آخرین خبرها:
شناسه خبر: 45297

مدیرعامل موسسه جهاد توسعه عنوان کرد

ایجاد ارزش افزوده بالا در شهرهای مولد کشاورزی

مدیرعامل موسسه جهاد توسعه طرح احداث شهرهای مولد کشاورزی با هدف اقتصادی کردن کشاورزی و ایجاد زنجیره ارزش افزوده را یکی از بسترهای مدرن جهش تولید با مشارکت مردم دانست و از ۱۰ برابر شدن تولید در واحد سطح با اجرای این طرح خبر داد.

ایجاد ارزش افزوده بالا در شهرهای مولد کشاورزی

به گزارش اخبار سبز کشاورزی به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی؛ محمد هادی حاج محمد  به خبرنگار ما گقت: برای تحقق جهش تولید با مشارکت مردم،  طرح‌ احداث ۵ شهر مولد کشاورزی و طرح‌های آبخیزداری توسط این  موسسه در دست اجرا است که عمده این طرح‌ها با رویکرد دانش بنیان و فناوری‌های روز منطبق بر اهداف سند ملی  امنیت غذایی است.

وی افزود: از ابتدای دولت سیزدهم طرح ملی شهرهای مولد کشاورزی تدوین و برای اجرا ابلاغ شد که این طرح رویکردی کاملاً نوین به ایجاد شهرهای مولد در حوزه کشاورزی دارد و تمرکز آن بر افزایش اشتغال و تولید است.

حاج‌محمد گفت:این شهرها با ایجاد زنجیره ارزش افزوده، سبب افزایش سطح تولید،افزایش میزان اشتغال و افزایش درآمد فعالان عرصه کشاورزی می‌شود که نقش محوری مدیریت این شهرها نیز بر عهده مردم قرار دارد.

رئیس هیئت مدیره موسسه جهاد توسعه گفت: برآورد اولیه ما ایجاد ۵ شهر مولد کشاورزی در دولت سیزدهم بوده که در استان بوشهر شکل گیری  این شهر با پیشرفت قابل توجهی همراه است.

وی تصریح کرد: این طرح، تولید در واحد سطح را  ۸ تا ۱۰ برابر می سازد که باعث افزایش مزیت اقتصادی تولید و مشارکت گسترده‌ مردم می‌شود.

مدیرعامل جهاد توسعه افزود: اجرای دو طرح بزرگ آبخیزداری و احیای قنوات با مشارکت مردم برای بهینه‌سازی منابع پایه و جلوگیری از عوامل آسیب زا مانند سیلاب و خشک‌سالی در حال اجرا است.

 

 

دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای