آخرین خبرها:
شناسه خبر: 38987

دولت سهم خود را در ساماندهی زنبورداران عملیاتی کند

هفته گذشته وزیر جدید جهاد کشاورزی طی دیداری با تشکل‌های ملی زنبورداری، خواستار کمک و مساعدت متولیان امر در وزارت جهاد کشاورزی برای

دولت سهم خود را در ساماندهی زنبورداران عملیاتی کند

هفته گذشته وزیر جهاد کشاورزی طی دیداری با تشکل‌های ملی زنبورداری، خواستار کمک و مساعدت متولیان امر در وزارت جهاد کشاورزی برای در رفع مسائل زیرساختی زنبورداران و همچنین ایفای نقش و مشارکت پررنگ‌تر تشکل‌های زنبورداری در عرصه درآمدزایی و مدیریت امور خودشان شد.

به گزارش اخبار سبز کشاورزی ؛ امیرهوشنگ سمنانی | این سخنان وزیر جهاد کشاورزی با بازتاب ها و واکنش‌هایی در میان صنف زنبورداران مواجه شد. احمد قربانی، یکی از این زنبورداران است که با اظهار امیدواری از دیدار وزیر با تشکل‌های ملی زنبورداری گفت: این دیدار امیدوار کننده است؛ البته در ادوار گذشته نیز سخنانی از این دست بیان شده، اما بهبودی در شرایط ایجاد نشده و باز هم در بر همان پاشنه گردیده است.

بیشتر بخوانید: حال ناخوش صنعت زنبورداری

دولت آورده خود را در صندوق حمایت از توسعه زنبورداری افزایش دهد

قربانی ادامه داد: توصیه وزیر محترم جهاد کشاورزی که معتقدند مدیریت امور زنبورداری را خودتان اداره کنید، بسیار پسندیده است، اما به‌شرطی میسر می‌شود که دولت نیز سهم خود را در این ساماندهی عملیاتی سازد.

وی گفت: به‌عنوان مثال دولت آورده خود را در صندوق حمایت از توسعه زنبورداری کشور متناسب با وضعیت تورمی از بدو تأسیس صندوق در سال ۱۳۹۱ افزایش دهد، به‌تبع تشکل‌ها هم اقدام نموده و در آن صورت می‌توان با توجه به تجارب گذشته نسبت به مدیریت توسعه‌ای امیدوار بود.

بیشتر بخوانید: چالش‌ها و راهکارهای پیش روی زنبورداری

این زنبوردار با اشاره به اینکه امروزه شکر مورد نیاز زنبورداران طی 10 سال عمر صندوق، ۱۵ برابر شده است، افزود: با این شرایط سخت مالی زنبورداران همچنان به گرده‌افشانی در مراتع، باغات و مزارع مشغول هستند.

دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای