آخرین خبرها:
شناسه خبر: 11286

1500 کیلو زعفران پَر؟

اخیراً نامه‌ای واصل شده مبنی‌بر این‌که مشاور عالی سازمان مرکزی تعاون روستایی که نه پست و ردیف سازمانی دارد

1500 کیلو زعفران پَر؟

مزرعه سبز : اخیراً نامه‌ای واصل شده مبنی‌بر این‌که مشاور عالی سازمان مرکزی تعاون روستایی که نه پست و ردیف سازمانی دارد (شاید حتی کارمند و استخدام دولت هم نباشد) و نه حق‌ ورود به معاملات سازمان یا صلاحیت دستور خروج محصول تعاون روستایی یا تعاونی خراسان رضوی را دارد با قید فوریت دستور داده است جهت صیانت از زعفران خریداری شده سال 99،‌ یک و نیم تن محصول زعفران (نگین و پوشال) به آقای ع. الف تحویل گردد و معلوم نیست صیانت از زعفران خریداری شده (که حالا بیت‌المال محسوب می‌شود) چگونه در سازمان تعاون روستایی صیانت می‌شود که یک فرد غیرمسئول دستور خروج و تحویل آن را به فردی بنام ع. الف صادر می‌کند، آیا ایشان انباردار سازمان است یا محصول را خریداری کرده یا … .

یا نامه جعلی است یا آمر متخلف

البته در صورتی که نامه جعلی است (در حالی که شماره نامه و دستور اجرا هم وجود دارد) شایسته است سازمان، موضوع را رسانه‌ای کند تا جاعلین به دست قانون سپرده شوند.

صرف نظر از این‌که طبق‌ دستور صادره کالای موضوع نامه تحویل (خارج) شده یا نشده باشد و حتی جدای از این‌که حدود 30 تا 20 میلیارد تومان ارزش چنین زعفرانی می‌تواند شائبه‌ها و شایعه‌هایی درپی داشته باشد که قاعدتاً دکتر قادری‌فر هم امروز یا فردا باید پاسخگوی باز کردن دایره فرماندهی آن هم این چنین به مشاور خود و پاسخگویی به رسانه‌ها که در انتظار روشنگری هستند، باشد.

دکتر ساداتی‌نژاد برای صیانت از اعتبار خود وارد شود

امید است سازمان تعاون روستایی با توجه به شبهه‌های زیر پاسخ مشخص خود را ارائه نماید (حق پاسخگویی برای جناب دکتر قادری‌فر، دکتر شاه‌میری و سازمان مرکز تعاون روستایی محفوظ است).

- دستور دهنده و آمر، احتمالاً کارمند دولت نیست و به صرف مشاور بودن نمی‌توان مجوزی به او داده شود که بخواهد در خرید و فروش و مکاتبات اداری دخالت کرده و برای واحدهای دیگر دستور صادر نماید.

- وی دارای مقام اداری و مدیر مسئول برای دستور فروش و خارج کردن محصول بیت‌المال از انبار دولت نیست.

- مشخص نیست آیا تشریفات قانونی برای فروش محصول (از جمله قرار دادن آن در بورس یا مزایده عمومی با توجه به مصوبه هیات دولت) انجام پذیرفته است یا خیر؟

- به فرض اخذ ترک تشریفات مزایده با توجه به قیمت بالای این حجم فروش (1500 کیلو زعفران) و ارزشی بین 20 الی 30 میلیارد تومان قاعدتاً باید مصوبه شورای اقتصاد اخذ شده باشد (در این زمینه لازم است وزیر جهاد کشاورزی‌ و هیات مدیره سازمان مرکزی نیز پاسخگو باشند)

- در زمان فروش بایستی قبل از خروج محصول علاوه‌بر مصوبه شورای اقتصاد (در صورت ترک مزایده) صورت جلسه هیات مدیره سازمان و… اخذ شده و کل هزینه به حساب دولت واریز گردد یا ضمانت‌نامه معتبر بانکی دریافت گردد (مگر اینکه چنین شده باشد و رسانه‌ها در این مورد بی‌اطلاع گذاشته شده باشند).

رسانه‌ها در تعامل با سازمان مرکزی آمادگی دارند جهت ارتقای سازمان مرکزی، اتحادیه‌ها و تعاونی‌ها که به قول وزیر ساداتی‌نژاد می‌تواند سازمان تجارت کشاورزی ایران برای افزایش بهره‌وری 4 میلیون و اندی بهره‌بردار باشند، خدمات اطلاع‌رسانی خود را توسعه و هر گونه مطالب و تحلیل‌های دریافتی را انتشار دهند.‌

دیدگاه تان را بنویسید

  • میرمحمد پاسخ به نظر

    یعنی هر کسی که می‌تونه یه دستوری بده که به کارش ربطی نداره؟ مگه مدیر ندارن؟ هر کی بتونه جنس خارج کنه، باید انبار هم بگه به چشم! و انجام بده؟ اون جا دیگه چه جور سازمانیه؟ بازرسی و … کجان؟

    • صدف

      با درود
      بله، متاسفانه زمانی که چینش نیروهای مدیریتی ارشد بر اساس شایسته سالاری و توان مدیریتی و تحصیلات تخصصی نباشد، جناح سالاری و منافع حزبی و شخصی بر منافع ملی پیشی می گیرد. خاطر نشان می کنیم که چنین اتفاقاتی صرفا در وزارت جهاد کشاورزی رخ نمی دهد و شامل کل منابع ملی و بیت المال در همه شئون مملکتی است.
      خواهشمند است در این زمینه با نظر و تجربیات خود مقاله، گزارش و تحلیلی بنویسید تا در این خبرگزاری منعکس شود. خاطرنشان می شود در صورت صلاح دید با نام خود و امضای محفوظ منتشر خواهد شد

  • مرادي پاسخ به نظر

    هرچه بگندد نمکش ميزنن . واي بروزي که نمک ….

    • صدف

      با درود
      انتظار ما هم این بود که بیت المال توسط ماموران دولت حفظ شود اما متاسفانه چنین است که می بینید و بدتر این که این مسیر همچنان ادامه دارد و نهادهای نظارتی و کنترل کننده یا چشم بر روی این مسائل می بنند و یا این که سکوت می کنند.
      خواهشمند است در این زمینه با نظر و تجربیات خود مقاله، گزارش و تحلیلی بنویسید تا در این خبرگزاری منعکس شود. خاطرنشان می شود در صورت صلاح دید با نام خود و امضای محفوظ منتشر خواهد شد

چندرسانه‌ای