آخرین خبرها:
شناسه خبر: 42921

ژاپن از ربات‌های هوش مصنوعی در کشاورزی بهره‌ می‌گیرد

مزارع ژاپنی از ربات‌های مبتنی بر هوش مصنوعی برای برداشت محصولات کشاورزی استقبال می‌کند.

ژاپن از ربات‌های هوش مصنوعی در کشاورزی بهره‌ می‌گیرد
مزارع ژاپنی از ربات‌های مبتنی بر هوش مصنوعی برای برداشت محصولات کشاورزی استقبال می‌کند.
به گزارش اخبار سبز کشاورزی به نقل از آنا، مزارع ژاپنی از ربات‌های مبتنی بر هوش مصنوعی برای برداشت محصولات کشاورزی استقبال می‌کند.
کشاورزان گلخانه‌ای در ژاپن به ربات‌های مبتنی بر هوش مصنوعی روی می‌آورند تا با کمبود نیروی کار مقابله کنند و آینده کشاورزی را متحول کنند.
استارت‌آپ‌هایی مانند «اگریست»(Agrist) و«ایناهو» (Inaho) در حال توسعه ربات‌های مجهز به هوش مصنوعی برای خودکارسازی کار‌هایی مانند برداشت خیار و گوجه‌فرنگی و … هستند.
همان‌طور که استفاده از هوش مصنوعی در کشاورزی شتاب بیشتری می‌گیرد، کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند که تغییری به سمت ادغام رباتیک در کشت داشته باشیم که مرز جدیدی را برای کشاورزان ژاپنی رقم می‌زند.
در مواجهه با کمبود شدید نیروی انسانی، تولیدکنندگان به راه‌حل‌های نوآورانه‌ای روی می‌آورند که نوید انقلابی را در نحوه کشت و برداشت محصولات می‌دهد. کسب‌وکار‌های مخاطره‌آمیز در خط مقدم این موج فناوری قرار دارند و ربات‌های مجهز به هوش مصنوعی را معرفی می‌کنند که قادر به انجام کار‌های فشرده آن هم با دقت و کارایی بالا هستند.
«تاکشی یوشیدا»، رئیس یک گلخانه بزرگ در ژاپن نسبت به‌دقت ربات‌های هوش مصنوعی ابراز خوش‌بینی می‌کند و به نگرانی‌ها در مورد آسیب احتمالی به ساقه‌های خیار اشاره می‌کند.
ربات شرکت اگریست که مجهز به دوربین و هوش مصنوعی است، تصاویر را برای تعیین زمان برداشت بهینه تجزیه‌وتحلیل می‌کند و ظرفیت فناوری را برای کاهش کمبود نیروی کار در کشاورزی به نمایش می‌گذارد.

بهره‌مندی از هوش مصنوعی در کشاورزی بین‌المللی

ادغام بی‌وقفه هوش مصنوعی در حوزه کشاورزی از مرز‌های ژاپن فراتر می‌رود. شرکت ایناهو در یک اقدام پیشگامانه، یک ربات مجهز به هوش مصنوعی را به مزرعه‌ای در هلند اجاره داد. این ربات پیشرفته از تطبیق‌پذیری قابل‌توجهی برخوردار است و توانایی خود را در برداشت مستقل گوجه‌فرنگی به‌صورت دسته‌ای یا جداگانه نشان می‌دهد و در نتیجه با مجموعه‌ای از روش‌های برداشت سازگار می‌شود.
«سویا اویاما»، مدیر عملیاتی ایناهو بر ماهیت ضروری چنین مداخلات فناوری در کاهش چالش فراگیر کمبود نیروی کار جهانی در بخش کشاورزی تأکید می‌کند. طرح تاکتیکی ابداع شده توسط ایناهو شامل یک تعامل پیچیده بین انسان و ماشین است که در آن عملیات برداشت شبانه به نیروی کار رباتیک سپرده می‌شود. این رویکرد ظریف بر درک عمیق ایناهو از پیچیدگی‌های ذاتی در قلمرو برداشت محصول تأکید می‌کند.
ازآن‌جایی‌که مزارع ژاپنی در استفاده از ربات‌های مبتنی بر هوش مصنوعی پیشگام هستند، آیا این جهش فناوری راه را برای عصر جدیدی در کشاورزی جهانی، فراتر از مرز‌ها و تغییر شکل آینده تولید غذا هموار خواهد کرد؟
دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای