خبر فوری
شناسه خبر: 53150

خداحافظی دیرهنگام رئیس مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی؛ امروز یا…

اعتبار وزیر جهاد کشاورزی در گرو پایان کار رئیس فعلی روابط عمومی وزارتخانه

تأثیر عملکرد رئیس فعلی روابط عمومی وزارت جهاد کشاورزی بر اعتبار وزیر؛ بررسی پول‌پاشی‌ها، ضعف اطلاع‌رسانی و امید به بازسازی اعتماد با تغییر مدیریت روابط عمومی

اعتبار وزیر جهاد کشاورزی در گرو پایان کار رئیس فعلی روابط عمومی وزارتخانه

با شدت گرفتن انتقاد رسانه‌ها از عملکرد مدیریت روابط عمومی وزارتخانه ـ به‌ویژه مدیریت غیرتخصصی، تصمیم‌های غیرمنطقی، نداشتن تجربه و عدم مقبولیت فرد انتصابی ـ و همچنین انتخاب و گزینش نیروهای نامشخص که امنیت اطلاعات آن مرکز را زیر سؤال برده، به‌کارگیری نیروهای جنسیتی و…، شکاف اطلاع‌رسانی و عدم تولید محتوای کاربردی میان رسانه‌های مستقل، غیر وابسته و توانمند با وزارتخانه افزایش یافت.

اخبار سبز کشاورزی؛ مدیریت فعلی برای پر کردن این خلأ، با فاکتورسازی، پول‌پاشی‌های بدون محاسبه و توزیع بسته‌های معیشتی (گوشت قرمز، گوشت و تخم‌مرغ، برنج، حبوبات و دیگر اقلامی که حتی به کارمندان بدنه داده نمی‌شود) میان خبرنگاران و رسانه‌های همسو، نتوانست به‌جز مطالب معمول، نقشی در ارتقای جایگاه وزارتخانه ایفا کند.

پایان-کار-رئیس-فعلی-روابط-عمومی-وزارت-جهاد-کشاورزی

پول‌پاشی روابط عمومی و تناقض عملکرد رسانه‌ها

از سوی دیگر، بخش قابل‌توجهی از رسانه‌های دریافت‌کننده پول از روابط عمومی، گزارش‌ها و نقدهای ویژه و انتقادی خود را به رسانه‌های مستقل می‌فرستند تا آنها که دِینی به این پرداخت‌ها ندارند، اقدام به انتشار کنند.

پایان-کار-رئیس-فعلی-روابط-عمومی-وزارت-جهاد-کشاورزی-2

کاهش سرمایه اجتماعی وزیر به دلیل عملکرد روابط عمومی

بررسی‌ها نشان می‌دهد خسارت معنوی ناشی از عملکرد مدیر روابط عمومی، موجب کاهش شدید سرمایه اجتماعی وزیر و ایجاد زاویه میان بدنه وزارتخانه، رسانه‌ها و نوری قزلجه شده است.

پایان-کار-رئیس-فعلی-روابط-عمومی-وزارت-جهاد-کشاورزی-3

امیدها برای بازسازی اعتماد با تغییر مدیریت روابط عمومی

امید می‌رود جابه‌جایی یا خاتمه دادن به کار مدیر فعلی روابط عمومی بتواند به اعتمادسازی میان اصحاب رسانه، روابط عمومی و وزارتخانه منجر شود.

پایان-کار-رئیس-فعلی-روابط-عمومی-وزارت-جهاد-کشاورزی-4

انتظار می‌رود مدیر جدید علاوه بر تجربه کاری مرتبط، تخصص، توانمندی، آشنایی با حوزه کشاورزی و برخورداری از مقبولیت نزد بدنه وزارتخانه (معاونین وزیر، مدیران کل، رؤسای سازمان‌ها، مدیران اتحادیه‌ها، تعاونی‌ها، انجمن‌ها، همه تشکل‌های مردم‌نهاد و کارشناسان و مدیران مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی) بتواند جایگاه روابط عمومی را نزد افکار عمومی، مدیران بخش و اصحاب رسانه ارتقا دهد.


بیشتر بخوانید: فروپاشی ارتباط در وزارت جهاد کشاورزی؛ نقدی بر مدیریت پرحاشیه سجاد حسینی


 

 

دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای