آخرین خبرها:
شناسه خبر: 32057

کوتاهی در تامین ارز مورد نیاز تولیدکنندگان سم و کود

اخبار سبز کشاورزی؛ حسین کاظمی| چگونه است که در کشور برای واردات مرغ، تخم‌مرغ و گوشت قرمز و... ارز وجود دارد و در عین بی‌توجهی به منافع تولیدکنندگان داخلی،

کوتاهی در تامین ارز مورد نیاز تولیدکنندگان سم و کود
اخبار سبز کشاورزی ؛ حسین کاظمی | چگونه است که در کشور برای واردات مرغ، تخم‌مرغ و گوشت قرمز و… ارز وجود دارد و در عین بی‌توجهی به منافع تولیدکنندگان داخلی، کشتی کشتی از محصولات کشاورزی، دامی و میوه و… وارد کشور می‌شود و تولید داخلی را به نابودی می‌کشاند؛ اما برای تامین اساسی‌ترین نهاده‌های تولیدکنندگان بخش کشاورزی اعم از کود، سم، خوراک دام، داروهای دامی و غیره در تخصیص ارز کوتاهی و خساست می‌شود و تولیدکنندگان بخش کشاورزی را برای تامین این نهاده‌ها دچار مشکل نموده و تولید داخلی که ضامن امنیت غذایی است را به خطر می‌اندازند.
اخیرا نامه‌ای از یک شرکت‌ شناخته شده تولید کود و سم به دفتر تحریریه « اخبار سبز کشاورزی » ارسال شده که این شرکت از تامین نشدن ارز مورد نیاز برای تامین مواد اولیه خود (و البته دیگر شرکت‌های هم صنف‌) گلایه کرده و از اینکه این ارز در صورت تامین هم با قیمت بالا به این فعالان فروخته، ابراز نارضایتی نموده و هشدار می‌دهد که در چنین شرایطی چاره‌ای جز تعطیلی واحدهای تولیدی خود ندارند که همانا در نهایت دود آن به چشم کشاورزان و البته که به چشم امنیت غذایی جامعه و ملت می‌رود.
متن نامه شرکت « شیماگرو یزد » به سازمان حفظ نباتات در ذیل آمده است. این نامه همچنین به نهادهای مختلف دست‌اندر کار جهت اقدام، دستور و اطلاع ارسال شده است:

کوتاهی در تامین ارز مورد نیاز تولیدکنندگان سم و کود کوتاهی در تامین ارز مورد نیاز تولیدکنندگان سم و کود کوتاهی در تامین ارز مورد نیاز تولیدکنندگان سم و کود کوتاهی در تامین ارز مورد نیاز تولیدکنندگان سم و کود

دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای