آخرین خبرها:
شناسه خبر: 28355

خسارت افت فشار گاز به صنایع و گلخانه‌ها

خسارت افت فشار گاز به صنایع و گلخانه‌ها/ برودت هوا در روزهای اخیر سبب افت فشار گاز شد که به دنبال آن صنایع استان ضرر‌های زیادی دیدند.

خسارت افت فشار گاز به صنایع و گلخانه‌ها
برودت هوا در روزهای اخیر سبب افت فشار گاز شد که به دنبال آن صنایع استان ضرر‌های زیادی دیدند.
به گزارش اخبار سبز کشاورزی به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ حسن نژاد سرپرست سازمان صمت خراسان جنوبی گفت: با اطلاع رسانی که یک هفته قبل در خصوص سرمای هوا در استان صورت گرفت به صنایع سوخت جایگزین داده شد، اما در این بین هم تعدادی از صنایع استان نتوانستند سوخت جایگزین تهیه کنند.
او با اشاره به اینکه ضرر‌های وارد شده به صنایع استان در ۳ محور توقف تولید، افزایش هزینه‌های سوخت و بیکاری کارگران بوده است افزود: خسارت‌های وارد شده عمدتا به واحد‌های کوچک و متوسط بوده است.

گلخانه داران نیازمند تسهیلات بلاعوض

دقیق یکی از گلخانه داران استان گفت: هم اکنون تعداد زیادی از گلخانه‌های استان ضرر و زیان زیادی دیده اند و نیاز است تا در این برهه‌ زمانی مسئولین پای کار بیایند و تسهیلات بلاعوض و یا کم‌بهره پرداخت کنند.
او با اشاره به اینکه درست است که اطلاع رسانی‌ها از سوی مسئولین صورت گرفت، اما از سویی تعدادی از همکاران این موضوع را جدی نگرفتند افزود: در این بین نیز بازار سیاه فروش مشعل گازوئیل نیز بوجود آمد و گلخانه داران نمی توانستند به اندازه کافی مشعل گازوئیل برای تأمین سوخت جایگزین گلخانه خود خریداری کنند.
حسن نژاد سرپرست سازمان صمت خراسان جنوبی با بیان اینکه هم اکنون پیگیر پایش مشکلات ناشی از سرما در صنایع استان هستیم اظهار کرد: بعد از پایش برای هر واحد صنعتی راه حل جدایی بر اساس شرایط آن در نظر خواهیم گرفت.
او ادامه داد: امیدواریم برای سال آینده صنایع استان به فکر تهیه مشعل‌های گازوئیل باشند تا با چنین مشکلاتی برخورد نکنیم.
دره کی مدیر شرکت شهرک‌های کشاورزی خراسان جنوبی گفت: با توجه به اینکه در همان ساعات اولیه اطلاع رسانی صورت گرفت، اما در ۲۴ ساعت اول دیگر مشعل گازوئیل پیدا نمی‌شد.
او افزود: با پیگیری‌هایی که صورت گرفت توانستیم برای تعدادی از گلخانه‌ها یک یا ۲ مشعل گازوئیل تأمین کنیم.
دره کی بیان کرد: هنوز حجم خسارت‌های وارده جمع بندی نشده و در تعدادی از گلخانه ها محصولات به طور کامل از بین رفته و در تعدادی دیگر بخشی از محصول گلخانه از بین رفته است.
دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای