آخرین خبرها:
شناسه خبر: 27928

کمبود سوخت، تَن مرغداری‌ها را می‌لرزاند

فصل زمستان که از راه می‌رسد، تن بسیاری از تولیدکنندگان مرغ که سوخت مورد نیازشان تامین نمی‌شود نیز می‌لرزد

کمبود سوخت، تَن مرغداری‌ها را می‌لرزاند
فصل زمستان که از راه می‌رسد، تن بسیاری از تولیدکنندگان مرغ که سوخت مورد نیازشان تامین نمی‌شود نیز می‌لرزد، مشکلی که هر ساله با شروع فصل سرما باعث نگرانی مرغداران می‌شود و مسئولان تنها راه چاره آن را تجهیز مرغداری‌ها به سیستم‌های به روز برای کاهش هدر رفت سوخت و انرژی می‌دانند.
اخبار سبز کشاورزی ؛ «فضای مرغداری با میزان سوختی که در اختیار ما قرار داده‌اند، گرم نمی‌شود و در فصل سرما باید تلفات بدهیم، درآمدمان بسیار کم شده و بسیاری از فعالان ما به‌دلیل عدم‌تامین هزینه‌ها زمین خورده‌اند. قیمت نهاده‌ها گران است و مرغداران برای تامین غذای طیور متضرر می‌شوند، به‌دلیل هزینه بالای تولید مجبوریم از اعضای خانواده برای همکاری در مرغداری به‌جای کارگران استفاده کنیم».
مطالبی که خواندید بخش کوچکی از مشکلات مرغداران یک واحد مرغداری 49500 قطعه‌ای وزین واقع در شهرستان جهرم است. مشکلاتی که گویا هر ساله با آغاز فصل سرما بخشی از آنها دغدغه اصلی مرغدارانی می‌شود که تنها منبع درآمدی خانواده‌شان را از راه تولید به دست می‌آورند.
مصرف مرغ و گوشت سفید جزئی از فرهنگ غذایی ایرانی‌ها به‌شمار می‌رود و ذائقه ایرانی مصرف گوشت سفید به‌ویژه مرغ را می‌پسندد، در حال حاضر کمتر کسی از جایگاه مواد پروتئینی و گوشت سفید برای سلامت انسان و اهمیت تامین آن در سبد غذایی خانوار بی‌اطلاع است؛ از این رو تولیدات کشور در این زمینه و رسیدگی به دغدغه‌های تولیدکنندگان بخش اهمیت بالایی دارد.

تامین هر چه سریعتر سوخت

مرغداری 49500 قطعه‌ای وزین در حال بارگیری و با سن گله 48 روزه متقاضی خرید رسمی و قانونی 6000 لیتر گازوئیل از شرکت پخش فرآورده‌های نفتی شهرستان جهرم است؛ به نحوی که محمدحسین فرحی جهرمی صاحب این مرغداری حاضر به خرید سوخت به هر قیمت اعلامی و حتی خرید از استان‌های مجاور شده است و حتی از وزیر جهاد کشاورز خواسته تا به صورت نمادین و سمبولیک ضامن این واحد تولیدی برای دریافت تسهیلات شود.
این در حالی است که رفع نگرانی ناشی از کمبود سوخت و همخوانی نیاز با مصرف وظیفه اصلی دستگاه‌های متولی اعم از جهاد کشاورزی و شرکت فرآورده‌های نفتی است. باید توجه داشت که در شرایط فعلی و با وجود مشکلات شدید اقتصادی به واسطه تحریم‌ها باید به تولید داخلی توجه بیشتری شود تا آنها بتوانند بدون دغدغه به تولید بپردازند.

کمبود سوخت، تَن مرغداری‌ها را می‌لرزاند کمبود سوخت، تَن مرغداری‌ها را می‌لرزاند

دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای