آخرین خبرها:
شناسه خبر: 45359

بانک پاسارگاد حامی محیط زیست

​پیشتازان حفظ محیط زیست

حفاظت از محیط زیست موضوعی نیست که منحصر به چند فعال جوان و نوجوان باشد و فقط قشر یا گروهی خاصی را در بر بگیرد؛ وقتی حرف از محیط زیست (فعالیت‌هایی که به نگهداشت و رسیدگی به بهبود وضعیت محیط زیست مربوط است به میان می‌آید)، عمدتا تصور جوانانی که گروه‌ها و سازمان‌های مردم نهاد را تاسیس کرده و مشغول فرهنگ‌سازی و تلاش برای حفظ زیست بوم هستند، به ذهن متبادر می‌شود.

​پیشتازان حفظ محیط زیست

به گزارش اخبار سبز کشاورزی؛ اما این، همه آن چه در مورد محیط  زیست و نگهداری از آن وجود دارد را در بر نمی‌گیرد، در جهان کنونی بسیاری از بنگاه‌های اقتصادی و صنعتی به فراخور توانایی و امکانات خود، وظایفی را بر عهده گرفته و برای خودشان تعریف کرده‌اند که در چهارچوب مسئولیت‌های اجتماعی قرار دارد.

از ده‌ها سال پیش فعالان اقتصادی و صنعتی به این نتیجه مهم رسیدند که نمی‌توانند یک جانبه فقط مصرف کننده محصولات طبیعی و اجتماعی باشند و باید به منطقه، محدوده و مجموعه‌ای که در آن زندگی و از آن بهره‌گیری می‌کنند، چنان منفعت برسانند که جامعه نیز همیشه قادر باشد به عنوان یک موجود زنده و پویا، در کنار فعالیت‌های اقتصادی و تولیدی قرار گیرد.

از جمله بخش‌های مهم و تاثیرگذاری که مستقیما روی زندگی جامعه تاثیر می‌گذارد، موضوع محیط زیست، نگهداری از آن و بهبود وضعیت آن است در واقع بسیاری از شرکت‌های بزرگ دنیا، حتی آن شرکت‌هایی که ظاهرا نقش کمتری در آلوده سازی محیط زیست داشته و دارند مانند کمپانی‌‌های تولید سخت افزار و نرم افزار حوزه رایانه و IT، مصرانه به دنبال بازسازی محیط زیست و توسعه آن هستند.

جالب است که این شرکت‌ها، به جای آن که توجه عملیاتی خویش را به بهسازی با بازسازی محیط زیست کشور و منطقه خویش معطوف کنند به کشورهای توسعه نیافته آمریکای لاتین و آفریقا توجه کرده و نقطه ثقل فعالیت‌های خود را در آن مناطق بنا گذاشته‌اند.

سپرده سبز بانک پاسارگاد

سپرده سبز بانک پاسارگاد

موجب خوشحالی است که همین مسئولیت پذیری و توجه، اکنون به نهادهای مالی و بنگاه‌های ایرانی کشیده شده و از جمله بانک پاسارگاد تدابیری برای انجام مسئولیت‌های اجتماعی خود در کشور ایران اندیشیده است. یکی از این تدابیر که حفاظت از محیط زیست را هدف گرفته و در صدد ایجاد مشارکت همگانی برای حفاظت از محیط زیست است، تدبیر سپرده سبز بانک پاسارگاد است.

در واقع پاسارگاد اولین بانکی است که با هدف ایجاد شرایط لازم برای مشارکت ایرانیان رد خصوص حفاظت از زیست بوم و محیط زیست، نوعی از حساب بانکی در قالب سپرده را معرفی می‌کند. در توضیح نحوه اجرا و افتتاح این حساب سپرده، مقامات بانک اظهار می‌دارند که کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی ایرانی می‌توانند سپرده سبز بانک پاسارگاد را افتتاح کنند.

گفتنی است که سهمی از سود ماهانه این حساب سپرده به حسابی مشخص نزد بانک پاسارگاد ذخیره می‌شود و از این منابع برای فعالیت‌هایی که هدف آن حفاظت از محیط زیست است، استفاده خواهد شد. این حساب سپرده از نوع سرمایه‌گذاری کوتاه مدت و نرخ سود علی الحساب آن 10 درصد است.

افتتاح کنندگان حساب سپرده موافقت می‌کنند که سهمی از سود ماهانه سپرده خویش که از 20 تا 100 درصد متغیر است، به حساب سپرده حامیان محیط زیست متعلق به بانک پاسارگاد واریز شود تا این بانک منابع یاد شده را برای امور حفاظت از زیست بوم کشور و محیط زیست هزینه نماید.

بانک-پاسارگاد-و-محیط-زیست 1

جنبه فرهنگ‌سازی؛ بانک پاسارگاد، حامی محیط زیست

مقامات بانک پاسارگاد همچنین بر جنبه تبلیغاتی و فرهنگ سازی این موضوع توجه زیادی نموده و با درج عبارت «حامی محیط زیست» بر روی کارت بانکی حساب سپرده سبز دارنده کارت بانکی حساب سپرده سبز را به عنان یکی از حامیان و مروجان حمایت از محیط زیست معرفی می‌کنند که این امر می‌تواند تاثیر روانی و فرهنگی زیادی بر روی صاحب حساب و اطرافیان او داشته باشد.

از جمله دیگر اقدامات فرهنگی برای ترویج این اقدام خیرخواهانه و فرهنگ سازی برای مشارکت هر چه بیشتر در حفاظت از محیط زیست، اعلام عمومی ماهانه ده نفر اولی است که بیشترین مبلغ واریز شده را به حساب سپرده حامیان محیط زیست نزد بانک پاسارگاد داشته‌اند. اعلام این اسامی که برای تشویق مخاطبان انجام می‌گیرد، با اجازه شخص مورد نظر صورت می‌گیرد تا حریم شخصی وی حفظ شود.

بانک-پاسارگاد-و-محیط-زیست

قرعه کشی سالانه هزار کمک هزینه

جالب این است که برای جلب مشارکت هر چه بیشتر ایرانیان به افتتاح حساب سپرده سبز، بانک پاسارگاد تدابیر تشویقی دیگری هم تمهید کرده است از جمله این تدابیر قرعه کشی سالانه هزار فقره کمک هزینه 2 میلیون تومانی برای کمک هزینه خرید دوچرخه و تبلت است. از طریق انجام سفرهای سبز و بدون آلودگی و نیز انجام بانکداری الکترونیک و کاهش تردد در شهر، نقشی در بهبود کیفیت هوا و حصول هوای پاک داشته باشند. به این ترتیب حتی جوایز این حساب‌ها نیز گاهی در جهت حفاظت از محیط زیست بر می‌دارد.

مشارکت در قرعه کشی

مسئولان بانک پاسارگاد درباره شرایط مشارکت در قرعه کشی توضیح داده که برای هر سپرده به ازای هر 100 هزار تومان حداقل موجودر در هر روز، یک امتیاز محاسبه شده و به ارقام کمتر از 100 هزار تومان، امتیازی تعلق نمی گیرد.

 

دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای