خبر فوری
شناسه خبر: 47949

قائم مقام مدیرعامل شرکت رویان تیسان سبز در هفتمین نمایشگاه آیفارم:

فرهنگ استفاده از محصولات بیولوژیک در کشاورزی تقویت شود

تولید کودها و آفت‌کش‌های بیولوژیک اصلی‌ترین و شاید تنها ماموریت شرکت دانش‌بنیان رویان تیسان سبز است.

فرهنگ استفاده از محصولات بیولوژیک در کشاورزی تقویت شود

اخبار سبز کشاورزی؛ سیامک پیدا، قائم مقام مدیرعامل و مدیر آزمایشگاه این شرکت، درباره فعالیت شرکت متبوع خود چنین توضیح می‌دهد: شرکت رویان تیسان سبز با تولید کودها و آفت‌کش‌های بیولوژیک بر پایه باکتری و قارچ، راهکاری مناسب برای کاهش استفاده از سموم شیمیایی در کشاورزی ارائه کرده است. این محصولات با داشتن ویژگی‌هایی مانند ماندگاری بالا، عدم نیاز به نگهداری در یخچال و سازگاری با محیط زیست، جایگزین مناسبی برای سموم شیمیایی هستند.

سیامک پیدا، با بیان اینکه این شرکت علاوه‌بر تأمین نیاز بازار داخلی، محصولات خود را به کشورهای همسایه نیز صادر می‌کند، اضافه می‌کند: انتقال فناوری تولید این محصولات به کشورهای دیگر، به توسعه کشاورزی پایدار در منطقه کمک می‌کند.

شرکت-رویان-تیسان-سبز-2

آیفارم فرصتی ارزشمند برای ترویج فرهنگ استفاده از محصولات بیولوژیک

شرکت رویان تیسان سبز در نمایشگاه آیفارم فرصتی ارزشمند برای ترویج فرهنگ استفاده از محصولات بیولوژیک دانست و می‌گوید: ضعف این فرهنگ یکی از بزرگ‌ترین چالش‌های پیش‌روی این صنعت است، لذا تغییر نگرش کشاورزان و آشنایی آن‌ها با مزایای استفاده از محصولات بیولوژیک ضروری است.

شرکت-رویان-تیسان-سبز-3

مهار نوسانات ارزی درخواست همه صنعتگران است

سیامک پیدا، مهار نوسانات ارزی و نیاز به حمایت دولت را از جمله درخواست همه صنعتگران می‌داند و در مورد مزایای استفاده از محصولات بیولوژیک می‌گوید: کاهش آلودگی محیط زیست، افزایش کیفیت محصولات کشاورزی و کاهش هزینه‌های تولید از جمله مهم‌ترین مزیت‌های استفاده از محصولات بیولوژیک در کشاورزی است.

لزوم آشنایی کشاورزان با مزایای محصولات بیولوژیک

وی در پایان تاکید می‌کند: شرکت رویان تیسان سبز با تولید محصولات بیولوژیک، گامی مهم در جهت توسعه کشاورزی پایدار برداشته است. با حمایت دولت و آشنایی کشاورزان با مزایای این محصولات، می‌توان به آینده‌ای روشن برای کشاورزی پایدار در ایران امیدوار بود.

دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای