خبر فوری
شناسه خبر: 47041

روز ملی تشکل‌ها گرامی باد

22 مرداد، روز ملی تشکل‌ها و مشارکت‌های اجتماعی

توسعه پایدار جوامع در تمامی عرصه‌ها ممکن نمی‌شود جز با همراهی تشکل‌هایی که برخاسته از درون مردم و جامعه هستند.

22 مرداد، روز ملی تشکل‌ها و مشارکت‌های اجتماعی

اخبار سبز کشاورزی؛ تحقق پیشرفت و توسعه همه جانبه کشور مستلزم بهره گرفتن از استعداد، توان، حضور فعالانه، مطالبه‌گری مردم و مشارکت آنها و تکامل بیشتر جامعه است و توسعه پایدار جوامع در تمامی عرصه‌ها ممکن نمی‌شود جز با همراهی تشکل‌هایی که برخاسته از درون مردم و جامعه هستند.

تشکل‌سازی و تقویت جامعه مدنی در عصر تغییرات اقلیمی، به‌ویژه در حوزه امنیت غذایی و آب از اهمیت زیادی برخوردار است.

شبکه‌سازی برای آموزش و توانمندسازی هم برای هم مردان و هم برای زنان کشاورز به یادگیری و تمرین مهارت‌ها و شیوه‌های جدید منجر می‌شود که انعطاف‌پذیری آنها را دربرابر تغییرات اقلیمی افزایش می‌دهد و این شیوه‌ها دارای تغییرات تدریجی هستند که با تغییرات اجتماعی همسوست.

اگر جامعه بخواهد در مقابل اثرات تغییرات آب و هوا مقاوم شود و در عین حال به پایداری برسد، باید به شبکه‌سازی و تقویت جامعه مدنی در جهت تغییرات دگرگون‌کننده اجتماعی روی آورد.

آموزش مداوم، معیشت متنوع، تغییرات در قوانین و تصمیم‌گیری‌های جمعی، پذیرش مشارکت زنان در تشکل‌ها و گفت‌وگو، مهارت‌های مالی، مهارت‌های ارتباطی، مهارت‌های زندگی برای مدیریت ذائقه و مصرف آب مجازی در خانواده‌ها و... را نیز موازی با تغییر در فناوری باید توسعه یابد.

در نهایت خروجی این برنامه یک جامعه مبتنی بر توزیع عادلانه فرصت‌ها و منابع، پایدار و امن خواهد بود که با مشارکت همه افراد جامعه و خردجمعی به دست می‌آید.

دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای