حذف تیم ملی ایران از جام جهانی با از دست رفتن سه شانس صعود
حذف تیم ملی ایران از جام جهانی با ۳ امتیاز. امیدهای صعود شاگردان قلعهنویی با تساوی اتریش و الجزایر به پایان رسید.
تیم ملی فوتبال ایران پس از کسب سه امتیاز در مرحله گروهی جام جهانی و ناکامی در تحقق نتایج سرنوشتساز، از صعود به مرحله بعد بازماند؛ تساوی دیرهنگام اتریش مقابل الجزایر، آخرین امید صعود را از بین برد.
پایان کار تیم ملی در جام جهانی
به گزارش اخبار سبز کشاورزی به نقل از خبرگزاری مهر، تیم ملی فوتبال ایران در بیستوسومین دوره جام جهانی نتوانست از مرحله گروهی صعود کند و با وجود افزایش تعداد تیمها به ۴۸ تیم، بار دیگر در همان دور نخست حذف شد.
ملیپوشان ایران پس از کسب تساوی در هر سه دیدار خود برابر نیوزیلند، بلژیک و مصر، تنها ۳ امتیاز کسب کردند. پس از این نتایج، سرنوشت صعود ایران به عنوان یکی از تیمهای سوم برتر، به نتایج دیدارهای سایر گروهها گره خورد.
سه اتفاقی که رؤیای صعود را بر باد داد
نتایج دیدارهای سرنوشتساز اما هیچکدام مطابق انتظار رقم نخورد. در نخستین بازی، پیروزی کرواسی برابر غنا امید ایران را به شدت کمرنگ کرد.
در دومین مسابقه، شکست غیرمنتظره ازبکستان مقابل کنگو، شانس صعود را بیش از پیش کاهش داد تا تمام نگاهها به دیدار نهایی بین الجزایر و اتریش دوخته شود.
دقیقه نود؛ تیر خلاص بر امید ایران
دیدار الجزایر و اتریش تا دقیقه ۹۰ با تساوی ۲-۲ دنبال میشد. در دقیقه دوم وقتهای اضافه، گل سوم الجزایر برای لحظاتی ایران را امیدوار کرد، اما این شادی دوام چندانی نداشت.
اتریش، تنها یک دقیقه بعد گل تساوی را به ثمر رساند و بازی با نتیجه ۳-۳ به پایان رسید تا پرونده صعود ایران برای همیشه بسته شود.
تیم ملی ایران در هفتمین حضور خود در جام جهانی و با هدایت امیر قلعهنویی، با کسب ۳ امتیاز از سه بازی به کار خود پایان داد.