خبر فوری
شناسه خبر: 48014

وزیر جهاد کشاورزی عنوان کرد

ایران مصمم به توسعه روابط با تانزانیا

کمیسیون مشترک ایران و تانزانیا با هدف تفاهم در اسناد همکاری‌های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی با حضور وزیر کشاورزی در پایتخت تانزانیا آغاز به کار کرد

ایران مصمم به توسعه روابط با تانزانیا

به گزارش اخبار سبز کشاورزی به نقل از  وزارت جهادکشاورزی، غلامرضا نوری که در راس هیأتی متشکل از تجار و بازرگانان ایرانی به تانزانیا سفر کرده است، در مراسم آغاز نشست کمیسیون مشترک دو کشور گفت: ایران مصمم به توسعه روابط با تانزانیا است.

وی ادامه داد: ما تانزانیا را اقتصاد بزرگ می‌دانیم که از نظر ژئواستراتژیک نقش محوری برای دسترسی چند کشور آفریقایی به آب‌های آزاد دارد.

نوری، کشاورزی را ظرفیت ممتاز همکاری تهران و دارالسلام دانست و گفت: ایران مایل است در برابر تامین محصولات کشاورزی مورد نیاز خود، خدمات فنی و مهندسی به تانزانیا صادر کند.

وی همکاری‌های فرهنگی و گردشگری را از دیگر زمینه‌های مورد توجه دو طرف خواند و افزود: از آن جمله رابطه تاریخی ایران و زنگبار است و با همکاری ارزشمند وزارت امور خارجه در تسهیل و فعال شدن سفارت تانزانیا در کشورمان، گستره روابط دو کشور توسعه مطلوبی خواهد یافت.

وزیر جهادکشاورزی با اشاره به همراهی هیأتی ایرانی از تجار و بازرگانان در این سفر گفت: آمادگی داریم در حمل و نقل دریایی، همکاری‌های اتاق بازرگانی و دیگر زمینه‌های اقتصادی از ظرفیت‌های مغفول در روابط ایران و تانزانیا استفاده کنیم.

وی ابراز امیدواری کرد که اسناد مورد توافق، زمینه‌ساز رشد همکاری‌های دو کشور شود و پس از برگزاری این نشست‌ها و دیدار مقامات عالی، اسناد همکاری عملیاتی شود.

دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای