایشگاه بین المللی شیلات 29 آبان الی 2 آذرماه در محل نمایشگاه های بین المللی تهران با حضور فعالان صنعت شیلات، آبزی پروری و صیادی برگزار شد تا شاهد نمایش توانمندی های صنعت شیلات باشیم.
اخبار سبز کشاورزی؛ حسین کاظمی| در روز پایانی نمایشگاه با حضور در غرفه اتحادیه های ماهیان سردابی و گرمابی نظر مسئولان این دو اتحادیه را در مورد نمایشگاه جویا شدیم:
افزایش کمی اما کاهش کیفی
آرش نبیزاده، مدیرعامل اتحادیه تعاونی ماهیان سردابی در گفتوگو با خبرنگار ما عنوان کرد: نمایشگاه بینالمللی شیلات و آبزیان امسال نسبت به سالهای گذشته از نظر وسعت تقریباً دو برابر شده بود، اما از نظر کیفیت به همین نسبت رشد نداشت.
جای خالی کشورهای خارجی
نبیزاده در ادامه گفت: این نمایشگاه، یک نمایشگاه بینالمللی است؛ اما عملاً هیچ کدام از کشورهای خارجی در غرفهها حضور نداشتند و حتی بازدیدکنندهای از دیگر کشورها به این نمایشگاه نیامده بود که این مسئله نشان میدهد از سوی مسئولان برگزارکننده، هماهنگی و اطلاع رسانی خاصی حتی در حد سفارتخانههای داخل کشور انجام نشده بود و متاسفانه هیچ کدام از مسئولان و اعضای سفارتخانههای خارجی را نیز در نمایشگاه ندیدیم.
پایین بودن کیفیت خدمات دهی به غرفه داران
مدیرعامل اتحادیه تعاونی ماهیان سردابی همچنین گفت: نکته دیگر در مورد ارائه خدمات به غرفهداران است که کیفیت مناسبی نداشت و امسال با اینکه هزینههای اجاره غرفهها تقریباً 10 برابر افزایش پیدا کرده، اما ارائه خدمات بسیار ضعیفتر شده بود.
در این خصوص مواردی وجود دارد که باید از طریق سازمان توسعه تجارت آنها را پیگیری کنیم و البته با خود برگزارکننده هم صحبتهایی داشتهایم و قطعاً اتحادیهها این ناکاستیها را برنمیتابند و پیگیر موضوع خواهیم بود؛ چون باید حقوق اعضاء را حفظ کنیم.
وی گفت: به سازمان توسعه تجارت، گزارشی از این ناکاستیها ارائه خواهیم کرد و اگر نتوانند این ایرادات را برطرف کنند، سعی میکنیم مجری نمایشگاه را تعویض کنیم.
نبی زاده به برخی نوآوری های این نمایشگاه مانند حضور شرکتهای دانشبنیان و شرکتهای فعال در زمینه آبزیپروری نیز اشاره کرد و گفت: در مجموع استقبال شرکتهای مختلف حوزه آبزیآپروری از نمایشگاه امسال خوب بود.
اطلاع رسانی ضعیف در مورد نمایشگاه
علی الویری، مدیرعامل اتحادیه تعاونی تکثیر و پرورش ماهیان گرمابی نیز به خبرنگار ما گفت: با صحبت های آقای دکتر نبیزاده در مورد نواقص نمایشگاه کاملاً موافق هستم. فلسفه وجودی نمایشگاه تبادل اطلاعات و دستاوردها است؛ اما سازمان توسعه تجارت، اطلاعرسانی و تبلیغات لازم برای این نمایشگاه را انجام نداده است. بخش نمایشگاهی زیرمجموعه وزارت جهاد کشاورزی است و اطلاع رسانی در حد همین مجموعه محدود بوده و دیگران از وجود این نمایشگاه اطلاع ندارد. در حالیکه خود ما به برخی وزارتخانه ها و تشکل ها دعوت نامه دادیم و حضور پیدا کردند؛ اما هیچگونه اطلاعرسانی از طریق سازمان توسعه تجارت به وزارتخانهها، ادارات و دیگر ارگانها انجام نشد.
مدیرعامل اتحادیه تعاونی تکثیر و پرورش ماهیان گرمابی گفت: این انتظار را داریم که این همه هزینه برای حضور در نمایشگاه دریافت میکنند، اطلاعرسانی مناسبی انجام دهند تا کسانی که ممکن است مشتریان ما باشند از این نمایشگاه دیدن کنند و وزارتخانهها و ارگان های دیگر و تعاونیهای مصرف آنها حضور داشته باشند و بتوانیم برخی مشتریان خود را در نمایشگاه ببینیم و فرهنگسازی مناسبی برای مصرف آبزیان انجام دهیم؛ اما متاسفانه در این زمینه کار خاصی انجام نشده است.