آخرین خبرها:
شناسه خبر: 44854

دکتر بختیاری‌زاده مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره بار شهرداری تهران:

عرضه میوه شب عید بدون افزایش قیمت

دکتر مهدی بختیاری‌زاده از مدیران جوان خوش‌فکر و خوش‌آتیه کشور که با 2 سال تجربه عضویت در هیات‌مدیره و مدیریت بازرگانی سازمان میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران و مدتی نیز مدیریت قرارگاه کشاورزی توسعه روستایی ستاد اجرایی امام، با اتکاء به تحصیلات مهندسی کشاورزی و علوم دام و طیور(از دانشگاه دولتی تهران) و شناختی که از مرحله تولید تا برداشت و عرضه محصولات کشاورزی و مواد پروتئینی و محصولات فرآوری‌شده دام و طیور دارد اینک دو ماه است مدیریت سازمان میوه و تره‌بار شهرداری تهران را پذیرفته است.

عرضه میوه شب عید بدون افزایش قیمت

به گزارش اخبار سبز کشاورزی؛  وی در کنار اعضای هیات‌مدیره، مدیران و معاونان سازمان میادین و پرسنل سخت‌کوش سازمان، خدمات خوبی را در سازمان میادین که ارتباط مستقیم با تولیدکنندگان زیرمجموعه تعاونی‌ها و اتحادیه‌های کشاورزی دارد؛ به شهروندان تهران ارئه می‌دهد.

دکتر بختیاری‌زاده با نگاه تحولی در سازمان و جلوگیری از تکرار و بازدید سرزده از میادین مختلف و رصد کردن عملکرد مدیران خود سعی دارد با شبکه‌سازی و زنجیره‌سازی تامین و توزیع، ضمن کاهش ضایعات و هزینه‌های جانبی، همزمان برنامه‌ریزی و سازماندهی سامانه فروش مجازی و آنلاین، محصولاتی با قیمت مناسب را به دست مصرف‌کننده برساند.

دکتر بختیاری‌زاده در نیمه دوم اسفند امسال با اشاره به اینکه برای تامین مایحتاج خانوارهای تهرانی ۳۰۰ بازار میوه و تره‌بار در شهر تهران مشغول خدمت‌رسانی هستند، گفت: اجازه نمی‌دهیم قیمت میوه افزایش یابد و در صورت نیاز، سیب و پرتقال تنظیم بازاری، وارد میادین خواهد شد.

مهدی بختیاری‌زاده در همین رابطه افزود: با توجه به تقارن ایام پایانی سال و ماه رمضان، مردم هم در تدارک خرید ماه مبارک و هم ایام عید هستند، از این‌رو حجم مراجعه بیشتر شده و در میادین شور و حال مضاعفی دیده می‌شود.

از طرفی نظر به اینکه در ماه رمضان، خرما یکی از محصولات کشاورزی پرمصرف در مراسم افطار و پذیرایی‌های عمومی است توزیع خرما در دو مدل خرمای باکیفیت و مرغوب(مضافتی و کبکاب) در میادین میوه و تره‌بار آغاز شده و ادامه خواهد داشت.

سرپرست سازمان میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران با بیان اینکه خرما در میادین ۲۵درصد ارزان‌تر است، گفت: خرما از کشاورزان و باغداران خریداری و تامین شده و این اقلام تا پایان ماه مبارک رمضان در میادین توزیع می‌شود و شهروندان تهرانی می‌توانند این محصول را با کیفیت و قیمت مناسب تهیه کنند.

بختیاری‌زاده افزود: هر کیلوگرم خرمای مضافتی ۹۳ هزار تومان و هر کیلو خرمای کبکاب باکیفیت درجه یک و مرغوب با قیمت بسته‌بندی کارتنی ۳۸ هزار تومان و بسته‌بندی سطلی هر کیلوگرم ۵۴ هزار تومان است.

خوشبختانه سازمان میادین محدودیتی برای عرضه ندارد و تا پایان ماه رمضان خرما با همین قیمت عرضه می‌شود.

عرضه میوه شب عید به میزان کافی

بختیاری‌زاده در رابطه با عرضه میوه شب عید گفت: میوه با کیفیت به مقدار کافی تامین و خریداری شده و در انبارها و سردخانه‌های میادین و غرفه‌ها موجود است؛ در این مسیر حدود ۲۵۰۰ تن سیب‌درختی مرغوب و ۱۲۰۰ تن پرتقال مرغوب را ذخیره‌سازی کرده‌ایم و قطعا قیمت‌ها در میادین و بازارهای میوه و تره بار متعادل است و دستخوش نوسانات بازار شب عید نخواهد شد.

سرپرست سازمان میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران بیان کرد: وزارت جهادکشاورزی یک مدل سیب تنظیم بازاری با قیمت هر کیلو ۲۶ هزار و ۵۰۰ تومان تهیه کرده که این سیب به صورت سبدی در سطح میادین عرضه می‌شود.

وی درباره توزیع سایر محصولات در میادین و بازارهای میوه و تره‌بار تصریح کرد: در حال حاضر محصولات لبنی با تخفیف ۱۰درصدی فروخته می‌شود و اقلام تعزیراتی مثل شیر و ماست دبه‌ای کم‌چرب و پنیر سفید با تخفیف ۵درصد به فروش می‌رسد.

ساعات فعالیت غرفه‌ها و میادین میوه و تره بار تهران در ایام عید

بختیاری‌زاده با اشاره به تعداد و گستردگی میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران خاطرنشان کرد: روزهای اول تا سوم فروردین همه میادین و بازارها تعطیل است و اما روز چهارم فروردین نیز میادین از ساعت 8 و نیم تا 13 و 30 دقیقه باز است؛ ضمن اینکه روز ۱۳ فروردین (۲۱ ماه مبارک رمضان) هم همه میادین و بازارها تعطیل است و از ۱۴ فروردین ساعت کاری میادین، به روال روزهای عادی برمی‌گردد.

سرپرست سازمان مدیریت میادین در ادامه تاکید کرد: شایسته است مدیران میادین و بازارها به گونه‌ای عمل کنند تا همه مراجعان، از خدمات این سازمان راضی باشند.

بختیاری‌زاده افزود: در راستای رفاه حال شهروندان، ناظران سازمان، بر عملکرد میادین و بازارها نظارت دارند تا مراجعان با خیالی آسوده مایحتاج خود را خریداری کنند.

امید می‌رود در سال آینده سازمان میادین با خدمات‌رسانی وسیع خود در حوزه دیجیتال و سامانه فروش آنلاین بتواند موجبات کاهش سفرهای غیرضروری مردم و عرضه سریع میوه و مواد پروتئینی را فراهم نماید.

ماهنامه دام و کشت و صنعت-شماره ۲۸۴-اسفند ۱۴۰۲
 

 

 

دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای