آخرین خبرها:
شناسه خبر: 45539

درآمدزایی از گلخانه‌ای کوچک+ فیلم

بیشتر افراد به دنبال درآمدزایی غیردولتی و همچنین استقلال مادی و کاری هستند و از اینکه برای دیگران کار کنند، احساس خوبی ندارند، به همین علت دوست دارند در زمینه شغلی روی پای خود ایستاده و مستقل باشند.

درآمدزایی از گلخانه‌ای کوچک+ فیلم

اخبار سبز کشاورزی؛ کسب درآمد با گلخانه خانگی یکی از روش‌های فوق العاده درآمدزایی است که در صورت رعایت چندین اصل شما را به درآمد قابل توجهی می‌رساند.

برای رسیدن به موفقیت و کسب درآمد با گلخانه خانگی باید دانش و اطلاعات لازم و ایده‌هایی درباره تولید و فروش انواع گیاهان، محصولات پربازده و بازارپسند، میزان سرمایه گذاری لازم برای برپایی گلخانه، نحوه نگهداری و مراقبت از گیاهان و... را داشته باشید. همچنین فضای لازم برای پرورش  گیاه یا سایر محصولات را در اختیار داشته باشید.

آقای عزیز کسلخه، کشاورز ۵۹ ساله ترکمن اهل روستای یلمه خندان از توابع شهرستان آق قلا واقع در شمال استان گلستان است که دارای گلخانه مقیاس کوچک به مساحت ۲۷۰ مترمربع  در روستاست که به پرورش و تولید خیار گلخانه ای پرداخته و توانسته افزایش درآمدزایی و اشتغال در سطح روستا ایجاد کند.

وی در سالجاری در داخل گلخانه با بستر خاکی خود که در نزدیکی منزل خود در روستا احداث ‌کرده است در بیستم بهمن ۱۴۰۲ مبادرت به کشت خیار نمود و اکنون در اردیبهشت ۱۴۰۳ هر روزه با برداشت این‌ محصول سالم که بدون هیچ گونه عملیات سمپاشی با انواع قارچ‌کش‌ها یا حشره‌کش‌ها یا سایر نهاده‌های شیمیایی مبادرت به برداشت از گلخانه نموده و با فرآوری آن و‌ تبدیل به خیارشور در منزل خود به درآمد قابل توجهی دست پیدا کرده است.

محصول تولیدی وی دارای مشتریان فراوان محلی و غیرمحلی بوده، زیرا خیارشور تازه باکیفیت و ارگانیگ روانه بازار مصرف می‌کند.

ایشان در مزرعه خود از هیچ‌گونه سم و کود شیمیایی استفاده نمی‌کند و فقط از کود حیوانی جهت ایجاد بستر خاکی گلخانه استفاده می‌کند.

با توجه به زمان تولید خیار در این فصل و قیمت مناسب محصول پیش‌بینی درآمد ایشان ۲۷۰ مترمربع بالغ بر چهل میلیون تومان سود خالص در ماه تا پایان برداشت خواهد بود.

حمایت و بها دادن به چنین افرادی در روستاها می‌تواند باعث رونق تولید و افزایش درآمد روستاییان گردد.

محمداسماعیل اسدی، پژوهشگر بین‌المللی کشاورزی پایدار

 

دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای