آخرین خبرها:
شناسه خبر: 30463

کود گران نمی‌شود

اعمال مشوق‌ها برای توسعه کشت دیم معاون وزیر جهاد کشاورزی از عدم افزایش قیمت کود در سال آتی خبر داد و گفت: این عدم افزایش می‌تواند به کشاورزان در کاهش هزینه

کود گران نمی‌شود

اعمال مشوق‌ها برای توسعه کشت دیم

معاون وزیر جهاد کشاورزی از عدم افزایش قیمت کود در سال آتی خبر داد و گفت: این عدم افزایش می‌تواند به کشاورزان در کاهش هزینه تولید موثر باشد.
به گزارش اخبار سبز کشاورزی به نقل از بازار ؛ علیرضا مهاجر درباره آخرین وضعیت نهاده های کشاورزی بیان کرد: قیمت نهاده‌ها به خصوص کود در سال آینده افزایش پیدا نخواهد کرد و عرضه کود را با قیمت‌های مصوب سال قبل خواهیم داشت که می تواند کمک خوبی به کشاورزان باشد.
بیشتر بخوانید: کود کشاورزی در سال آینده گران نمی‌شود
وی با بیان اینکه یکی از سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی جهش تولید دیمزارها است، تاکید کرد: در این زمینه کشت انواع گندم، جو، دانه های روغنی، گیاهان دارویی و … برنامه‌ریزی شده است.

یارانه بذر و یارانه کود در کنار ادوات کشاورزی

معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه یارانه بذر و یارانه کود در کنار ادوات کشاورزی دو مشوقی هستند که وزارت جهاد کشاورزی برای توسعه دیمزارها در سراسر کشور لحاظ کرده است، ابراز کرد: برای کاشت دیم تسهیلات ویژه بانکی نیز پرداخت خواهد شد.
وی افزود: با کمک ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره) و تسهیلات چهار درصدی بانک ملی قرار است ادوات کشاورزی برای توسعه دیمزارها در اختیار کشاورزان در سراسر کشور قرار گیرد که در استان سمنان منطقه کالپوش پایلوت این طرح بوده و شاهد توزیع ۵۳ دستگاه ادوات کشاورزی در این منطقه بودیم.
معاون زراعت وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه بیمه تمام اراضی دیم‌زارها از دیگر مشوق‌هایی است که در سال جاری زراعی و آتی، وزارت جهاد کشاورزی آن را لحاظ کرده است، گفت: قسمتی از حق بیمه زمین های کشاورزی با کمک ستاد فرمان امام (ره) و وزارت جهاد کشاورزی پرداخت خواهد شد تا کشاورزان با آسودگی خیال بهتری نسبت به کشت دیم اقدام کنند.
دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای