آخرین خبرها:
شناسه خبر: 26166

اصلاح ۲۰ قانون در حوزه کشاورزی

رئیس کمیسیون کشاورزی، مجلس، گفت: در فضای اجرایی کشور شاهد وجود مشکل هستیم نه در زمینه تقنینی، اگر مجریان بر اساس قانون عمل می‌کردند مشکلات فعلی را نداشتیم.

اصلاح ۲۰ قانون در حوزه کشاورزی
رئیس کمیسیون کشاورزی، مجلس، گفت: در فضای اجرایی کشور شاهد وجود مشکل هستیم نه در زمینه تقنینی، اگر مجریان بر اساس قانون عمل می‌کردند مشکلات فعلی را نداشتیم.
به گزارش اخبار سبز کشاورزی به نقل از بازار ، محمدجواد عسکری در جریان نظارت میدانی کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی از استان ایلام در نشست با بسیج مهندسین کشاورزی با حضور فرمانده سپاه استان ایلام، گفت: یکی از مسائل جوامع جهانی امنیت غذایی است و اگر کشوری براساس برنامه عمل نکند آسیب می‌بیند به همین دلیل در این حوزه باید براساس برنامه عمل کنیم.
نماینده مردم داراب و زرین دشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه حدود ۱۳ هزار نفر در حوزه علمی کشاورزی مشغول فعالیت هستند، ادامه داد: در فضای اجرایی کشور شاهد وجود مشکل هستیم نه در زمینه تقنینی، اگر مجریان براساس قانون عمل می‌کردند مشکلات فعلی را نداشتیم. در حوزه قانون‌گذاری قوانین کهنه را به روز کرده‌ایم و قوانینی نیز در راستای توسعه بخش کشاورزی مصوب شده است.
وی با تاکید بر اینکه در این دوره از مجلس شورای اسلامی حدود ۲۰ قانون حوزه کشاورزی اصلاح شده است، عنوان کرد: طرح‌های آبخیزداری که در شهرستان مهران اجرا شده است را نیز در سایر شهرستان‌های استان ایلام اجرا کنید.

تنها ۳۰ درصد احکام حوزه کشاورزی در برنامه ششم توسعه اجرایی شده است

عسکری گفت: مقرر شده است در استان ایلام همانند استان کهگیلویه و بویر احمد موسسه تحقیقات بلوط ایجاد شود که مسئولیت پیگیری آن بر عهده آقایان اعظمی و علیزاده قرار گرفته شده است و تلاش می‌کنیم در این راستا اعتبارات خوبی از وزارت نفت دریافت کنیم.
رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس با اشاره به اینکه تنها ۳۰ درصد از احکام حوزه کشاورزی در برنامه ششم توسعه اجرایی شده است، افزود: طی دهه اخیر همواره مقام معظم رهبری بر روی مسائل اقتصادی تاکید داشته و دشمن نیز از سوی دیگر این حوزه را هدف قرار داده است، چه کاری در این خصوص انجام داده‌ایم؟ باید باور کنیم که می‌توانیم و باید رسیدگی به کارهای سخت را در دستور کار قرار دهیم تا به نتیجه برسیم.
عسکری، عنوان کرد: در نشست جمع‌بندی این نظارت میدانی ارائه تسهیلات به متقاضیان اجرای طرح‌های گلخانه‌ای را پیگیری می‌کنیم، اجرای گلخانه در این استان اثرات مثبت بسیار زیادی دارد.
دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای