آخرین خبرها:
شناسه خبر: 27570

تالیف مجموعه کتاب‌های توسعه فردی توسط اساتید برجسته دانشگاه

دکتر ایرج سلطانی و دکتر فردین شورج دوتن از اساتید دانشگاه و فعالان حوزه مدیریت و کارآفرینی با حمایت معنوی انجمن علمی مدیریت ایران و با همت انتشارات ارکان دانش موفق به تالیف وانتشارمجموعه 7 جلدی توسعه فردی شدند.

تالیف مجموعه کتاب‌های توسعه فردی توسط اساتید برجسته دانشگاه

اخبار سبز کشاورزی ؛ جایگاه توسعه فردی امروزه در جوامع نقش برجسته ای دارد. انسان‌ها در ذات خود تمایل به رشد دارند؛ و می‌خواهند زندگی خود را بهبود ببخشند؛ ثروت بیشتری به دست آورده و سلامتی و تناسب اندام داشته باشند.

بیشتر بخوانید: نقشه راه کارآفرینی، در مجموعه «ویژگی‌های کارآفرینان»

نکته مهم اینکه در دنیای پر تلاطم بتوانند روابط فردی و اجتماعی موثرتری را با سایر افراد زندگی‌ خود داشته باشند. اما این غالبا این نکته مغفول مانده که چگونه باید این کارها را انجام دهند. توسعه فردی، راهی است برای نیل به آرزوها و آمالی که بعضا فراموش شده اند.

در فرصتی که به دست آوردیم با نویسندگان مجموعه 7 جلدی کتاب توسعه فردی مصاحبه‌ای داشته‌ایم.

دکتر ایرج سلطانی نویسنده بیش از 40 کتاب مدیریتی ارزشمند ، استاد دانشگاه و فعال در حوزه مدیریت استراتژیک در زمینه این کتاب هاوجایگاه توسعه فردی مطالبی فرمودند که حائز اهمیت است.

وی در مورد انگیره خود از تالیف این مجموعه ارزشمند گفت: امروزه توسعه فردی، امری است که مختص دوره خاصی از زندگی نمی شود. توسعه فردی، علم توانمند سازی فرد است که در سراسر زندگی او کاربرد دارد و به بهبود کیفیت زندگی کمک می‌کند. در واقع لزوم مهارت در ابعاد مختاف زندگی نیاز اصلی انسان است که غالبا با آن آشنا نیستیم.

شناخت و به کارگیری مسیر رشد انسان و ایجاد خود باوری برای تعالی روحی و جسمی انگیره اصلی اینجانب برای تالیف این مجموعه بوده است.

به اعتقاد دکتر ایرج سلطانی توسعه فردی حداقل دارای چهار بعد به شرح زیر است:

بعد ذهنی توسعه فردی : یعنی اینکه بتوانیم مفروضات ذهنی خود را تغییر و از نظر فکری و دانشی خود را به هنگام کرده و پویا و باز عمل کنیم.

بعد روانی توسعه فردی : یعنی پرورش سرمایه‌های روان شناختی برای رسیدن به بلوغ روانی و افزایش سطح تاب آوری است.

بعد اجتماعی توسعه فردی : یعنی کسب مهارت و توانمندی برقراری ارتباط، تعامل سازنده، مثبت و شبکه سازی موثر برای موفقیت بیشتر است.

بعد جسمی توسعه فردی : یعنی داشتن سلامت جسمی و تامین انرژی جهت انجام کارهاوبرنامه های کار و زندگی است. همه این موارد امروزه نیاز های اصلی فعالان در بخش های مختلف جامعه است.

همچنین دکتر فردین شورج استاد دانشگاه و نویسنده 33 کتاب در حوزه کارآفرینی در تشریح جایگاه توسعه فردی در جامعه امروزی گفتند:

امروزه توسعه فردی علاوه بر اینکه یک روش برای بهبود زندگی شخصی افراد است، به عنوان یک صنعت روبه رشد در جهان حضور دارد.

تالیف مجموعه کتاب‌های توسعه فردی توسط استاتید برجسته دانشگاه

متاسفانه غالب افراد خصوصا کارآفرینان و فعالان بخش تولید و خدمات ازآن غافل شده اند. توسعه فردی در امور مختلف اجتماعی بخش‌های مختلفی را به خود اختصاص داده که همه آن‌ها تاثیراتی بر بهبود زندگی فردی و اجتماعی دارند.

در کنار آموزش و یادگیری، کسب و کار و کارآفرینی، کوچینگ، منتورینگ و مشاوره صنعت‌های دیگری همچون تناسب اندام، تقویت حافظه، زیبایی یا حتی آموختن مهارت‌هایی مانند یوگا، مراقبه و اصلاح سبک زندگی زیر مجموعه این صنعت گسترده می‌شود.

در واقع این کتاب راهنمایی خواهد بود برای ایجاد زمینه توسعه فرد در ابعاد مختلف چرخه زندگی که بی شک در تمام مراحل به آن نیازمندیم.

نویسندگان این مجموعه کتاب ها معتقدند این اثر برای همه افراد خصوصا فعالان حوزه کسب و کار ، اسانید و دانشجویان جهت گسترش روحیه توسعه فردی و همه افرادی که می خواهند در زمینه توسعه فردی فعال باشند مفید خواهد بود.

به زودی از این مجموعه کتاب در یک مراسم رسمی رونمایی خواهد شد و علاقه‌مندان می‌توانند از آن بهره‌مند شوند.

آدرس مراکز پخش این مجموعه کتاب به شرح زیر است:

1 - تلفن مرکز پخش اصفهان 031- 32341339

2 - تلفن مرکز پخش تهران 021- 66411173 و 6649409

3 - آدرس مرکز پخش تهران- میدان انقلاب- خ کارگر جنوبی- بیت وحید نظری و روانمهر کوچه گشتاسب

پلاک 8 - کتابیران

4 - آدرس فروشگاه اینترنتی www.Arkan-Danesh.comو www.Arkan-Danesh.ir

دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای