خبر فوری
شناسه خبر: 50968

پایان نمایشگاه اگروفود 1404: رویدادی که مردم را به قلب صنعت غذا آورد!

با پایان نمایشگاه اگروفود 1404، نگاهی داریم به اهداف و دستاوردهای این رویداد بزرگ صنایع غذایی. حضور بی‌سابقه عموم مردم در کنار متخصصان

پایان نمایشگاه اگروفود 1404: رویدادی که مردم را به قلب صنعت غذا آورد!

با پایان نمایشگاه اگروفود 1404، نگاهی داریم به اهداف و دستاوردهای این رویداد بزرگ صنایع غذایی. حضور بی‌سابقه عموم مردم در کنار متخصصان، چرا این نمایشگاه را به یک پدیده خاص تبدیل کرد؟ دلایل حضور برندهای مطرح چیست؟

 

جشنواره‌ای برای متخصصان و مردم عادی

اخبار سبز کشاورزی؛ امروز، پنجشنبه اول خرداد ماه، زنگ پایان نمایشگاه بین‌المللی غذا، صنایع غذایی، ماشین‌آلات و صنایع وابسته در ساعت ۴ بعد از ظهر به صدا درآمد تا این رویداد پرشور تا سال آینده تعطیل شود.

هرچند هدف اصلی برگزارکنندگان و شرکت‌کنندگان در نمایشگاه اگروفود، آگاهی‌رسانی درباره آخرین محصولات، دستاوردها و بازارهای صنعت غذاست، اما این دوره از نمایشگاه یک تفاوت چشمگیر داشت: حضور پررنگ عموم مردم.

 

 

اگروفود 1404: از همکاری‌های صنعتی تا کارناوال غذایی مردمی

در کنار فعالان صنعت غذا که برای همکاری‌های فنی و فروش به این نمایشگاه اگروفود آمده بودند، حضور انبوه خانواده‌ها، زنان خانه‌دار، و حتی کودکان و نوجوانان خردسال، فضای خاصی به این رویداد بخشیده بود.

این گروه از بازدیدکنندگان، برای آگاهی از محصولات جدید برندهای مورد علاقه‌شان، تفریح، و استفاده از پذیرایی‌های کوچک تولیدکنندگان، قدم به نمایشگاه گذاشته بودند. این حضور گسترده مردمی که گاهی با حضور چهره‌های هنری نیز همراه می‌شد، نمایشگاه اگروفود را به یک کارناوال غذایی جذاب تبدیل کرده بود.

 

ازدحام و همزیستی: وقتی پارکینگ‌ها هم پاسخگو نبودند!

همین حضور بی‌سابقه عامه مردم، نمایشگاه اگروفود را به یکی از شلوغ‌ترین و پر ازدحام‌ترین رویدادها تبدیل کرد. تا جایی که در حدود ظهر، تمام پارکینگ‌های نمایشگاه و حتی محوطه داخلی مرکز نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران مملو از خودرو می‌شد و این حجم عظیم خودرو به خیابان‌های اطراف، حاشیه بزرگراه چمران و حتی پارک دوبله نیز سرریز می‌کرد.

اما نکته جالب اینجاست که این حضور پرشمار مخاطبان عام و متقاضیان هدایای تبلیغاتی و پذیرایی‌ها، مانع عملکرد حرفه‌ای و صنعتی نمایشگاه اگروفود نشد.

درک این واقعیت که یک نمایشگاه بزرگ، ناگزیر بازدیدکنندگان عام و غیرحرفه‌ای را هم به خود جذب می‌کند، باعث شد تا همزیستی مناسبی میان مخاطبان حرفه‌ای و بازدیدکنندگان عام به وجود آید؛ به طوری که هر دو گروه در این نمایشگاه، فعالیت مخصوص به خود را دنبال می‌کردند.

 

چرا برندهای معروف در اگروفود حضور دارند؟

با وجود اینکه برخی برندهای پرمخاطب و معروف که بازار تثبیت شده‌ای در کشور دارند، ممکن است بهره‌برداری مستقیم و چشمگیری از این رویداد نمایشگاهی برای توسعه بازارشان نکنند، اما مصرانه در نمایشگاه اگروفود حضور پیدا می‌کنند.

آن‌ها حتی با برپایی غرفه‌هایی در فضایی باز، برای برقراری ارتباط نزدیک با مخاطبان عام و مصرف‌کنندگان محصولاتشان تلاش می‌کنند.

مدیران این برندها به ویژه تاکید می‌کنند که حضور در چنین رویدادهایی نه تنها شرکت را از واکنش‌های عینی مخاطبان و مصرف‌کنندگان نسبت به محصولاتشان آگاه می‌سازد و به آن‌ها کمک می‌کند تا از رقبا عقب نمانند، بلکه از نظر حفظ پرستیژ و شخصیت حرفه‌ای، مشارکت و برپایی غرفه در چنین رویدادهای مهمی، ضرورتی انکارناپذیر دارد.

آیا شما هم تجربه بازدید از نمایشگاه اگروفود 1404 را داشتید؟ نظرتان درباره حضور پررنگ عموم مردم در این رویداد چیست؟

دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای