خبر فوری
شناسه خبر: 35209

تانکرهای آب این بار در پایتخت

بیش از ۷۲ ساعت است که ساکنان محله‌های مختلف تهران، مانند خیابان مطهری، ستارخان، ونک و بسیاری نواحی دیگر از قطع مکرر آب و یا طولانی‌مدت آب گلایه می‌کنند. اخبار

تانکرهای آب این بار در پایتخت
بیش از ۷۲ ساعت است که ساکنان محله‌های مختلف تهران، مانند خیابان مطهری، ستارخان، ونک و بسیاری نواحی دیگر از قطع مکرر آب و یا طولانی‌مدت آب گلایه می‌کنند.
اخبار سبز کشاورزی ؛ همچنین شهروندان به در تماس با اداره آب‌وفاضلاب این شهر و تماس با تلفن اضطراری پاسخگویی، هیچ پاسخی دریافت نمی‌کنند.
با این حال مشکل قطع آب تا جایی پیش رفت که بنا به اخبار و تصاویر منتشرشده در فضای مجازی، روز گذشته در برخی مناطق پایتخت از جمله خیابان مطهری، آب با تانکر توزیع شد.
شرکت آب‌وفاضلاب تهران نیز در پیگیری پاسخی نداده است. اما روز گذشته این دستگاه در اطلاعیه‌ای رسمی اعلام کرد که مشکل به‌زودی رفع می‌شود.
شرکت آب‌وفاضلاب تهران گفت: «مشکل افت فشار در محلاتی از شهر که در روز‌های اخیر اتفاق افتاده بود، تا ساعت‌های دیگر برطرف می‌شود»
براساس این اطلاعیه: «بر اثر بارش باران، جاری شدن سیلاب و رانش گسترده زمین و کوه در حوالی جاده چالوس، مسیر انتقال آب از سد امیرکبیر به تأسیسات آبرسانی تهران در بستر رودخانه کرج مسدود شده بود. به‌دنبال این حادثه، بلافاصله گروه‌های عملیاتی به‌همراه تجهیزات و ماشین‌آلات در منطقه حاضر شدند و عملیات رفع انسداد مسیر باتلاقی رودخانه آغاز شد.»
در بخش دیگری از این اطلاعیه آمده است: «با تلاش شبانه‌روزی و بسیج امکانات، هم‌اکنون مسیری از میان توده‌های عظیم سنگ به‌همراه گل‌ولای در بستر رودخانه ایجاد و آب در مسیر رودخانه جاری شده است. افزون بر‌این اقدامات، در این مدت بخش قابل‌توجهی از نیاز شبکه از طریق سامانه‌های دیگر آبرسانی تامین شد تا از گسترش محدوده‌های افت فشار جلوگیری شود. ضمن تشکر از شکیبایی مردم، روند توزیع آب در شبکه و محدوده‌های دارای افت فشار تا ساعاتی دیگر عادی می‌شود. در جریان رفع انسداد مسیر انتقال آب ازآنجاکه تغییر ناگهانی رفتار مصرف، تعادل شبکه توزیع آب را تحت‌تاثیر قرار می‌داد، تمهیداتی برای توزیع مدیریت‌شده آب اندیشیده شد. با پوزش از شهروندان عزیز، ابعاد رفع این رخداد متعاقباً اطلاع‌رسانی خواهد شد.»
فارغ از اطلاعیه شرکت آبفای پایتخت، مسئله ناپایداری آب تهران فروردین ۱۴۰۲ بارها از سوی مسئولان شرکت آب منطقه‌ای و کارشناسان مطرح شده بود./پیام ما
دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای