آخرین خبرها:
شناسه خبر: 25545

خدمات ویژه شرکت «نیک ابزار آسیا» برای باغداران

خدمات ویژه شرکت «نیک ابزار آسیا» برای باغداران/ باغداران می‌توانند محصولات این شرکت را به قیمت درب کارخانه از طریق آنلاین خریداری نمایند

خدمات ویژه شرکت «نیک ابزار آسیا» برای باغداران
شاید بتوان گفت که در دنیا، کشاورزی ایران را با محصولات باغبانی آن می‌شناسند، چراکه باغبانی یکی از مهم‌ترین زیربخش‌های کشاورزی به‌شمار می‌رود و محصولات تولیدی آن طرفداران زیادی در دیگر کشورها دارد.
اخبار سبز کشاورزی ؛ حسین کاظمی | خدمات رسانی و در دسترس بودن ابزارهای مورد نیاز باغبانی با قیمت و کیفیت مناسب، ضمن اینکه هزینه تولید محصول را پائین ‌می‌آورد، در تولید محصولات باکیفیت و بازارپسند نیز تاثیر دارد؛ بنابراین برخی شرکت‌ها سعی در تولید و تامین این ابزار‎آلات به بهترین شکل ممکن نموده‌تا از این طریق در ارتقای وضعیت باغبانی کشور دخیل باشند.
باغداران می‌توانند محصولات این شرکت را به قیمت درب کارخانه از طریق آنلاین خریداری نمایند؛ برای اطلاعات بیشتر ( اینجا ) را کلیک کنید
شرکت«نیک ابزار آسیا» یکی از شرکت‌های شناخته شده در تولید ابزارآلات باغبانی است که طی بازدیدی از دفتر مرکزی آن شرکت و گفت‎وگو با برخی مدیران ازجمله: آقای بهزاد روحانی، رئیس هیأت‌مدیره؛ خانم معصومه نیک‌پور، مدیر اجرایی و آقای پیمان سیف، مدیر فروش و توسعه بازار این شرکت، با حوزه فعالیت‌ها و برنامه‌های شرکت «نیک ابزار آسیا» بیشتر آشنا شدیم:

شروع کار از سال 1375

شرکت «نیک ابزار آسیا» ادامه همان «ابزار روحانی» است که از سال 1375 در محله حسن‌آباد تهران شروع به کار کرد و به‌صورت تخصصی مبادرت به تولید، واردات و تامین ابزارآلات باغبانی نمود تا بتواند بخشی از نیازهای باغبانی کشور را پاسخگو باشد.
از آن زمان به مرور سبد ابزارآلات خود را برای نیازهای باغبانی و کشاورزی برای باغ‌های تجاری و همچنین استفاده خانگی متنوع‌تر کرد، چنانکه در حال حاضر سبد کاملی از این ابزارآلات را در اختیار باغداران ایرانی قرار می‌دهد و همچنان با بررسی‌هایی که از نیاز مصرف‌کنندگان دارد، سعی در به‎روز رسانی و تولید محصولات جدید می‌نماید.

کارخانه‌های شرکت در ایران و تایوان

محصولات شرکت «نیک ابزار آسیا» در دو کارخانه‌ای که در کشورهای تایوان و ایران احداث کرده تولید می‎شوند. کارخانه متعلق به این شرکت که در تایوان احداث شده است با هدف تامین نیازهای داخلی کشور و همچنین صادرات به دیگر کشورها و حضور در بازارهای فرامنطقه‎ای و کارخانه‌ای که در منطقه سلفچگان احداث و راه‌اندازی شده است در ایران اقدام به تولید ابزارهای متنوع و اشتغال‌زایی نموده است.
شرکت احداث شده در کشور تایوان تماما ایرانی است که با هدف دسترسی بیشتر به بازارهای فرامنطقه‌ای به کار تولید اشتغال دارد.
شرکت«نیک ابزار آسیا» در حال حاضر طیف‌گسترده‌ای از ابزارهای دستی باغبانی را با برند «بهکو» تولید می‌کند و در نظر دارد تولید سیستم‌های موتوری را نیز به‌زودی براساس نیازهای مشتریان در دستور کار خود قرار دهد.
محصولات تولیدی این شرکت با برند «بهکو» علاوه بر بازارهای داخلی، به کشورهایی نظیر یونان، کره جنوبی، استرالیا، امارات متحده عربی، عراق و… صادر می‌شوند.

محصولاتی با بالاترین کیفیت و با کمترین قیمت

از اهداف همیشگی شرکت، ارتقای کیفی سطح محصولات بوده و مدیران این شرکت توجه خود را به این نکته معطوف نموده‎اند که ابزارآلات مورد نیاز باغداران را با بالاترین کیفیت و البته با قیمت مناسبت، تولید و در دسترس مشتریان قرار دهند؛ چون اعتقاد دارند که به‎دلایل مختلف، هزینه‌های تولید باغداران بسیار بالا است و باید از هر طریقی که ممکن است آن را کاهش داد و در جهت توانمندی‌سازی باغداران تلاش نمود.

برنامه‌هایی برای بازاررسانی بهتر محصولات

ازجمله دغدغه‌های مدیران شرکت «نیک ابزار آسیا» که پس از بررسی بازار مورد توجه مسئولان شرکت قرار گرفت آن بود که محصولات تولیدی شرکت که بسیار مورد توجه و پسند باغداران قرار دارند، پس از توزیع در سطح کشور، با چند برابر قیمت به‌دست مشتریان می‌رسد و مدیران شرکت از این روند راضی نبودند؛ چراکه آنها رسالت خود را در خدمت به باغداران و اقتصاد کشور تعریف کرده‌و از هیچ تلاشی برای دستیابی به این هدف فروگذاری نخواهند کرد.
در راستای همین هدف بود شرکت دست به اقداماتی زد تا بتواند به‌صورت مستقیم محصولات و ابزارآلات تولیدی خود را به‎دست قشر مولد باغدار و کشاورز برساند.

خدمات ویژه شرکت «نیک ابزار آسیا» برای باغداران خدمات ویژه شرکت «نیک ابزار آسیا» برای باغداران

تفاهم‎نامه با اتاق اصناف و معاونت باغبانی وزارت جهاد کشاورزی

از جمله راهکارهای شرکت برای دستیابی به رضایت‌مندی مشتریان این است که از طریق ارتباط با وزارت جهادکشاورزی و معاونت باغبانی و همچنین اصناف مرتبط با بخش کشاورزی، بتواند تولیدات شرکت را با حداقل قیمت به‎دست باغداران و کشاورزان برساند تا بدین شکل در کاهش هزینه‌های آنها سهیم باشد.
در همین راستا و برای در اختیار قرار دادن ابزارآلات تولیدی با قیمت پائین به باغداران و کشاورزان واقعی و از جمله خدمات و تسهیلات ویژه شرکت برای آنها، راه‌اندازی یک«وب سایت» جهت فروش آنلاین محصولات به باغداران و کشاورزان در دستور کار قرار گرفت.
برای افزایش کارآمدی این روش، طبق توافق‌نامه‌ای که با «معاونت باغبانی» و اتاق اصناف کشاورزی ایران در مهرماه 1401 منعقد گردید، مقرر گردید ابزارآلات تولیدی شرکت از طریق این «وب سایت» در اختیار باغداران و کشاورزان قرار گیرد.

دریافت ابزارآلات با ارائه کد «سَبَک»

روند کلی کار به این ترتیب است که باغداران و کشاورزان پس از ثبت‌نام در سامانه«سَبَک» مربوط به اتاق اصناف کشاورزی و طی کردن مراحل دریافت شناسنامه و کد رهگیری، می‌توانند به وب سایت شرکت«نیک ابزار آسیا» مراجعه و این وب سایت پس از اطلاع از صحت شناسنامه‌دار بودن تولیدات باغدار و کشاورز، ابزارهای تولیدی خود را با قیمت‌های ویژه در اختیار آنها قرار می‌دهد.
به این صورت طبق توافقنامه شرکت با اتاق اصناف کشاورزی، باغداران و کشاورزان واقعی و شناسنامه‌دار، شناسایی و از بُنکداران و دیگر مشتریان تمیز داده می‌شوند و به‌غیر از باغداران واقعی کسی نمی‌تواند این کالاها را با قیمت ویژه و مصوب خریداری کند. در واقع چنانچه گفته شد، این یک امتیاز ویژه و کمک به باغداران و کشاورزان است تا هزینه تولید محصول برای آنها کاهش پیدا کند.

شناسایی نیاز باغداران و ارتقای محصولات شرکت

از جمله مهم‌ترین مزیت‌های این وبسایت برای شرکت آن است که باغدارانی که محصولات شرکت را خریداری و استفاده می‌کنند، می‌توانند نظرات خود را در مورد این محصولات به مدیران شرکت انتقال دهند و برای شرکت این امکان فراهم خواهد شد که اگر محصولات تولیدی دارای ایراد و نقصی باشند، آن را برطرف و کیفیت محصولات را ارتقا دهد.
همچنین ابزارهای جدید و نوینی که باغداران و کشاورزان می‌خواهند نیز شناسایی و در جهت تولید آن اقدام نماید؛ چراکه این شرکت با ایجاد دو کارخانه تولیدی در ایران و تایوان و در اختیار داشتن تمامی امکانات و نیروهای متخصص، این توانمندی را دارد که به نیازهای مشتریان پاسخ و محصولات خود را ارتقا داده و گسترده‌تر نماید.
چنین ارتباطی با مشتریان برای هر شرکتی غنیمت خواهد بود که اولا محصولات خود را با کمترین قیمت به‎دست مصرف‌کنندگان برساند و از طرفی نظر آنها را در مورد محصولات خود و همچنین نیازمندی‌های آنها را برای طراحی و ساخت محصولات جدید احصاء نماید.

حسین کاظمی‌ـ کارشناس کشاورزی و روزنامه نگار

دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای