آخرین خبرها:
شناسه خبر: 16511

حال ناخوش بلوط‌های زاگرس

با تنگ‌تر شدن حلقه حفاظتی جنگلبانی و تلاش نیروهای منابع‌طبیعی برای حفاظت از بلوط‌های زاگرس، اکنون قاچاق چوب به وسیله خودروهای شخصی و سواری انجام می‌شود.

حال ناخوش بلوط‌های زاگرس

قاچاق بلوط‌های زاگرس با خودرو شخصی

با تنگ‌تر شدن حلقه حفاظتی جنگلبانی و تلاش نیروهای منابع‌طبیعی برای حفاظت از بلوط‌های جوان زاگرس ، اکنون قاچاق چوب به وسیله خودروهای شخصی و سواری انجام می‌شود.
مزرعه سبز : با تنگ‌تر شدن حلقه حفاظتی جنگلبانی و تلاش نیروهای منابع‌طبیعی برای حفاظت از بلوط‌های جوان زاگرس، اکنون قاچاق چوب به وسیله خودروهای شخصی و سواری انجام می‌شود. رانندگان این خودرو ها بابت جابه‌جایی شبانه چوب‌ها شبی ۳ میلیون تومان به جیب می‌زنند.
به گزارش بولتن نیوز، فقر، نابرابری، بیکاری و تورم افسار گسیخته ناشی از وضعیت فاجعه بار اقتصادی بویژه در استان‌های زاگرس نشین بلای جان منابع طبیعی و بلوط‌های زاگرس شده است.
فرصت طلبان و شبکه های قاچاق چوب و زغال از این وضعیت کمال بهره برداری کرده و دیر نباشد که از ایران جز ویرانه و بیابانی نماند.
جنگل‌های زاگرس تامین کننده 40 درصد آب شیرین ایران هستند و نقش بسیار مهمی در پایداری سرزمین دارند و حالا قربانی قاچاق، فساد، رانت، فقر و بیکاری. نابرابری و طمع و جهالت شده اند.
دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای