خبر فوری
شناسه خبر: 47652

ظریف: پایان توهم شکست‌ناپذیری رژیم صهیونیستی

ظریف با تاکید بر اینکه ایران در برابر رژیم صهیونیستی خویشتنداری نشان داد، گفت این چشم‌انداز وجود دارد که جلوگیری از گسترش جنگ دشوارتر شود

ظریف: پایان توهم شکست‌ناپذیری رژیم صهیونیستی

به گزارش اخبار سبز کشاورزی؛ «محمدجواد ظریف» معاون راهبردی رئیس‌جمهور در گفتگو با شبکه سی‌ان‌ان و در پاسخ به این سوال که آیا ایران به‌طورکامل وارد درگیری‌ها میان رژیم صهیونیستی و حزب‌الله لبنان خواهد شد؟ اظهار داشت: آنچه در ۱۱ ماه گذشته شاهد بودیم، این است که رژیم اسرائیل به شدت تلاش کرد تا پای دیگران را به جنگ بکشاند، زیرا چیزی که اتفاق افتاد، یک پایان برای ادعا و توهم شکست‌ناپذیری آنها بوده است.

ظریف ادامه داد: آنها تصور می‌کردند که با افزایش خشونت، وحشی‌گری و ارتکاب جرایم جنگی و هر جنایت دیگری علیه بشریت قادرند آن باور شکست‌ناپذیری اسرائیل را بازگردانند و پا کشاندن دیگران به درگیری می‌توانند جنگ را گسترش دهند، پای آمریکا را هم به جنگ بکشانند و پویایی وضعیت را تغییر دهند.

وزیر امورخارجه پیشین ایران افزود: همه در منطقه متوجه شدند که با حمایت از فلسطینیان در غزه که هدف وحشتناک‌ترین سامانه‌های جنگی غیرانسانی که تاکنون بشر به خود دیده است، قرار گرفته‌اند، می‌توانند از افتادن در دام اسرائیلی‌ها جلوگیری کنند.

ظریف با تاکید بر اینکه «با وجود خویشتنداری سایرین، رژیم اسرائیل از خطوط قرمز عبور کرده است» خاطر نشان کرد: اکنون این چشم‌انداز وجود دارد که پرهیز از گسترش جنگ سخت‌تر و دشوارتر شود. بنابراین، جامعه بین‌الملل باید خیلی فوری هر آنچه در توان دارد به کار گیرد تا این تشدید تنش‌ها از سوی اسرائیل را متوقف کند.

او در پاسخ به این سوال که آیا خط قرمزی در این جنگ وجود دارد که پای ایران را به درگیری بکشاند؟ تاکید کرد جمهوری اسلامی ایران در ماه‌های گذشته، هر زمان که رژیم اسرائیل دست به اقدام نظامی و تروریستی علیه ایران از طریق ترور رهبر سیاسی حماس در تهران زده، به شدت از خود خویشتنداری نشان داده است.

ظریف خاطر نشان کرد: ما بر این باوریم که حزب الله توانایی دفاع از خود را دارد، اما تاکنون خویشتنداری کرده است. این، وظیفه جامعه بین‌الملل است که پیش از آنکه حزب‌الله مجبور به دفاع از خود شود، دخالت کند، زیرا ممکن است کنترل اوضاع از دست خارج شود.

ما هرگز کسی را برای ترور دیگران نفرستاده‌ایم

محمد جواد ظریف همچنین در گفت‌وگویی دیگری با «ایان برمر» کارشناس GZERO درباره ادعا‌های واشنگتن مبنی بر دست داشتن ایران در سوءقصد به جان «دونالد ترامپ» رئیس جمهور پیشین آمریکا و تهدید علیه مقامات کنونی این کشور، این ادعا‌ها را به‌طور قوی کرد.

وی گفت: جمهوری اسلامی ایران به‌طور رسمی این ادعا‌ها را تکذیب کرده است. من نیز آن را رد می‌کنم. ما هرگز کسی را برای ترور دیگران نفرستاده‌ایم. من فکر می‌کنم که این یک حیله ستاد انتخاباتی برای بیرون آوردن ترامپ از وضعیت نه چندان خوب او در مبارزات انتخاباتی است.

ظریف تاکید کرد:، اما این وظیفه من نیست که در انتخابات درباره رئیس جمهور بعدی آمریکا تصمیم بگیرم. این، بر عهده مردم آمریکاست که در این باره تصمیم‌گیری کنند و ما هیچ نامزدی را در این رقابت ترجیح نمی‌دهیم.

معاون راهبردی رئیس جمهوری ایران افزود: ما برخلاف ایالات متحده که معمولا این کار را می‌کند، دخالتی در امور داخلی سایر کشور‌ها نمی‌کنیم. ما چنین کاری انجام نمی‌دهیم و در انتخابات آمریکا دخالت نمی‌کنیم. این به مردم آمریکا بستگی دارد که انتخاب کنند چه کسی روی کار بیاید.

ما خود قربانی هک هستیم

وی همچنین در پاسخ به سوالی درباره ادعای هک شدن کارزار‌های انتخاباتی نامزد‌های ریاست جمهوری آمریکا توسط ایران تاکید کرد: ما خود قربانی هک هستیم و این مساله کماکان ادامه دارد. حکومت دیجیتال یک مشکل مهم در برابر جامعه جهانی است و اکنون با فراگیر شدن هوش‌مصنوعی می‌توان یک آینده ترسناک را در زمینه کنترل هوش مصنوعی بر زندگی‌مان در آینده متصور بود.

ظریف ادامه داد: این، هم می‌تواند تصویری زیبا باشد و هم یک تصویر ترسناک. این به ما و جامعه بین‌الملل بستگی دارد.

معاون رئیس جمهوری همچنین تصریح کرد: بنابراین، هک یک مشکل برای همه است و هیچ دولتی نمی‌تواند حملات سایبری را که از سرزمین خود نشات می‌گیرد، کنترل کند، زیرا هک مرز و محدودیت نمی‌شناسد.

او در پاسخ به این سوال که آیا موضع دولت ایران این است که هک ممکن است از داخل ایران اتفاق افتاده است، اما قطعاً از جانب دولت ایران نبوده است؟ تاکید کرد: بله، دقیقا./ ایسنا

دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای