خبر فوری
شناسه خبر: 55153

زمان صدور احکام و واریز مابه‌التفاوت مشخص شد

جزئیات نهایی افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی در سال ۱۴۰۵

جزئیات نهایی فرمول افزایش مستمری و مرحله سوم همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی در سال ۱۴۰۵ مشخص شد.

جزئیات نهایی افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی در سال ۱۴۰۵

پس از نشست سرنوشت‌ساز مدیران سازمان تأمین اجتماعی و نمایندگان بازنشستگان، سرانجام فرمول افزایش مستمری‌ها و نحوه اجرای مرحله سوم همسان‌سازی برای سال ۱۴۰۵ نهایی شد. این تصمیم که خبر از تغییرات جدی در دریافتی حداقل‌بگیران و سایر سطوح مزدی می‌دهد، گام بلندی برای بهبود معیشت این قشر زحمت‌کش محسوب می‌شود.

نشست مشترک تعیین تکلیف مستمری‌های سال ۱۴۰۵ که عصر سه‌شنبه ۲۲ اردیبهشت برگزار شد، با اخبار خوشی برای بازنشستگان تأمین اجتماعی به پایان رسید. در این جلسه، نه‌تنها میزان دقیق افزایش حقوق‌ها، بلکه جزئیات مربوط به اجرای ماده ۱۱۱ قانون تأمین اجتماعی و متناسب‌سازی حقوق‌ها نیز به تصویب رسید.

 

رقم دقیق افزایش حقوق در سال ۱۴۰۵

بر اساس مصوبات جدید، میزان افزایش حقوق بازنشستگان بر اساس دو دسته‌بندی اصلی تعیین شده است:

۱. حداقل‌بگیران: این گروه از بازنشستگان شاهد افزایش ۶۰ درصدی در مستمری پایه خود خواهند بود.

۲. سایر سطوح مزدی: برای بازنشستگانی که بالاتر از حداقل حقوق دریافت می‌کنند، افزایش ۴۵ درصدی به همراه مبلغ ثابت ۱۵,۵۸۶,۴۷۱ ریال در نظر گرفته شده است.

این ارقام در چارچوب مصوبات شورای عالی کار تنظیم شده و هدف آن پوشش بخشی از شکاف تورمی است.

 

آخرین اخبار از همسان‌سازی حقوق بازنشستگان

یکی از بخش‌های کلیدی این توافق، اجرایی شدن گام سوم متناسب‌سازی است. طبق برنامه هفتم توسعه، نسبت مستمری بازنشسته به حداقل دستمزد باید به ۹۰ درصد زمان برقراری اولین مستمری بازگردد. با تصویب پرداخت ۳۰ درصد باقی‌مانده از طرح همسان‌سازی، انتظار می‌رود تفاوت دریافتی میان بازنشستگان سال‌های مختلف به حداقل برسد.

 

زمان صدور احکام جدید و واریز معوقات

سازمان تأمین اجتماعی اعلام کرده است که پیشنهاد این مصوبات حداکثر تا ۵ روز کاری دیگر به هیأت دولت ارسال می‌شود. پیش‌بینی می‌شود با تصویب نهایی در نیمه اول خردادماه، احکام جدید صادر شده و افزایش حقوق‌ها از فیش خردادماه اعمال شود.

در خصوص مابه‌التفاوت فروردین و اردیبهشت ماه نیز، این مبالغ پس از تأمین منابع مالی، به احتمال زیاد همراه با حقوق خرداد یا در قالب یک واریزی جداگانه به حساب‌ها افزوده خواهد شد.

 

جدول زمان‌بندی واریز حقوق اردیبهشت ۱۴۰۵

تا زمان صدور احکام جدید، حقوق اردیبهشت ماه طبق روال سابق و براساس حروف الفبا در تاریخ‌های زیر واریز می‌گردد:

- تأمین اجتماعی: از ۲۹ تا ۳۱ اردیبهشت (بر اساس حروف الفبا)

- کشوری و لشکری: ۳۰ یا ۳۱ اردیبهشت ماه

در پایان لازم به ذکر است که در این مرحله، تصمیمی برای افزایش مزایای جانبی (مانند حق مسکن و اولاد) اتخاذ نشده است و این مبالغ مطابق روال سال گذشته پرداخت خواهند شد.

دیدگاه تان را بنویسید

  • یحیی تاجیکی پاسخ به نظر

    چرا وقتی حرف از جوانی جمعیت است، گزینه های مهم بازنشستگان تامین اجتماعی که دغدغه معیشت و حق اولاد و مسکن و حق همسر افزایش داده نمیشود

  • صدیقه کریمی پاسخ به نظر

    من با۲۱سال۱۱وخرده ای میگیرم چرا؟؟؟؟

  • محمد پاسخ به نظر

    بلاخره قدرت تامین اجتماعی مهک خورده می‌شود و بی مدیریتی این سازمان را به اثبات میرساتد و لا غی

  • مهسا پاسخ به نظر

    طبق اطلاعیه خودسازمان کمک هزینه مسکن۰۰۰۰ ۹۰۰ریال وکمک هزینه معیشت ۸۰۰۰۰۰۰ریال برای بازنشستگان تامین اجتماعی درسال ۱۴۰۵ تعیین شده ،چرا اکنون میگویند طبق سال قبل ؟

  • ناشناس پاسخ به نظر

    وقتی میگن مابه‌التفاوت بعد از تامین منابع و جداگانه واریز می‌شود یعنی بنویسید پشت یخ فقط خدا جواب شما رو بده که اینجوری بازنشسته ها رو تحت فشار میزارید با روح و روان ما بازی میکنید

  • ناشناس پاسخ به نظر

    1- به هیچ وجه خبر خوشی برای بازنشیتگان نبود. افزایش قیمت ها و هزینه ها طی یکسال گذشته بیش از صددرصد بوده چگونه ممکن است ۴۵ درصد افزایش حقوق باعث خوشحالی شود؟؟؟
    ۲- تقسیم بازنشستگان تامین اجتماعی به «حداقل بگیر» و «سایر سطوح» خلاف شرع، عدالت و انصاف است زیرا اموال سازمان تامین اجتماعی از حق بیمه بیمه پردازان است و دولت هیچ سهمی در آن نداشته و ندارد و حق ندارد از اموال سازمان برای گروهی از بازنشستگان حاتم بخشی کند و همه بازنشستگان باید به نسبت حق بیمه ای که پرداخت کرده اند با یک فرمول واحد افزایش حقوق داشته باشند.
    ۳- دولت سازمان تامین اجتماعی را تصرف عدوانی کرده و خود را صاحب آن میشمارد، هزاران میلیارد از اموال کارگران را برداشت کرده و بازپس نمی دهد. و معلوم نیست که آیا حسابرسی اموال سازمان انجام می شود یا خیر و اگر انجام می شود اسناد و دفاتر آن کجاست.
    همچنین معلوم نیست که دولت چند هزار نفر را با عنوان «مدیر» با حقوق های نجومی به سازمان تحمیل کرده و بازدهی و کارآیی این به اصطلاح مدیرها چگونه سنجیده می شود در حالی که اخبار حاکی از ورشکستگی بسیاری از شرکت های تحت مدیریت همین مدیران است.

  • ناشناس پاسخ به نظر

    بی عدالتی که میگن همینه مگر تورم شامل حال بازنشستگان تامین اجتماعی نمیشود چرا مسولیت اینقدر در حق ما جفا میکنم این مبلغ ناچیزی که به بازنشستگان میدهید واقعاً می‌شود با آن زندگی کرد این مبلغ از صدقه هم ناچیز تر هست به فکر قشر بازنشسته باشید که شرمنده خانواده نباشند

  • ناشناس پاسخ به نظر

    چرا حق ما رو بموقع پرداخت نمی‌کنید مگر ما مسلمان نیستیم ای کسانیکه برای ما حکم صادر میکنیدان شا اله که خداوند کم کاری شما را در این دنیا نشانتان بدهد که حق کسی را پایمال نکنید

  • شهلا پاسخ به نظر

    من با ده سال سابقه قالی بافی 3600هزار تومان میگیرم در صورتیکه کمیته امداد به مددجویانش بیشتر از تامین اجتماعی حقوق میدهد مگر صدقه میدهید که دلتان نمیخواهد به حقوق بیشتری بدهید تورم دلاری حقوق ما ریالی به فکر ما باشید

  • زهرا پاسخ به نظر

    سلام، می خواستم از دست اندرکاران این پایگاه اطلاع رسانی تشکر کنم حداقل اینقدر شرف دارید که درد و دل ها و گلایه های ما رو سانسور نمی کنید. خدارو شکر نظرات ملت در رابطه با تامین اجتماعی هم که بطور مبسوط بیان شده ولی من خیلی دوست دارم بدونم بدهی دولت به تامین اجتماعی که سازمان مذکور هنوز داره یدک می‌کشه مال زمان صدارت کدوم شیر پاک خورده ای بوده تا ما دقیقا بدونیم به جون کی دعا کنیم.

  • ناشناس پاسخ به نظر

    خود بانک دولتی دیر کرد قسط وام میگیره......یعنی دیر کرد پرداخت بدهی دولت به تا مین اجتماعی ......و دیر کرد پرداخت حقوق بازنشستگان.....و دیر کرد اعمال متناسب سازی.....و دیر کرد پرداخت اعمال متناسب سازی.....برا بازنشسته ها ی تامین اجتماعی ،هم باید پرداخت بشه

    • ناشناس

      چرا باید حقوق بازنشستگان این قدر دیر اضافه بشه مگه ما توی این جامعه زندگی نمیکنم بااین تورم بالا چکار کنیم باید بریم گدایی

  • علیرضا خالصی پاسخ به نظر

    بزک نمیر (خیار) میادحرف و حرف و حرف. هیشکی بفکر بازنشستگان نیست. کسانیکه در دهه های پایانی عمر خود و علاوه بر افزایش هزینه‌های درمانی باید شرمنده‌ی فرزندان و نوه‌های خود هم باشند.
    مبادا که در دهر دیر ایستی
    مصیبت بُوَد پیری و نیستی 😭 😡

  • ناشناس پاسخ به نظر

    با ابن تورمی که دولت مقصر هستش
    چرا مزایای جانبی طبق روال سال قبل هستش برای چی صدای مردم‌ بلند می‌شه بااین دزدهای که به وضوح دارین میببنیم
    ومنتظر سرمون گذاشته میشه

  • ناشناس پاسخ به نظر

    دنیا دار مکافات است.ظلم بی ریشه است.ظالم نبرد راه ب منزل،

  • بازنشسته پاسخ به نظر

    الان چند ساله که تامین اجتماعی باروان بازنشسته ها بازی میکنه با این کار باعث سکته کردن خیلی از بازنشسته ها میشه امیدوارم این بامبول رو به این دلیل سر بازنشسته ها در میاره

  • حس پاسخ به نظر

    چرا این دولت حق بازنشستگان تامين اجتماعي را فرق میزاره با لشکری و کشوری چون ترس داره یک ما حقوق ما بازنشستگان تامين اجتماعي را به جیب زدند هرماه دوم واریزی داشتم بعد شد ۲۰ حالا شده ۲۹ دوزدی شاخ دوم نداره برای شما خدا لعنت کنه کسی از حقوق بازنشستگان تامين اجتماعي را پایه مال مکنه

  • محمد پاسخ به نظر

    از آقای سالاری انتظارات بیشتری هست ایشان مرد بزرگ و کارازموده ای هستند نباید اجازه دهند اینقدر در صدور احکام تعلل بوجود بیاد آنهم با این اوضاع اخوال جامعه که همه ازش باخبر هستیم قیمت ها صبح یک مدله غروب مدلی دیگه و هرکسی هر چقدر دلش میخواد روی اجناسش قیمت گذاری روزانه انجام میده.
    به امید دادرسی

  • ناشناس پاسخ به نظر

    بیشتر از سه سال پیش که طلا گرمی دو میلیون و هفتصد بود صد و بیست و پنج میلیون به حساب تامین اجتماعی واریز کردم بابت خرید بالای هشت سال بیمه و با نزدیک به دو سال سابقه که در بیمه داشتم سابقه بیمه من به ده سال رسید و مثلا حقوق بگیر شدم و الان سه میلیون و هفتصد حقوق واریز میکنن که اگر همون سه سال پیش با پولم طلا میخریدم الان بالای یک میلیارد سرمایه داشتم از تامین اجتماعی تقاضا دارم‌به خاطر اینکه عدالت و انصاف رعایت شود این قشری که اعتماد به بیمه کردن و سرمایه شان را به حساب بیمه واریز کردن راضی کنید با عدالت و انسانیت و بااینکه خداوند ناظر بر همگی هست

  • ناشناس پاسخ به نظر

    از،خدا،زوال برای کسانی که مسولیت دارند و کاری نمی‌کنند خواهانم

  • ناسناس پاسخ به نظر

    اگه حقوق نسبت به سابقه است پس اون بازمانده بیچاره با دو تا بچه چیکار کنه که همسرش با ده سال بیمه فوت شده ناعدالتی کامل

    • حسین حیدری

      باسلام اگر مسولین ذره ای شرافت داشتند حال وروز ما اینگونه نبود به امید ‌‌اینده ای بهتر برای ملت ایران

  • ناشناس پاسخ به نظر

    چرا افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی باحقوق بازنشستگان کشوری باید فرق داشته باشد درصورتی که یثسبد معیشت هردو برمبنای ۱۴۰۵میباشد این ناعدالتی هست خواهشا بررسی کنید

  • ناشناس پاسخ به نظر

    چرااین مسولین این همه دروغ میگن سه ماهه ملت بدبخت دارن بانرخ جدید جنس میخرن همه چی بعد مسولین برای دادن حکم حقوق مردم سرکارگذاشتن امروز وعده یکهفته بعدمیدن برای هرچی بایدحرص بخوریم بیمه تکمیلی هم جور دیگه اذیت میکنه

  • کاظم باقری پاسخ به نظر

    باسلام من سال کذشته 179000000پول می گرفتم 10000000ازبابت بیمه تکمیلی کم می شدبااین مبلغ می شودتوتهران زندگی کرد

  • ناشناس پاسخ به نظر

    سلام. بازنشستگان تا مین اجتماعی.
    از گزارشات تا وحده های که در سایت های
    تأمین اجتماعی،.گفته می‌شود.
    درابطه با حکم های بازنشستگان در مورخ
    ۱۵ خورداد. اصلا تابحال درست ازآب درنیامده
    ،مگر،رهبرا شهید ما نگفتن .بامردم صادق باشد.
    آی مسولین. مردم شرایط می فهممن،

  • محمدی پاسخ به نظر

    نه حق مسکن
    نه حق معیشت
    نه عائله مندی
    نه متناسب سازی
    افزایش چی؟
    حداقل برا حداقلی بگیر یه حداقلی اضاف نکردن.

  • جمشید زارعی پاسخ به نظر

    تکلیف ده سال سابقه جه میشود هنوز هم باید همان سه ملیون چهارصد تومان بگیریم این پول داروی ما می‌شود

  • ناشناس پاسخ به نظر

    سلام
    چرابند۲ مربود به سایرسطوح برای بازنشستکانی که بالاتر ازحداقل حقوق میکیرند افزایش ۴۵درصدی دیده می‌شود ولی مبلغ ثابت۱۵۵۸۶۴۷۱ درحکم دیده نمی شود.یا اصلا درجمع دریافتی حکم دیده نمی شود

چندرسانه‌ای