آخرین خبرها:
شناسه خبر: 43768

بهترین غذا برای توله سگ چیست؟

بهترین غذا برای توله‌ها متناسب با سن آنها می‌تواند کمی گوشت خام جویده شده توسط مادر یا گوشت چرخ شده باشد، مانند آنچه در طبیعت اتفاق می‌افتد. البته این به شرطی

بهترین غذا برای توله سگ چیست؟

بهترین غذا برای توله‌ها متناسب با سن آنها می‌تواند کمی گوشت خام جویده شده توسط مادر یا گوشت چرخ شده باشد، مانند آنچه در طبیعت اتفاق می‌افتد. البته این به شرطی است که در سن ۱۵روزگی به سگ قرص ضدانگل داده باشید و بدن حیوان عاری از هر گونه انگل یا لارو انگل باشد

اخبار سبز کشاورزی ؛ دکتر محمود نادرخانی، موسس مجموعه تربیتی و پرورش سگ «بیبرو» | اولین غذا برای سگ‌ها وعده‌ای بسیار مهم محسوب می‌شود؛ چراکه تغییر رژیم غذایی از شیر به گوشت می‌تواند سگ را دچار استرس و مشکلات گوارشی کند که البته این مشکل ظرف مدت کوتاهی برطرف خواهد شد و به مرور که دستگاه گوارش سگ تقویت می‌شود می‌توان در کنار پروتئین از فیبرهای گیاهی و مواد کربوهیدرات‌دار نیز استفاده کرد.

هر نوع پروتئین در ابتدا می‌تواند برای سگ مفید باشد، پروتئین‌های حیوانی عمدتاً از گوشت قرمز، گوشت سفید و سفیده و زرده تخم مرغ تامین خواهند شد

به مرور با رشد فیزیکی سگ و مقاوم شدن دستگاه گوارشی غذاهای فیبر‌دار به نسبت‌های مختلف و در فصول مختلف برای سگ قابل ارائه هستند.

نسبت وزنی غذا به وزن خود سگ و توله‌ها حدوداً یک ششم توده بدنی است در سگ‌های بزرگ‌تر این میزان به مراتب کمتر است.

برای سگم چه لوازمی بخرم؟

برای سگم چه لوازمی بخرم؟

هرچه میزان پروتئین در تولگی بیشتر باشد سگ رشد استخوانی و عضلانی سریع‌تری خواهد داشت و نشانه مهم این است که سگ قبل از اینکه دندان‌هایش بریزد می‌تواند جثه بزرگ‌تری پیدا کند، عمدتاً توله‌هایی که خوب تغذیه شده‌اند در سن سه ماهگی دندان‌های شیری خود را از دست نمی‌دهند و این فرایند به سن حدود ۵ ماهگی انتقال خواهد یافت.

توله سگ‌ها تا قبل از سن ۵ ماهگی حدوداً روزی سه تا ۵ وعده غذا نیاز دارند تا به نهایت رشد خود برسند، در این وعده‌ها می‌توان به سگ‌ها ۴۰ تا ۵۰ درصد پروتئین داد و مابقی را از فیبر و کربوهیدرات پر کرد

در صورتی که مطمئن هستید در جیره غذایی سگ شما از امین‌ها و کوآزیم‌ها استفاده نمی‌کنید می‌توانید از مکمل‌های مصنوعی و انواع ویتامین‌ها برای تکمیل تغذیه سگ خود استفاده کنید.

بسیار از ما سوال می‌شود که چرا با وجود اینکه سگم حجم زیادی غذا می‌خورد همچنان لاغر است؟

این اتفاق می‌تواند به این دلیل رخ دهد که سگ شما دارای انگل است یا اینکه از لحاظ روانی به تعادل نرسیده و دچار مشکلات گوارشی است.

چگونه با سگ‌مان در منزل ارتباط صمیمانه داشته باشیم؟

چگونه با سگ‌مان در منزل ارتباط صمیمانه داشته باشیم؟

این شرایط ریشه در رفتارهایی دارد که با سگتان شده است و عدم اعتماد به نفس و مشکلات قلمرویی و عدم ارتباط می‌تواند باعث بروز مشکلات گوارشی در سگتان شود.

پس در نگاه اول از جیره غذایی مناسب برای سگ خود استفاده کنید و انگل‌تراپی را فراموش نکنید و در نگاه کلان‌تر از رفتار درمانی برای افزایش وزن و بهبود تغذیه استفاده کنید.

هرچه رابطه سگ با موجود و محیط اطراف بهتر باشد، سگ رشد فیزیکی بالاتر، بهتر و سریع‌تری خواهد داشت که نتیجه داشتن گوارش مناسب است و گوارش مناسب محصول تفکر درست صاحب سگ است.

پیج اینستاگرام: https://www.instagram.com/bibroclub/

تلفن تماس: ۰۹۳۶۲۶۱۵۱۷۱

دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای