خبر فوری
شناسه خبر: 32427

مشورت با تولیدکنندگان راه نجات صنعت دام

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی عنوان کردند با کسانی‌که در تولید و عرضه تولیدات اخلال می‌کنند قاطعانه و بدون اغماض با کمک تعزیرات برخورد می‌شود.

مشورت با تولیدکنندگان راه نجات صنعت دام

اخبار سبز کشاورزی؛ این در حالی است که در اولین قدم باید با وزیر معزول قبلی (ساداتی‌نژاد) و معاونین وی به‌عنوان اخلال‌گران در تولیدات بخش دام و طیور به‌دلیل بی‌توجهی به نظرات بخش خصوصی و تشکل‌ها در حذف ارز ترجیحی و مشاوره غلط به رئیس جمهور برخورد کرد و به قوه قضائیه جهت رسیدگی سوء‌مدیریت، خیانت به تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان معرفی کرد؛ زیرا درپی تصمیمات غلط این مسئولان بسیاری از دامداری‌های کوچک در این مدت تعطیل و واحدهای بزرگ به بانک بدهکار شدند.

مگر ممکن است یک وزیر و چند معاون صنعت دام و طیور کشور را با برنامه‌ریزی غلط به نابودی بکشند و بعد هم به‌راحتی به پست‌های دیگر منتقل شوند، پاسخ خسارت تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان با کیست؟

به وزیر آینده پیشنهاد می‌کنم به مشاوره‌های معاونین وزیر معزول توجهی نکنید، آنان اگر مشاورین خوبی بودند تولید و مصرف به این نقطه ناگوار نمی‌رسید.

از نظرات نمایندگان تولیدکنندگان جهت ساماندهی بخش دام و طیور استفاده کنید، خودتان را از نظرات دلسوزانه نمایندگان تولیدکنندگان محروم نکنید، زیرا مشورت و هماهنگی با تولیدکنندگان راه نجات است.

با بگیر و ببند و تهدید کاری از پیش نخواهید برد، راه اشتباه رفته را تکرار نکنید وگرنه به حال و روز ساداتی نژاد گرفتار خواهید شد؛ به عنوان نمونه راهکاری که برای رفع کمبود مرغ پیشنهاد می شود این است که به جای تهدید به تعزیرات و بارگیری، دوره پرورش مرغ گوشتی را در این مقطع 10 روز با دادن دان در بازارگاه افزایش دهید، اطمینان می‌دهم وزن گیری این 10 روز بخشی از کسری تولید را جبران می‌نماید،

اجبار در بارگیری 45 روز با توجه به عدم خواباندن تخم مرغ از 10اسفند الی 20 اسفند، اوضاع مرغ گوشتی را در 15 روز اول اردیبهشت با بحران روبه‌رو خواهد کرد.

با تشکر از خانم عفت رئیسی

دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای